Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Duminică 29 martie a avut loc în Bucureşti Campionatul Naţional de Duatlon. A fost momentul în care s-a confirmat cine este cel mai bun la acest sport complex. Duatlonul este alcătuit din două probe, alergare şi ciclism, spre deosebire de triatlon care include şi înot. Cu toate acestea şi la duatlon se performează de trei ori întrucât proba de alergare este parcursă de două ori. Astfel cei de la categoria „copii” au de parcurs mai întâi o tură de alergare, apoi o tură bicicletă şi la final încă o tură alergare. „Cadeţii” au de parcurs două ture alergare, două ture bicicletă şi la final încă o tură de alergare în timp ce categoriile „juniori”, „elite”, „age group” şi „ştafetă” încep cu 4 ture alergare, 3 ture bicicletă şi la final încă două ture de alergare.
Campionatul Naţional de Duatlon este un concurs internaţional, la startul său aflându-se concurenţi din majoritatea ţărilor învecinate. Evenimentul este cu adevărat pentru toată lumea. După cum se vede şi din categoriile de mai sus toată lumea poate participa, iar numărul concurenţilor nu a fost deloc mic în ciuda condiţiilor meteo mai puţin prietenoase. Faţă de ediţia anului trecut când au fost în jur de 300 de concurenţi, ediţie care s-a ţinut pe soare, anul acesta au fost aproape 600, iar vremea a fost descrisă de mulţi ca fiind mizerabilă.
Dimineaţa zilei de duminică nu dădea speranţe prea mari concurenţilor. În ciuda verificării neîncetate a informaţiilor meteo acestea erau aceleaşi de fiecare dată: ploaie şi temperaturi scăzute. Dar lucrul ăsta nu i-a oprit pe sportivi să alerge şi să pedaleze pe traseul pregătit de organizatori în centrul Bucureştiului. Startul s-a dat de la Biblioteca Naţională cele două trasee, de alergare şi cel pentru bicicletă, desfăşurându-se în paralel. Traseul de alergare a avut o lungime de aproximativ 1,200 km, iar traseul de bicicletă o lungime aproximativă de 6 km. Acesta a inclus şi căţărarea din jurul Parlamentului României.
Dacă la alergare condiţiile meteo nu au pus probleme deosebite concurenţilor, la proba de bicicletă lucrurile au stat altfel. Datorită carosabilului ud şi al anvelopelor înguste de cursiere aderenţa bicicletelor era deosebit de redusă. Fiecare viraj trebuia abordat cu deosebită grijă pentru a nu derapa. Grijă şi mai mare trebuia să ai în momentele când traversai treceri de pietoni sau marcajele albe de pe asfalt acestea alunecând şi mai tare.
La final de eveniment au fost decişi şi noii campioni ai României, iar surprizele nu au fost neapărat mari. La masculin Ciparian Bălănescu şi-a apărat fără probleme titlul în timp ce la feminin noua campioană este Antoanela Manac.
Dar ca la orice eveniment de asemenea anvergură au mai existat şi ceva probleme. Spre exemplu în ciuda schiţei foarte clare de pe site a traseului la faţa locului lucrurile nu mai erau atât de clare, iar mulţi, în special copii, se încurcau în indicaţiile organizatorilor de multe ori în contradicţie cu marcajele. Din acest motiv nu de puţine ori traseul celor de la alergare s-a intersectat cu cel al bicicliştilor. În plus în zona de tranzit unde erau stocate bicicletele, deşi după o anumită oră nu mai era permis accesul concurenţilor totuşi mai puteai vedea „rătăciţi” care mai uitaseră câte ceva. Nu în ultimul rând am observat că regulamentul nu a fost citit de mare parte din concurenţi, una din regulile principale ale jocului fiind interzicerea trenei la proba de bicicletă. În ciuda acestui fapt am remarcat în concurs mulţi ciclişti care stăteau la trenă. Sperăm ca şi organizatorul să fi fost suficient de vigilent.
Campionatul Naţional de Duatlon fost un eveniment reuşit care a pus la încercare aptitudinile concurenţilor de a se adapta unor condiţii de concurs mai puţin plăcute, dar care au transformat evenimentul într-o provocare ce trebuia acceptată şi dovedită.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.