Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Pentru 2017 Diamondback propune câteva biciclete și echipări noi cu care potecile montane vor deveni mai accesibile. Gama de damă nu a fost neglijată așa cum vom vedea în continuare.
Hardtailul Sync este conceput pentru teren accidentat si cross country fiind modelul ideal cu care poți începe această nouă pasiune de petrecere a timpului în natură. Cadrul rezistent din aluminiu va rezista rigorilor montane fiind în același timp ușor.
Sync este disponibilă în 4 versiuni de echipare toate oferind suspensie față, frână hidraulică pe disc și roți de 27,5 inch. Versiunile Sync 1 și 2 sunt exista inclusiv cu cadru în versiune de damă. Culorile disponibile pentru acest model sunt roșu, verde, gri și albastru pentru modelele bărbătești și albastru sau mov pentru cadrul de damă. Prețurile anunțate pentru sezonul 2017 sunt:
- Diamondback Sync 1 (si de dama) – 460 euro
- Diamondback Sync 2 (si de dama) – 500 euro
- Diamondback Sync 3 – 560 euro
- Diamondback Sync 4 – 620 euro
Diamondbach Heist este o bicicletă „gata-de-potecă” mulțumită suspensiei față Rockshox Recon Soloair, anvelopelor Schwalbe Nobby Nic de 27,5 și transmisiei Shimano XT. Modelul Heist este disponibil în 5 mărimi de cadru – 14”, 16”, 18”, 20” și 22”. Toate cadrele au o înălțime mică de încălecare ceea ce le face potrivite și pentru doamne și domnișoare. Culorile disponibile sunt albastru, gri și negru. Prețurile anunțate pentru sezonul 2017 sunt:
- Diamondback Heist 1 – 695 euro
- Diamondback Heist 2 – 925 euro
- Diamondback Heist 3 – 1150 euro
În plus față de cele două modele Sync și Heist, Diamondback continuă colecția cu bicicletele Myers și Lumis. Myers este o bicicleta hardtail pentru all mountain. Bicicleta se pretează unui astfel de segment mulțumită suspensiei față în primul rând, de 140mm. De asemenea geometria este gândită să ajute mult la coborâre. Spre exemplu unghiul furcii este de 68 grade, iar ughiul tijei de șa este de 73 grade. Exista modelele Myers 1, 2 și 3 fiecare echipată diferit pentru a satisface niveluri diferite de bugete.
Transmisia este Sram pentru toate 3. Se începe de la Sram X5 pentru Myers 1 și se încheie cu X9 pentru modelul Myers 3. Furca este Rockshox Sector RL pentru modele 2 și 3 și Sector TK pentru Myers 1. Frânele variază între Tektro și Avid în funcție de model.
Lumis este bicicleta de crosscountry de la Diamondback. Modelul este disponibil în 3 variante de echipare toate dispunând de cadru din carbon. Cadrele accepta anvelope de 27,5 inch cu balonaj de până la 2.3 în timp ce geometria a fost gândită să ofere cel mai bun compromis între urcare și coborâre oferind un unghi de 70 grade pentru furcă și 73 grade pentru tija de șa.
Echiparea diferă în funcție de submodel. Astfel pentru Lumis 1 Diamonback oferă transmisie Sram X5 / Shimano Deore, frâne Tektro Gemini și cockpit Easton. Pentru Lumis 2 avansăm la transmisie Sram X7 / Shimano Deore, frâne TRP Dash Pro și cockpit Easton. Modelul de top Lumis 3 este echipat cu Sram X9 / Shimano XT, frâne Sram DB5 și cockpit Easton. Pentru anumite mărimi de cadru este disponibilă și echipare Sram NX 1X.
Trendul electric este prezent și la Diamondback de unde primim două modele de biciclete mtb electrice, un full suspension și un hardtail.
Diamond Corax este varianta cu suspensii față-spate. Bicicleta dispune de un cadru din aluminiu 6061 hidroformat, ansamblu suspensie Horst ce oferă o cursă de 140 mm și 12×148 Boost. Propulsia este asigurată de fiabilul motor Bosch CX de 400 wh sau 500wh pentru modelul Corax 2. Cele două variante de bicicletă sunt echipate cu transmisie Shimano SLX respectiv XT.
Hardtail-ul se numește Corvus. Și acesta este disponibil în două variante. La fel ca la Diamondback Corax, Corvus este propulsat de Bosch CX 400 wh sau 500wh pentru submodelul 2.0. Și aici transmisia este SLX respectiv XT pentru Corvus 2, insa furca diferă. Avem Suntour XCR Air pentru Corvus 1.0 și Rockshox Recon Silver pentru 2.0. Ambele furci oferă o cursă de 100mm.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.