Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
2019 vine cu o mulțime de noutăți aproape incredibile dacă ne gândim cât de discret a fost segmentul Enduro în România până acum. Nu doar că vom avea 7 concursuri, din care 6 etape de Cupă și un Campionat Național Enduro, dar organizatorul Bike Attack Resița, împreună cu partenerul local, vin în întâmpinarea concurentului cu o platformă nouă prin care este ajutat să își aleagă cât mai ușor unde vrea să participe.
Astfel, în 2019 va fi introdusă “înscrierea unică”. Aceasta va funcţiona prin crearea online a unui cont de participant, unde concurentul își alege etapele la care doreşte să participe, putând efectua plata cu cardul pentru fiecare etapă sau pentru campionatul naţional.
Va fi implementat și „tariful unic de înscriere” pentru toate etapele, existând posibilitatea ca participantul să poată cumpăra pachetul cu înscrieri pentru toate etapele. În acest caz se va aplica o reducere a taxei de participare.
Cronometrarea va fi făcută mult mai precis, urmând a se folosi acelaşi sistem pe care îl regăsim la EWS – porţi/celulă. Serviciul va fi oferit de Linia de Sosire. Folosirea acestui sistem este menită să pună capăt discuţiilor legate de aşezarea staţiilor şi marcarea cu cipul de control în startul şi finalul probelor speciale. Cât privește partea de interactivitate şi hărţi cu traseele şi zonele de concurs, aceasta se va face prin platforma Trailforks cu sprijinul ambasadorului din România, Alexandru Pufan.
Întrucât seria de 6 concursuri alcătuiește o Cupă, iar cupa implică mai multe etape care se punctează, lupta se va da pentru puncte. Organizatorul dorește să stimuleze concurentul prin creearea de noi moduri de punctare. Primul se va face prin adoptarea unei reguli care se aplică în regulamentul raliurilor World Rally Car, şi se referă la introducerea power stage-ului. Acesta este de fapt ultima probă specială a etapei, la care se vor acorda puncte suplimentare primilor 10 clasaţi, pe categorii. Power stage-ul devine astfel un stimulent atunci când, din cauza unei pene sau a altui incident eşti scos din zona de punctaj, oferindu-ţi motivatia de a continua cursa.
CNE 2019 urmează să introducă un nou sistem care va acorda puncte și echipelor. Astfel, la finalul CNE 2019 vom avea echipe câştigătoare. Acest sistem se va publica în regulamentul CNE 2019.
Se doreste unfiromizarea părţii de comunicare şi brand pentru întreaga Cupă, astfel că în anii următori, CNE să devină ma atractivă pentru sponsori. Noutăţile sunt mai multe, începând cu producţia numerelor de concurs cu design unitar pentru toate etapele, ţinând desigur cont de particularităţile fiecăreia, producţia unei serii de clipuri video care să prezinte bătălia de pe trasee, transmisii pre, post şi live ale etapelor, comunicate şi colaborări cu publicaţii şi entităţi din massmedia.
Începând din 2019 se pune accentul pe siguranţa participanţilor, păstrând astfel obligativitatea asigurărilor medicale şi asigurând prezenţa unui echipaj cu ambulanţă şi a echipelor salvamont. La înscriere va rămâne obligatorie și prezentarea adeverinței medicale care atestă că participantul este apt pentru efort fizic. De asemenea organizatorul se obligă să asigure, pentru fiecare etapă în parte, un arbitru cu experienţă în disciplina enduro MTB. Acesta urmează să ofere la nevoie, sugestii de modificare a traseului în zone care pot reprezenta un pericol iminent pentru paticipanţi. Tot el ve oferi organizatorului support tehnic în momentele cheie ale curselor.
În sprijinul organizatorilor de etape Bike Attack Reșița va oferi consultanţă şi documente support pentru obţinerea avizelor necesare la desfăşurarea etapelor. Vor fi returnate la nevoie sumele din taxa de înscriere și se va oferi support la faţa locului înainte de startul competiţiei şi la premiere. De asemenea se va încerca implementarea unui sistem prin care organizatorii să poată primi donaţii de la participanţi/comunitate (exemplu: best trail of the race).
Nu în ultimul rând Bike Attack Reșița și CNE vor organiza două etape de test pentru e-MTB, un domeniu care generează multe discuţii şi dezbateri, cu opinii variate. „Un lucru este cert”, spune Cătălin Gavrila de la Bike Attack Reșița. „Este un domeniu care creşte într-un ritm spectaculos şi care nu poate fi ignorat. Dacă în acest an trecem acest test şi învăţăm cum să gestionăm o cursă de E-MTB, putem să fim pregătiţi la un capitol care oferă o piaţă generoasă”.
Cele două sesiuni pentru e-MTB vor fi organizate în cadrul etapei #3 Semenic 6-7 iulie și la Campionatul Național de la Straja 24-25 august.
Pentru amatorii care vor dori să participe la Cupa Națională Enduro cât și la Campionatul Național Enduro conditiile sunt:
- Existența unei asigurări medicale care să acopere accidentele rezultate din activități sportive;
- Adeverință medicală care să ateste că participantul este apt pentru efort fizic;
- Achitarea taxei de participare.
Categoriile oficiale UCI nu au fost încă stabilite.
CNE 2019:
#1 CNE DROBETA TURNU SEVERIN 11-12 MAI
#2 CNE CÂMPULUNG MUSCEL 8-9 IUNIE
#3 CNE SEMENIC, VĂLIUG 6-7 IULIE, plus eMTB etapa 1
#4 CNE ORADEA 3-4 AUGUST
Campionat Național STRAJA, LUPENI 24-25 AUGUST, plus eMTB etapa 2
#5 CNE HARGHITA, MĂDĂRAȘ 7-8 SEPTEMBRIE
#6 CNE REȘIȚA 11-12-13 OCTOMBRIE
Legendă | ||
Y | Copii | 5-14 ani |
C | Cadeți | 15-16 ani |
J | Juniori | 17-18 ani |
U23 | Under 23 | 19-22 ani |
E | Elite | 22+ Sportivi legitimati la club. |
M | Master | 30-39 ani 40-49 ani 50+ Pentru cei care au deținut în trecut o licență U23 sau Elite. Sportivi legitimați la club. |
A | Amatori | 19+ Nu este nevoie de legitimare la club, dar să nu fi deținut licentă Elite sau U23 în trecut. |
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.