Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Marca Liv Cycling produce exclusiv biciclete de top pentru femei și deși împart în mare parte tehnologia și design-ul cu cei de la Giant, în ultima vreme au venit cu multe inovații ce au fost introduse pe modelele Liv. Până acum Liv nu a avut în gamă o cursieră de top foarte ușoară, fiind disponibil doar modelul aero Envie. Acum Liv oferă cursiera Langma ce face câteva modificări platformei TCR pentru a rezulta un model de top doar pentru femei, atât cu frâne clasice cât și pe disc.
Modelul a fost dezvoltat împreună cu echipa pro Sunweb iar modelul de top Liv Langma este cea mai ușoară bicicletă pe care marca Liv sau Giant au produs-o vreodată, combinând tehnologia de top în prelucrarea carbonului a mărcii Giant cu noi optimizări aerodinamice. Numele este denumirea tibetană pentru Everest iar bicicleta se dorește să fie un cățărător pur-sânge cu o greutate a cadrului și furcii de 1150 g și a bicicletei complete de doar 6.05 kg!
Proiectată să facă față la orice, de la cățărări lungi, curse pe plat până la coborâri tehnice, gama Langma include cinci cadre pentru o varietate mare de cerințe și de bugete: Langma Advenced SL, Langma Advanced Pro Disc, Langma Advanced Pro, Langma Advanced Disc și Langma Advanced.
Bicicleta se bazează pe filozofia 3F Liv care își propune să ofere conceptele de Fit, Form & Function pentru ciclistele cu ambiții, oferind performanța maximă posibilă. Geometria a fost dezvoltată folosind baza de date Liv despre cicliste și mai ales datele despre ciclistele profesioniste sponsorizate. Fiecare model vine în mărimi între XS și L.
Toate modelele folosesc în general aceiași formă a tuburilor, unde greutatea mică și calitatea rulării au fost prioritatea, dar au fost făcute îmbunătățiri aerodinamice. Langma primește monoblocul mare și rigid PowerCore de la Giant și chainstay-uri asimetrice pentru eficiență maximă a transmisiei, dar și un downtube MegaDrive și steerer tapered tip OverDrive 2 pentru control și direcție precise.
Modelul de top Advanced Composite SL folosește pentru cadru cel mai performant carbon și include tijă de șa seat mast integrată pentru a reduce și mai mult greutatea, mărind și performanța aero prin tuburile în formă de D. Varianta cu frâne pe disc Langma Advanced Pro Disc și Advanced Disc primesc ax de 12 mm thru la ambele roți și prinderi de etrier flat mount pentru frânare eficientă în orice condiții.
Toate modelele folosesc tuburi ușor optimizate aerodinamic cu profil în D și folosesc un headset aerodinamic. De asemenea e folosită pipa Contact SLR Flux, de asemenea aerodinamică dar și foarte ușoară.
Toate modelele Langma acceptă anvelope de 28 mm și sunt echipate cu roți Giant tubeless ready și anvelope tubeless Gavia Race 0. Bicicletele includ și senzorul Giant RideSense de viteză și cadență integrat în chainstay-ul stâng care comunică prin ANT+ cu orice computer compatibil.
Modelul de top Langma Advanced Pro SL 0 este singurul model cu tijă integrată și este disponibil doar cu frâne clasice. La prețul de 9800 USD acesta vine echipat cu grupul SRAM Red eTap electronic și roți de top din carbon Giant cu profil de 30 mm.
Modelele Advanced Pro folosesc o fibră din carbon inferioară dar mai ieftină și tijă de șa clasică. Modelul cu frâne clasice are prețul de 4600 USD și e echipat cu Ultegra Di2 și roți din carbon de la Giant cu profil de 30 mm dar cu o fibră inferioară. Versiunea pe disc Langma Advanced Pro Disc costă 3250 USD și folosește grupul mecanic Ultegra cu frâne hidraulice.
Modelul Advanced scade din preț și mai mult, modelul Advanced 1 costând 2300 USD cu grupul Ultegra mecanic iar Advanced 2 1700 USD cu un mix de componente 105/Ultegra.
Modelul Langma Advanced Disc completează gama cu prețul de 2375 USD, componente 105/Ultegra și manete hidraulice 105 combinate cu etrieri proprii de la Giant.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.