Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Disponibil ca piesă after-market, pinionul cu 46 de dinți putea fi achiziționat de regulă de la orice producător care încuraja utilizarea sistemelor de transmisie 1x. Dacă cel de 42 de dinți nu mai constituia de mult o noutate, cel de 46 a fost la început o curiozitate. Lucrurile însă s-au schimbat rapid și iată că Shimano oferă un grup de pinioane care deja înglobează un astfel de pinion uriaș (recordul este deținut de Sram Eagle cu 50 de dinți). Ar urma să reprezinte o alternativă decentă pentru cei care vor să folosească o foaie mai mare, sporindu-le astfel performanța la deal și de ce nu, și la vale, căci pinionul cel mic de 11, în combinație cu o foaie mai mare, acoperă mult din necesar.
Chiar dacă nu egalează Eagle-ul de la Sram, cel de la Shimano reprezintă o alternativă durabilă și cu un preț chiar decent, de aproximativ 83 de euro (minim 300 de euro pentru Eagle, indiferent de versiune). Primele 9 pinioane (de la mic, la mare) sunt construite din oțel, pe când ultimele două, din aluminiu. Iar configurația sună astfel: 11-13-15-17-19-21-24-28-32-37-46. Saltul de la penultimul la ultimul pinion este de 9 dinți, mai amre decât în cazul casetei Sram Eagle sau chiar decât în cazul casetei Sram EX1 (pentru biciclete electrice, dar care are doar 8 pinioane).
Noua casetă XT M8000 cântărește 441 de grame și este compatibilă doar cu transmisiile 1×11, așadar și cu lanțul HG-X.
via Shimano
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
Pinioanele 11-46 exista de cel putin un an, nu e nicio noutate. http://www.vojomag.com/news/shimano-un-nouveau-plateau-1x-et-une-cassette-1146/
Așa este, am explicat pe facebook că am publicat mai târziu. 🙂