Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
În Balotești, Izvoru Bârzii din Mehedinți, se construiește un nou traseu pentru trail și enduro. Se lucrează deja de ceva vreme, iar rezultatele sunt vizibile. Ce vedem în imagini este doar primul trail dintr-un grup de 3-4, poate chiar mai multe în viitor. Toate sunt concentrate pe același deal având startul și finișul în aceleași loc. Un drum forestier face legătura între bază și vârf însă accesul este posibil doar cu tractor. Cel puțin pentru moment, nu se pune problema unui shuttle care să te urce.
“După ce vor fi gata, potecile vor simula oarecum formatul unei curse de enduro”, ne spune Alexandru Pufan, unul din cei care se implică în construirea acestor trasee. „Poteca la care lucrăm acum va avea o lungime de aproximativ 2,5 km și o diferență de nivel negativă de 200 m”. Traseul nu este foarte abrupt însă dificultatea va fi dată de alte elemente. Deja există două gap-uri de peste 6 metri, iar multe dintre viraje sunt switchback-uri destul de tehnice. „Bicicleta ideală pentru traseu consider că ar fi una de trail/enduro”, spune Alex. Primul traseu va fi gata prin ianuarie dacă și condițiile meteo sunt favorabile.
Trailul este deschis oricui va dori să se dea însă nu este exclus ca pe viitor să vedem și un concurs aici. „Cam oriunde mă apuc să lucrez iau în calcul și organizarea unui concurs. E cel mai bun mod pentru a arăta lumii o nouă zonă faină de dat”.
Însă forța de muncă este greu de găsit, în Mehedinți comunitatea implicându-se destul de puțin. „La amenajarea traseului n-am parte, din păcate, de prea mult ajutor. De cele mai multe ori merg singur să lucrez. Doar în ultimul timp au mai venit câte unul sau doi copii să mă ajute. Mi-aș dori totuși ca și restul lumii să fie ceva mai implicată, mai ales că există și alte căi prin care poți ajuta, nu doar muncă fizică.”
Acesta a fost și motivul pentru care am întrebat dacă, odată finalizată rețeaua de poteci, se va percepe o taxă, eventual pentru urcatul cu shuttle, bani din care să se întrețină traseele. Alex ne-a spus că nici nu se pune problema. „Este exclusă orice fel de taxă pentru folosirea traseului. În primul rând, nu cred că există cadru legal pentru așa ceva, având în vedere că nu avem legi pentru trasee de mountain-bike. Dar oricum, nu mi-aș dori să fie cineva nevoit să plătească. Mai benefică decât orice taxă ar fi o comunitate activă și unită”.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.
Nasol cand nu ai cu ce urca. Hai ca urci pe bicla sau pe langa ea odata, dar a doua oara nu mai urci. Fara un sistem sa urci sus , de cate ori vrei, este o cauza pierduta.
calin, ce e atat de nasol in a urca pe bicicleta? urci de cate ori vrei sa te dai.
Calin vreau de mult sa ma dau pe trail dar nu il gasesc ai putea sa imi dai direcți pe unde e drumul forestier ?
Ai putea menționa adresa drumului forestier