Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Mondraker a împins mereu limitele de greutate cu modelele lor hardtail de XC Podium, iar varianta Mondraker Podium 2021 continuă în aceiași tradiție cu o greutate a cadrului de doar 775 g. Ei spun că este cel mai ușor cadru produs în serie din lume, ceea ce înseamnă că, echipat corect, poate să devină cel mai ușor MTB din lume.
Greutatea este mai mică decât cea a multor cadre de top de cursieră, dar este suficient de solid pentru cursele de XC din Cupa Mondială. Noutatea nu vine doar de la structura carbonului și greutatea mică ci și la geometrie, care e acum mai agresivă și mai modernă.
E de remarcat că față de modelul anterior, din 2017, care avea o greutate a cadrului de 920 g, modelul Podium 2021 a slăbit aproape 150 g!
Pentru asta, au fost făcute și niște modificări de design. S-a renunțat la toptube-ul îndoit și design-ul cu pipa în continuarea top tube-ului ale modelului anterior, semnături de design Mondraker. Din păcate, deși uneori aceste elemente de design sunt mai atractive, funcționalitatea primează, așa că acestea au dispărut la noul model.
A fost eliminată posibilitatea montării unui schimbător față, inclusiv porturi, ghidaje și alte mici piese ale cadrului. Cadrul continuă să folosească structura Stealth Air Carbon, care se referă de fapt la folosirea în cea mai mare parte a fibrelor de carbon High Modulus.
Mondraker Podium 2021 păstrează însă secțiunea extrem de aplatizată a top tube-ului. După cum e tendința modernă, bicicleta a primit un unghi mai mic al furcii, o tijă de șa mai verticală și chainstay-uri mai scurte. Acestea pun ciclistul într-o poziție mai eficientă fără să renunțe la stabilitatea și controlul pe coborâre.
Partea negativă e că fără design-ul integrat al pipei și tuburile drepte, noul Podium arată exact ca orice alt MTB.
Totuși, toptube-ul extrem de subțire îi dă o oarecare personalitate distinctă. În combinație cu seatstay-urile aplatizate, aceste forme oferă ciclistului confort suplimentar. Cele mai scumpe 3 versiuni primesc și tija de șa din carbon cu o secțiune aplatizată ce sporește amortizarea șocurilor prin flexare.
Chainstay-urile sunt mai subțiri ca înainte. În cadru există tuburi ce ghidează cablurile, cel pentru schimbătorul spate ieșind fix lângă acesta, în caz că cineva mai are nevoie de el.
Cadrul folosește sistemul SRAM UDH de ureche universală de schimbător, făcând înlocuirea acesteia extrem de simplă la orice atelier.
Toate modelele primesc același cadru de top, doar echiparea fiind diferită. Iată modelele disponibile:
2021 Mondraker Podium Carbon RR SL
Cadru: Minimal Concept Design, Stealth Air Carbon 29in hardtail: 775g
Furca: RockShox SID SL Ultimate RL 29
Roți: Mavic Crossmax SL Ultimate Carbon 29, 25mm, hookless
Transmisie: SRAM XX1 Eagle
Frâne: SRAM Eagle AXS
Culori: negru și albastru închis, cu logo Mondraker albastru deschis
Greutatea completă: 7.8kg
2021 Mondraker Podium Carbon RR
Cadru: Minimal Concept Design, Stealth Air Carbon 29in hardtail: 775g
Furca: RockShox SID SL Ultimate RL 29
Roți: Mavic Crossmax SLR Carbon 29, 26mm, hookless
Transmisie: SRAM X01 Carbon Eagle
Frâne: SRAM Trigger GX Eagle
Culori: negru și albastru, cu logo Mondraker roșu
Greutate completă: 8.4kg
2021 Mondraker Podium Carbon R
Cadru: Minimal Concept Design, Stealth Air Carbon 29in hardtail: 775g
Furca: Fox 32 29 Float FIT4 EVOL SC
Roți: DT Swiss XR1700 Spline 29, 25mm, tubeless ready
Transmisie: Shimano XT M8100
Frâne: Shimano SLX M8100
Culori: negru cu logo Mondraker galben
Greutate completă: 8.9kg
2021 Mondraker Podium Carbon
Cadru: Minimal Concept Design, Stealth Air Carbon 29in hardtail: 775g
Furca: RockShox SID SL Select RL 29
Roți: DT Swiss XR1700 Spline 29, 25mm, tubeless ready
Transmisie: Truvativ Stylo 7K, GX Eagle
Frâne: SRAM Trigger GX Eagle
Culor: negru și roșu, cu logo Mondraker alb
Greutate completă: 9.3kg
Prețurile încep de la 4199 Euro iar modelele sunt deja disponibile la distribuitorii Mondraker. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.