Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
La Sal Peak este primul model enduro cu cursă lungă și roți de 29 al mărcii Fezzari și aduce o combinație interesantă de geometrie și echipare. Cursă de 150 mm a suspensie, geometrie ajustabilă pentru diverse mărimi de roți și posibilitatea de a urca aproape la fel de bine ca o bicicletă de XC.
Cadrul a fost produs rapid în stadiul de prototip prin imprimare 3D, ceea ce a făcut ca dezvoltarea până în stadiul final să fie rapidă, în mai puțin de un an. Viteza nu a însemnat însă o reducere a calității și a atenției la detalii. A rezultat un cadru complet din carbon ce folosește rutare internă CleanCatch și straturi de carbon CleanCast, venind cu garanție pe viață.
Bicicleta e disponibilă doar cu cadru din carbon pentru că asta e ce își doresc și producătorii și piața. De-a lungul anilor și-au îmbunătățit sistemul de stratificare a carbonului cu fibre mai lungi pentru a reduce suprapunerile, ceea ce înseamnă o greutate mai mică. Ei spun că au reușit să scadă 300 g din greutatea cadrului, la aceiași mărime, față de ce făceau acum câțiva ani. Greutatea cadrului La Sal Peak e de 2.300 g fără amortizor, în mărimea M.
Suspensia Horst Link este foarte progresivă, cu o schimbare de aproximativ 24%, ceea ce înseamnă că bicicleta se poate baza pe design-ul suspensiei pentru o platformă bună de pedalat, decât să fie modificat amortizorul la limită.
Acest lucru permite o sensibilitate mai bună la obstacole mici și suport mai bun pe capătul cursei, amortizoarele fiind foarte puțin modificate. Cu toate acestea bicicleta e foarte eficientă la pedalat, chiar și cu amortizorul complet deschis, datorită sistemului de stabilitate la pedalat care e aproape de 100%. Pentru cei ce vor să monteze un amortizor cu arc, totul e pregătit, curba progresivă fiind proiectată să lucreze cu amortizoarele liniare cu arc.
La prinderea inferioară a amortizorului se află cipul GA Flip Chip care în mod standard este în poziția Low. Poziția High înalță mononblocul cu aproximativ 12 mm și mărește unghiul furcii cu jumătate de grad. Producătorii nu se așteaptă ca multă lume să folosească roți de 29 așa că cipul are rolul de a reface poziția dacă se instalează anvelope 27.5+.
Cât despre geometrie, unghiul furcii e de 65 de grade, dar cel al tijei de șa este de 75 de grade. Unghiul efectiv este însă foarte mare, de 78 de grade, care face ca reach-ul să pară foarte mic. Scopul este de a păstra riderul deasupra pedalelor pe urcările grele, cu multă greutate pe roata din față pentru a controla direcția. Datorită tijei dropper cu cursă lungă, la coborâre șaua va fi aproape eliminată. Se pare că această geometrie mai neobișnuită funcționează foarte bine.
În față e montată o furcă cu cursa de 160 mm și un offset mic (44 mm pentru cele Fox, 42 mm pentru RockShox). Au fost testate și offset-uri mai mari dar au produs instabilitate pe urcări. Offset-ul mic ajută la eliminarea acestui fapt. În spate, chainstay-ul e un pic mai lung, de 435 mm, pentru a mări stabilitatea la viteză.
Bicicleta folosește monobloc filetat, protecție integrată de chainstay, prindere ISCG și o prindere de bidon sub cadru. Toate mărimile au două prinderi de bidon în triunghiul principal, dar numai mărimile L și XL le poate folosi pe ambele simultan. Pe bicicletele S și M și S trebuie ales între prinderea pe seat tube sau pe down tube.
Cadrul e compatibil Fox Live Valve, cu prinderi pentru senzorul spate pe chainstay și pentru unitatea de control și porturile aferente pe downtube.
Bicicleta e proiectată pentru roți de 29 și vine echipată cu anvelope 29×2.5 pe față și 2.3 pe spate, dar este spațiu pentru 29×2.6 sau 27.5×2.8. Dimensiunea maximă a foii e de 36 de dinți.
Este folosit sistemul de management al cablurilor de la Signal Peak, ce prinde cablurile strâns pentru a nu face zgomot pe interior, în ciuda lipsei canalelor speciale.
Cablurile sunt rutate afară din downtube în zona superioară a acestuia, chiar în fața seat tube-ului, pentru a le proteja de obiectele contondente de pe trail. Au dispărut astfel cablurile ce atârnă sub monobloc. În plus, astfel e redusă și lungimea cablurilor iar cămășile sunt mai scurte și produc mai puțină frecare. În plus, bicicleta arată mai curat.
Seat tube-ul e păstrat cât mai scurt, pentru a putea fi folosită o tijă dropper cu cursa cât mai mare. La mărimea S asta înseamnă 150 mm, restul mărimilor acceptând 170 mm.
Bicicleta La Sal Peak a fost testată după standardele de downhill, apoi la 130% în plus față de standarde, pe lângă testele pe teren. Acest lucru împreună cu atenția extremă la detalii au făcut ca toleranțele de fabricație să fie foarte mici iar garanția cadrului să fie pe viață.
La fel ca la restul bicicletelor Fezzari, dacă cineva dorește ceva ce nu e în ofertă, poate să solicite iar bicicleta va fi construită după specificații. La bază sunt patru echipări gata de expediere, marca folosind doar vânzări directe. În 2018 modelul are doar două culori: Matte Olive și Gloss Cement.
● Transmisie SRAM X01 Eagle
● Furcă Rockshox Lyrik RC2 160mm sau Fox 36 Factory Grip2 160mm
● Amortizor Rockshox Super Deluxe RC3 sau Fox Float X2
● Frâne SRAM Code RSC
● Roți din carbon Reynolds TR 309 S
● Tijă Rockshox Reverb sau Fox Transfer
● *amortizorul Fox X2 și furca 36 Grip 2 sunt disponibile la un preț suplimentar de 200 USD
● ** sunt disponibile roți Enve cu butuci Industry 9 plus ghidon și pipă mai bune pentru un preț suplimentar de 1.300 USD
La Sal Peak Elite Race – $5,599
● Transmisie SRAM GX Eagle
● Furcă Rockshox Lyrik RC2 160 mm
● Amortizor Rockshox Super Deluxe RC3
● Frâne SRAM Code RSC
● Roți din carbon Reynolds TR309s
● Tijă Fox Transfer
● Transmisie SRAM GX Eagle
● Furcă Rockshox Lyrik RC2 160 mm
● Amortizor Rockshox Super Deluxe RC3
● Frâne SRAM Code RSC
● Roți Stans Flow MK3
● Tijă Fox Transfer
● Transmisie SRAM NX Eagle
● Furcă Rockshox Lyrik RCT3 160mm
● Amortizor Rockshox Super Deluxe RC3
● Frâne SRAM Guide T
● Roți WTB i29
● Tijă X Fusion Manic Dropper Post
Fezzari La Sal Peak este deja disponibilă, găsiți informații mai multe și puteți comanda una de pe pagina producătorului.
Informații și imagini de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.