Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Cupa Naţională de Enduro este printre puţinele serii de concursuri de ciclism-mtb care se vor desfăşura în 2020. Spre deosebire de concursurile de mtb-cross country sau ciclism şosea, unde startul este comun, la mtb-enduro startul concurenţilor este individual, separaţia fizică dintre participanţi fiind uşor de făcut.
Prima etapă din Cupă, Semenic Enduro, va avea loc duminică 19 iulie, în pitoreasca zonă Văliug-Crivaia, munţii Semenic. Seria de evenimente va începe cu dreptul întrucât concursul nu este o simplă etapă în cadrul Cupei ci inclusiv EWSQ – Enduro World Series Qualifier, asta însemnând că la start se pot înscrie şi concurenţi din alte ţări, care doresc să obţină puncte EWS şi avansa în clasamentul internaţional.
Etapa întâi Semenic Enduro, va fi alcătuită din patru probe speciale ce însumează 12 km. Împreună cu zonele de tranziţie, concurenţii vor parcurge în total 41 km. Înscrierile sunt deschise şi o poţi face aici, taxa de participare fiind de 100 lei. Pentru concurenţii cu vârstă sub 18 ani, taxa este de 50 lei. Termenul maxim de înscriere este joi 16 iulie ora 20. Numărul maxim de concurenţi acceptat este de 150 persoane.
Asigurarea, licenţa FRC, adeverniţa medicală
La CN Enduro 2020 poţi participa la una din cele două categorii: Hobby sau categorie de vârstă CNE. Pentru orice categorie CNE este necesară obţinerea unei licenţe eliberată de Federaţia Română de Ciclism, odată cu aceasta primind inclusă şi asigurare în caz de accident de bicicleta, valabilă 1 an. Costul licenţei + asigurare este de 150 lei şi se plăteşte o singură dată pe an. Avantajul participării la categorie CNE este că vei fi cronometrat doar împreună cu ceilalţi concurenţi de la grupa ta de vârstă, spre deosebire de Hobby unde clasamentul este general, fără a se ţine cont de vârstă.
Pentru categoria Hobby nu este nevoie de licenţă, însa este nevoie în continuare de obţinerea unei adeverinţe medicale favorabile potrivit căreia eşti apt pentru efort fizic, plus asigurare în caz de accident. Aceasta din urmă trebuie să o cauţi pe cont propriu la asiguratorii de pe piaţă. O primă căutare pe Google a oferit aceste rezultate.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.