Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Prima dată folosită în World Tour în 2016, cursiera Factor O2 a primit ceva îmbunătățiri anul trect. Autnci, Factor O2 VAM a mai scăpat de greutate, deși era oricum o bicicletă foarte ușoară, prin câteva îmbunătățiri la procesul de producție a componentelor din carbon. Chiar dacă O2 VAM este încă în producție pe linia Factor, firma a profitat de moment pentru a introduce în producție a doua generație O2, mai bună ca niciodată.
O cale de a reduce greutatea unui cadru din carbon existent este să se elimine excesul de rășină din cadru, ce iese din presă. Factor spune că au reușit asta prin creșterea presiunii în procesul de presare prin compresie, rezultatul fiind detalii mai precise la interiorul cadrului. Se pare că și carbonul folosit în prezent diferă de cel anterior, acum la O2 fiind folosit un amestec de fibre Toray și Nippon Graphite Pan-Based în timp ce modelul O2 VAM folosește un amestec de fibre TeXtreme, Toray și Nippon Graphite Pitch-Based. Factor spune că noul cadru O2 e mai ușor ca modelul anterior, dar nu e oferită o valoare exactă. O2 VAM are oficial 100 g mai puțin ca O2, ceea ce înseamnă un cadru sub 700 g. Probabil noul O2 este ceva mai greu decât atât, undeva pe la 800 g dacă toate declarațiile sunt adevărate.
De la modelele anterioare, noul O2 a păstrat downtube-ul asimetric și monoblocul.
Iubitorii anvelopelor mai mari vor fi bucuroși să vadă că acum încap modele de până la 30 mm. Seat tube-ul folosește o prindere integrată de tijă, ascunsă sub top tube.
Sunt folosite axe thru de 12 mm la ambele roți, Factor spunând că acestea sunt modele aero.
Bicicleta e disponibilă în variante cu frâne pe disc sau pe jantă, ambele având rutare internă a cablurilor prin cadru și furcă. Există și posibilitatea de a alege între transmisii mecanice sau electronice, cu capace ce acoperă porturile de cablu ce nu sunt folosite la modelele electronice.
Noile cadre au și două noi opțiuni de culoare – Pearl White și Miami Blue.
Kit-ul de cadru începe de la prețul de 2700$ și include furca Svelte Fork și cuvetele, echipările complete fiind disponibile cu Shimano Ultegra sau SRAM Force.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.