Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Pentru că nu am putut fi prezenți la competiție, deși ne-am fi dorit foarte mult, am primit un rezumat a celor întâmplate la Gilău, de la prietenul nostru Elisei Miron. Iată cum au decurs lucrurile:
Duminica, 30 septembrie 2012 a avut loc a sasea editie a Maros Bike Marathon, desfasurata pe drumuri de piatra si poteci ce strabat peisajele superbe si satele rasfirate ale Muntilor Gilaului din judetul Cluj. La competitie s-au inscris 444 concurenti, din Romania Ungaria si Italia, dintre care 434 au luat startul si 393 au terminat cursa incadrandu-se in timpul limita de opt ore. Ei au putut opta intre doua trasee, diferite ca lungime totala si diferenta de nivel astfel: traseul “Race” a avut lungimea de 50 de km cu 1700 m total ascensiune, iar traseul “Marathon” a fost de 80 de km cu 2700 m ascensiune totala.
Proba de 80 km a adunat 74 de concurenti si a fost castigata pentru al treilea an consecutiv de maghiarul Blazso Marton, avand un timp mai bun decat in anul precedent cu aproximativ 3 minute dar un avans mai mic fata de urmaritori. Locul doi la general a fost ocupat de Kelemen Arpad de la NoMad Merida Team avand doar 1 minut intarziere fata de castigator, iar locul trei a fost ocupat de Marius Petrache de la Felt-Sidi Team, care desi a parcurs jumatate din traseu alaturi de Blazso, din cauza unor probleme tehnice a fost depasit pe final de catre Kelemen. La categoria Feminin 80 Km, doar doua fete au avut curajul sa participe: Piringer Beata de la BUS Giant Team a reusit sa termine prima iar pe locul 2 a terminat Doina Titei de la NoMad Merida Racing Team.
La traseul scurt de 50 km a fost cea mai numeroasa participare dupa cum era de asteptat. Cursa a fost condusa si castigata de catre Szentes Norbert de la Master Ski & Bike Tg-Mures, urmat de Manea Silviu de la DHS Tibiscus Team si Madaras Attila de la Master Ski & Bike. La proba feminina, Sandor Andrea si Fodor Emese de la NoMad Merida au ocupat primele doua pozitii ale podiumului iar pe treapta a treia a urcat Andor Anamaria din Oradea.
Atmosfera in zona de sosire a fost intretinuta de DJ Levy cu multa muzica faina mixata in stil de dubstep, dnb, electrofunk si electrojazz iar la microfon pentru prezentarile necesare a fost nimeni altul decat Maximilian Munteanu de la DirtBike.ro.
Vremea a fost excelenta pentru desfasurarea competitiei, cele cateva ploi scurte din zilele ce au precedat competitia a facut ca solul sa nu mai fie chiar atat de prafos iar aderenta sa fie mai buna decat in timpul acestei veri ecetoase.
In dimineata cursei cerul fost putin innorat dar dupa cateva ore a iesit soarele si temperatura s-a apropiat de cea a unei zile obisnuite de vara.
Desi nu au fost incidente majore, echipele de prim ajutor de la Salvamont si de la Maltez au avut cateva interventii soldate cu abandonul concurentilor si chiar trimiterea a catorva dintre ei la urgente pentru investigatii. Pana la finalul zilei insa nimeni nu a ramas in spital.
Bugetul total de premiere s-a ridicat la 19.000 lei constand in cupe, medalii, diplome si premii in bani pentru primii trei la fiecare categorie, primii cinci in clasamentul general la 80 km dar si premii in produse pentru tombola unde marele premiu a fost o bicicleta Univega HT-LTD in valoare de 2.200 lei. La acest buget de premiere s-au adaugat si cadourile primite in pachetul de inscriere unde fiecare participant a primit cate un tricou, un bidon pentru hidratare, un gel energizant de la High5, o harta detaliata realizata de Schubert & Franzke si o portie de paste la final, valoarea totala a pachetelor fiind de peste 26.000 lei. Castigatorul maratonului, Blazso Marton a plecat acasa cu un premiu cumulat de 1.500 lei in timp ce Kelemen Arpad, cel mai bine clasificat roman si castigator in grupa de varsta 19-29 ani a plecat cu 1.200 lei in buzunar.
Competitia a fost organizata de Clubul Sportiv Maros, sub egida Federatiei Romane de Ciclism si sponsorizata de Maros Bike, importator in Romania pentru Canonndale, Focus, Univega, Kalkhoff, BBB, Continental, Magura, si Bellelli. Enegizantele au fost asigurate de High5/Nutricult.ro, cartografierea traseului a fost facuta de Schubert&Franzke iar cronometrarea concurentilor s-a facut cu chip-uri de unica folosinta, serviciul fiind asigurat de catre Clubul Clujul Pedaleaza. La buna organizare a contribuit Politia Floresti pentru escortarea plutonului la start, Jandarmeria Gilau pentru supravegherea ordinei dar mai ales voluntarii de pe traseu de la Clubul Clujul Pedaleaza, Salvamont Cluj cu sprijinul Consiliului Judetean Cluj, Serviciul de Ajutor Maltez si voluntarii veniti din proprie initiativa, in total peste 50 la numar.
via Maros Bike
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.