Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Conversia bicicletelor la eBike a devenit un trend, pe piață existând o multitudine de kit-uri care de care mai ingenioase, dar cele mai universale rămân roțile cu motor încorporat, care se montează imediat și ușor. În această categorie intră și cea de la UrbanX care, după declarațiile lor, convertește aproape orice bicicletă într-una electrică.
Genul acesta de kit-uri fac accesul la asistența electrică mult mai ieftin, fiind folosită o bicicletă deja existentă iar prețul nefiind extrem de mare, oricum incomparabil mai mic decât al unui eBike.
Există multe dimensiuni disponibile, cu versiuni pentru frână pe jantă sau disc. Campania de lansare pe Kickstarter și-a depășit suma propusă așa că roțile urmează să intre în producție de serie.
Roata UrbanX e proiectată să se potrivească pe orice bicicletă cu ax de 100 mm în față și dropout-uri tradiționale. Nu se va potrivi cu furcile cu ax thru. Sunt disponibile roți de 24, 26, 27.5, 29 precum și 650c și 700c.
Instalarea e simplă, se înlocuiește doar roata și se prinde unitatea de control pe ghidon, cele două fiind apoi conectate cu un cablu. În cazul unei frâne pe disc trebuie instalat și discul aferent. Roțile vin chiar și cu anvelopa gata montată, aceasta putând fi bineînțeles schimbată dacă se dorește.
În unele poze prezentate motorul pare să fie adăugat în Photoshop, cum e și aceasta.
UrbanX vine în versiunile Eco și Booster, fiecare dintre ele putând fi achiziționată și în versiunea throttle, în care oferă și mers autonom fără pedalat dar și în versiune unde roata merge doar dacă se pedalează, pentru piețele unde acest lucru e obligatoriu.
Modelul Eco are un motor de 240w și oferă viteza maximă de 25 km/h în timp ce versiunea Booster oferă 350w și viteza de 32 km/h. Ambele versiuni au o autonomie de aproximativ 50 km și o limită de greutate de 130 kg.
Motorul este controlat cu o unitate pe ghidon care include un indicator pentru nivelul bateriei. Există trei nivele de asistență, acestea putând fi reglate prin intermediul unei aplicații iOS/Android.
Bateria de 36 V și 3500 mAh se prinde pe butuc sub ax și se poate demonta ușor pentru încărcare sau înlocuire cu una încărcată. O încărcare completă durează doar 1.5 ore iar bateria ar trebui să reziste 1000 de cicluri de încărcare.
Roata UrbanX adaugă în jur de 6.5 kg pe bicicletă, destul de mult dar totuși comparabil cu greutățile mari ale eBike-urilor de pe piață, astfel că o bicicletă de oraș echipată cu UrbanX va ajunge la aproximativ 20 kg.
Și fotografia asta pare a fi modificată în Photoshop 🙂
În acest moment cei care contribuie la campanie pot să comande roata UrbanX Eco la prețul de 299 USD sau cea Booster la 399 USD. Prețul nu se modifică în funcție de dimensiunea roții sau a tipului de frână. Aceștia vor putea alege aceste opțiuni după încheierea campaniei.
UrbanX vine cu o garanție de un an iar primele livrări sunt așteptate în luna iulie. Pentru mai multe informații accesați pagina campaniei.
Informații de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.
Salutare! Imi trasmite-ti si mie un ghid cu imagini pentru montare Roata electrica pentru o bicicleta Thunder Br, Roata are 26 inch
https://www.emag.ro/bicicleta-thunder-2018-marime-19-inch-cadru-otel-negru-mat-br010001/pd/DX4MNJBBM/
M-ar interesa sa imi expediati sugestii pentru mascarea firelor si amplasarea componentelor roatei electrice. Componentele insemnind controller, baterie, si multe, multe fire..