Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Azi se dă startul cursei Transcontinentale! La start s-au aliniat 200 de ciclişti amatori care vor traversa Europa oprindu-se doar la strâmtoarea Bosfor, acolo unde Europa se termină şi începe Asia. În cursă eşti complet pe cont propriu în sensul că nu ai voie nici măcar să împrumuţi o pompă de la un alt concurent sau să te opreşti la casa unui prieten pentru apă şi un sandviş. Pe de altă parte orice serviciu public precum supermarketurile şi magazinele de biciclete sunt ok. De asemenea şi cazările pentru care plăteşti sau pentru care nu plăteşti, dar nu implică un prieten sunt în regulă.
Cursa de anul acesta dispune de doar 4 checkpoint-uri pe care fiecare concurent trebuie să le atingă. Ideea acestui eveniment a fost ca participanţii să concureze puternic zi după zi, să mănânce şi să bea ce găsesc şi să doarmă pe unde apucă. Putem spune că această cursă este o reîntoarcere la ce era în trecut când cicliştii trebuiau să se descurce cum puteau fără susţinerea exagerată la care s-a ajuns azi. Aşadar vorbim la cursa Transcontinentală de: o etapă, fără susţinere din exterior şi fără un traseu predefinit. De-a lungul drumului sunt doar câteva puncte pe care participanţii trebuie să le bifeze, acestea vizând practic segmente de drum reprezentative pentru ciclişti.
Pentru această ediţie odată ce cicliştii au pornit din Belgia ei vor trebui să urce Mont Ventou din Franţa, să traverseze drumul forestier militar Strada dell’Assietta din Italia, să treacă prin oraşul Vukovar din Croaţia după care să urce muntele Lovcen din Muntenegru şi apoi să termine la Istanbul.
Cei mai rapizi sunt aşteptaţi să termine în 9 zile de pedalat peste 4.000 km. La ediţiile anterioare au fost ciclişti de toate felurile. De la cei care au dormit în hoteluri şi au mâncat în restaurante la cei care au dormit pe marginea drumului şi au mâncat din supermarket. Cu siguranţă însă va fi un concurs „epic” şi toată lumea care doreşte să devină finisher trebuie să termine în timpul limită de 15 zile. Petrecerea oficială a concurenţilor este pe 8 august.
Informaţii suplimentare şi live-tracking puteţi găsi la Transcontinental.cc. Toţi cicliştii sunt echipaţi cu cipuri GPS.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.
Daca v-ati fi documentat putin, ati fi aflat ca si un roman participa anul acesta la nebunia asta de cursa. Dar cum nu faceti decat sa traduceti articole de pe bikerumor.com si din cand in cand cate un test amarat, nu am pretentii. Ah, da, macar Horatiu mai scrie cate ceva fain despre o cursa nepopulara sau un traseu epic…
Articolele de pe Bikerumor sunt aceleași peste tot. Și știi de ce? Pentru că se trimit comunciate de presă din partea producătorilor. Sunt minim 2 teste pe săptămână publicate, până la urmă nu înțeleg sincer unde vrei să ajungi cu comentariul tău. Dan probabil îl va vedea și-ți va explica ce s-a întâmplat și de ce nu a fost menționat cel în cauză pe care l-ai amintit, însă restul mi se pare pe lângă subiect. Dar ceea ce e cel mai frumos este că nu te obligă nimeni să intri pe acest site. Este un sentiment superb să fim liberi. Pace! 🙂
Iar au intrat haterii pe site. Se facuse liniste o vreme, dar se pare ca iar au prea mult la dispozitie. Lasati-l sa comenteze ca trebuie sa refuleze undeva. Probabil este frustrat ca o are mica, bicicleta adica 🙂
Legat de romanul, pe care un prost nici nu stie cum il cheama, putea la randul lui sa intre in legatura cu site-urile de profil din romania si poate obtinea chiar ceva sponsorizari daca s-ar fi preocupat putin. Dar pentru ca nu a facut-o inseamna ca este o persoana mai retrasa, iar faptul ca Freerider nu a amintit de el probabil ca i-a facut chiar un bine. Unii oameni nu doresc atata atentie, dar ce sa inteleaga prostii 🙂