Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
După un an de debut încununat de succes, cel puțin prin prisma rezultatelor obținute de producător, cea mai tânără marcă aparținând Eurosport DHS S.A., Devron, vrea să își mențină traiectoria. Atuurile sunt de partea acesteia, căci pentru sezonul 2015 gama s-a extins, cu precădere în ceea ce privește bicicletele pentru oraș, aparținând mai multor categorii, dar nici mountain bike-urile nu au fost neglijate, Devron pregătind primul său model de nivel competițional. Reperul principal al mărcii, prețurile accesibile, rămâne în picioare, așa că revine publicului să decidă dacă demersul producătorului din Deva se va bucura de același succes.
Devron a debutat cu dreptul
Parcursul înregistrat de Devron până acum i-a mulțumit pe creatorii săi, cu atât mai mult cu cât bicicletele aflate sub această siglă sunt concepția și rezultatul unui colectiv în totalitate românesc. Principalul obiectiv pentru următorii ani este consolidarea vânzărilor pe piața autohtonă, dar și pe cea regională, conducerea companiei țintind ca Devron să devină cea mai puternică marcă din această parte a Europei, conform directorului de vânzări Cristian Tatomir.
Gamă extinsă în 2015, continuă politica centrelor de test
Sortimentul pregătit pentru sezonul care bate la ușă va fi de natură să mulțumească tot mai mulți cumpărători, căci, spre deosebire de 2014, când Devron însemna doar mountain bike-uri, în 2015, nu mai puțin de 36 de modele vor fi disponibile, începând de la cele pentru copii și ajungând până la cele de trekking, șosea și, desigur, mountain bike-uri. Gama proaspăt lansată se va baza doar pe cadre din aluminiu, indiferent de modele, iar posibilitatea de testare a bicicletelor rămâne în picioare și pentru 2015, 30 de magazine din întreaga țară oferind ocazia celor interesați să se convingă singuri de calitatea Devron.
Accent pe 27.5 și 29 de inch și apariția primului mountain bike competițional Devron
Devron Riddle R7.7 este vârful de gamă în 2015, fiind descris de către producători ca un mountain bike pregătit să facă față competițiilor de profil. E drept că nu a existat vreo precizare clară despre ce fel de întreceri vorbim, dar nici nu e greu să ne dăm seama că principala țintă sunt cursele rezervate sportului de masă, atât de apreciate actualmente pe la noi, precum maratoanele de mountain bike. În orice caz, R7.7 tratează cu seriozitate misiunea sa și, pe lângă un cadru atent finisat, propune și un lot de componente compus dintr-un tren de rulare SRAM 2×10, cu schimbătoare X9/X5 (spate/față), butuci SRAM X7, furcă Rock Shox XC32, anvelope Continental X-King pliabile, întregul ansamblu cântărind undeva sub 12 kilograme. Oferta este cu atât mai interesantă cu cât prețul s-a stabilit la 4.200 de lei.
Un alt motiv de mândrie pentru Devron îl constituie Zerga D5.7, hardtail cu roți de 27.5, care va fi echipat cu setul Shimano Deore, versiunea Shadow, și furcă Rock Shox XC30, pentru un preț final de 3.500 de lei.
În materie de 27.5, Devron a mai pregătit și câteva modele pentru femei, precum Lady Riddle LH1.7, dar întreaga linie de mountain bike-uri cu acest format de roată a fost atent concepută, orice model fiind dotat cu frâne hidraulice, iar prețurile încep de la 1.950 de lei, crescând în funcție de echipare. Rămâne totuși o necunoscută pentru 2015 Zerga FS6.7, un full-suspension aflat încă în dezvoltare, dar care va fi prezentat curând.
Devron Riddle H2.9 este unul din cele 5 modele de 29er pentru bărbați și nu este altceva decât o iterație a versiunii cu roți de 27.5. Prețul recomandat de producător este de 2.300 de lei.
Mountain bike-urile cu roți de 26 de inch sunt o specie pe cale de dispariție, însă pentru cei nostalgici sau fani nestrămutați ai clasicului format de roată, Devron a pregătit 5 modele, două pentru femei și trei pentru bărbați. Dintre acestea, Riddle H1.6, cel mai scump, va necesita un buget de 1.900 de lei, având în componență și piese Shimano Deore.
Infuzie mare de biciclete pentru oraș Devron
Mergând cumva pe aceeași linie ca și marca înrudită DHS, Devron propune multiple modele ce servesc biciclistul care mai abitir își face veacul prin oraș, dar căruia i-ar prinde bine și alte valențe ale vehiculului său cu două roți. De exemplu, Urbio T3.8 este o bicicletă care ar trece mai degrabă drept una de trekking, însă piedicile pentru folosirea sa cu succes în oraș sunt inexistente. Specificațiile sale cuprind un tren de rulare 3×9, compus din piese Shimano și Suntour, o furcă Suntour NVX de 75mm, anvelope de 35mm, frâne hidraulice Tektro Auriga și o sumedenie de accesorii: aripi, portbagaj, picior (cric), far și stop, ba chiar și un ghidon dotat cu niște manșoane remarcabil de comode. Acestă bicicletă cu un desing destul de elaborat la o inspecție mai atentă, pregătită și pentru aventuri temperate, de preferat pe undeva pe la marginea orașului, va costa 1.900 de lei.
Orășenii pur-sânge își pot îndrepta atenția și spre Urbio Lady City LC2.8, o bicicletă de 1.550 de lei dotată cu un butuc de spate Shimano Nexus cu 7 viteze integrate. Pe lângă multiplele accesorii incluse la pachet, mai remarcăm și cele două țevi adiționale din triunghiul posterior al cadrului, utile, conform producătorului, atunci când ai montat un scaun pentru copii.
La fel de bine și modelului Urbio K3.8 i se pot da diferite destinații pe lângă cea aferentă clasei de cross-fitness de care aparține. Studiind lista de specificații, aflăm de o pereche de schimbătoare Shimano Altus și Deore (față/spate), un tren de rulare 3×9, aceleași frâne hidraulice Tektro Auriga, o furcă Suntour NVX cu cursă de 75mm și un preț de 1.950 de lei.
Tot în gama Urbio s-a strecurat și o bicicletă pentru copii, U1.2, cotată la un preț de 750 de lei.
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.
Singura problema pe care o vad la aceasta marca DEVRON este ca lipsesc niste cadre pentru oameni mai inalti ( mie imi trebuie un cadru de 21″ sau 22″ la mtb spre exemplu)
Da, ar trebui niste cadre mai mari. Probabil aceste biciclete sunt facute dupa chinezi, care sunt mici de inaltime 🙂