Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Ungerea lanțului este o problemă constantă pentru toți cicliștii interesați cât de cât de performanță. Orice ulei ai folosi, la o tură lungă performanțele încep să scadă. Adăugarea unei cantități mai mari de ulei nu ajută, acesta atrage praful și lanțul devine ineficient prin încărcarea cu mâzgă.
Compania scoțiană Flaer încearcă să revoluționeze modul în care se face lubrifierea lanțului. Doar dintr-un lanț prost lubrifiat se pot pierde 5W, la un nivel înalt acest lucru putând însemna diferența între a câștiga sau a pierde podiumul. Există lanțuri cu ulei special de competiție, care ține doar câteva ore dar oferă performanță optimă, la costuri foarte mari. Flaer însă au o abordare diferită.
Sistemul Revo Via este compus dintr-un rezervor din care se aplică pe lanț cu ajutorul unui braț modificat al deriaorului spate un ulei special. Astfel, eficiența transmisiei rămâne constantă la turele lungi, mai ales în condiții ude sau de noroi. Rezervorul este poziționat sub suportul de bidon, aceasta fiind se pare poziția optimă.
În imaginea de mai jos Flaer prezintă trei lanțuri pe care s-au folosit trei tipuri de ulei: ulei uscat, ulei umed și sistemul Flyer, pentru 5.5 ore de funcționare. După aceea, s-a folosit un echipament special pentru a măsura eficiența acestora. Se pare că uleiul uscat își pierde repede proprietățile (lucru pe care sincer l-am constatat și eu personal). Cel umed e ceva mai rezistent, dar în condiții de praf se îmbibă cu acesta. Dar sistemul Flair funcționează constant.
Informații și imagini preluate de pe www.cyclingweelkly.com.uk
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.