Acum citesti
Berd au lansat cele mai ușoare spițe din lume, din polimer

O companie din Minnesota denumită Berd a creat ceea ce ei spun că ar fi cele mai ușoare spițe de bicicletă din lume. Berd Polylight sunt fabricate dintr-un polimer unic denumit ”ultra-high molecular weight polyethylene” sau pe scurt UHMWP.

Niplurile au rămas metalice. Berd se laudă cu trei mari avantaje ale spițelor din polimet Polylight față de cele metalice.

Cel mai simplu de observat avantaj este greutatea redusă, Berd spunând că folosind spițele lor se pot salva 250 g la o pereche de roți. O singură spiță de 265 mm are o greutate de doar 2.3 g.

Spre comparație, o spiță DT Swiss din oțel tras (2.0/1.8/2.0) are o greutate de 5.9 g, una complet dreaptă de 2.0 are 6.9 g iar una DT Swiss Revolution (2.0/1.5/2.0) are cam 4.4 g.

După cum se vede din grafic, spițele din polimer sunt considerabil mai ușoare chiar și decât cele mai subțiri modele din metal.

Al doilea avantaj anunțat este reducerea vibrațiilor datorită proprietăților superioare de absorbție a polimerului. Roțile cu spițe Berd rulează mai fin și sunt mai confortabile decât cele cu spițe din metal.

Ultimul avantaj este reducerea numărului de defecte. Berd spun că polimerul nu suferă de îmbătrânirea întâlnită la metal, reducând posibilitatea unei spițe rupte și mărind rezistența la lovituri.

Berd spun că deși spițele lor au greutatea la jumătate, ele sunt mai rezistente decât cele tradiționale. Spițele Polylight suportă o tensiune de 300 kg fiecare.

La viteze medii de rulare, spițele Berd sunt mai puțin aerodinamice doar cu o fracțiune de watt în comparație cu cele de oțel de top. Grosimea spițelor Polylight e de 1.8 mm.

Prinderea pe jantă se face identic cu spițele obișnuite. Capătul de 2.0 mm este filetat și se atașează la niplu.

Pe partea cu butucul, spițele au un orificiu de prindere special prin care sunt trecute și strânse cu un mic ax. Berd spun că spițele lor sunt compatibile atât cu prinderi de tip J cât și cu prinderile cu tragere directă.

Spițele Polylight sunt aprobate de UCI iar Berd este în negocieri cu câțiva producători de roți pentru a oferi posibilitatea de a reconstrui roțile curente folosind spițele din polimer.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Articol preluat de pe bikeradar.com

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

sixteen − one =