Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Se pare că ce știam despre lanțurile de bicicletă era greșit, mai precis faptul că rolele dintre zale erau prezente tocmai pentru a face ca tot ansamblul – zale, pin, role, să fie mai performant în exploatare. Nu, pentru că recent Taya a lansat lanțul Onze EVO-Light care, eliminând această rolă, devine mai ușor, mai silențions, mai rezistent și, pentru ca are frecări interne mai mici, devine și mai rapid.
Aceste rezultate nu au fost obținute însă prin eliminarea pur și simplu a respectivei role, forma zalelor interne fiind acum modificată pentru a oferi performanțele cu care lanțul se laudă. Practic rola este acum integrată în zaua internă, jumătate pe o za, jumătate pe cealaltă, fixarea finală fiind dată în continuare de pinul tradițional. Mai mult, fiecare za internă dispune acum și de propriul “rezervor” pentru lubrifiant.
Producătorul spune că acest nou tip de lanț va suferi o uzură mai constantă de-a lungul duratei sale de viață, datorită eliminării suprafeței de frecare dintre role și zaua internă.
Procesul prin care este acest lanț fabricat formează acum, în zalele interne, o adâncitură, un fel de farfurioară, care este acoperită de zaua exterioară. Acesta este practic rezervorul unde o cantitate mai mare de lubrifiant intră atunci când ungi lanțul. Pe măsură ce lanțul este folosit, lubrifiantul iese singur și își face treaba, ungându-l. Mai mult, cât uleiul de lanț este în rezervor, va rămâne curat și necontaminat de exterior.
Noul lanț Taya Onze EVO-Light este de asemenea placat cu tehnologia DHT (Diamond Hard Technology), prin care se obține o duritate cu 25% mai mare a suprafeței sale, uzura fiind astfel și mai mult întârziată. La fel si alungirea lanțului.
Taya Onze EVO-Light – Preț și disponibilitate pe piață
Pentru moment noul Taya Onze EVO-Light (EL-ONZE-117) este disponibil în varianta pentru 11 viteze la prețul de 53 euro și se livrează deja către distribuitori. În 2021 Taya urmează să lanseze un astfel de lanț și pentru transmisiile cu 12 viteze.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.