Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
BMC, companie elveţiană premium binecunoscută pentru produsele de calitate şi designul deosebit, a anunţat cea mai modernă linie de MTB a lor de până acum. O parte din modele, cum ar fi noul Team Elite softail sau Speedfox Trailcrew au fost deja prezentate. Linia 2016 reprezintă o schimbare, cu culori îndrăzneţe şi echipări îmbunătăţite după dorinţele utilizatorilor. Astfel, au fost lansate modele noi hardtail, un Trailfox cu cursă lungă pe 29 îmbunătăţit şi o grămadă de noi opţiuni în gamele Fourstroke şi Speedfox.
Chiar dacă noul Speedfox Trailcrew de 27.5 a camptat atenţiile, elveţienii nu şi-au pierdut interesul pentru roţile mari, aşa că Trailfox este încă bicicleta lor de Enduro preferată. Astfel, modelul cu cursă de 150 mm Trailfox se întoarce în 2006 cu o nouă suspensie, toate trei modelele utilizând un amortizor Cane Creek DB şi o furcă RockShox Pike. Astfel, toţi utilizatorii de Trailfox vor beneficia de aceleaşi performanţe şi reglaje ale suspensiei, indiferent dacă au ales modelul de bază Trailfox 03 X1 sau modelul de top Trailfox 01 XX-1. De asemenea, utilizatorii vor fi încântaţi de frânele hidraulice Shimano şi de roţile compatibile tubeless.
Altfel, geometria cadrului şi a suspensiei APS e neschimbată. BMC spun că sistemul APS dual-link foloseşte un raport de suspensie mic pentru control îmbunătăţit, lucrează progresiv pentru confort suplimentar şi este foarte bine protejat la balansul la pedalare. Este un design bine pus la punct pentru BMC, fiind folosit la toată linia de biciclete cu suspensie din gamă în ultimii ani. Pe Trailfox, APS generează o cursă de 150 mm care, împreună cu anvelopele late de 29, sunt o pereche potrivită pentru terenul tehnic de mare viteză de la competiţiile din Enduro World Series. De fapt, noul Trailfox şi-a făcut recent debutul la Samoens EWS în Franţa, unde a fost folosit de echipa BMC Factory Trailcrew.
Dar chiar dacă echipa de Enduro preferă abilităţile de trecere peste bolovani ale lui Trailfox 29er, marca elveţiană este conşitentă de cererea de pe piaţă de modele 27.5, aşa că în luna iunie BMC a lansat primul lor model de acest gen, Speedfox Trailcrew. Acesta foloseşte 150 mm de cursă faţă/spate şi este perfect echipat să atace acelaşi tip de teren ca şi Trailfox 29er, dar într-un pachet care oferă o cursă mai vioaie. BMC spun că Speedfox Trailcrew are o atitudine jucăuşă şi veselă, făcând atitudinea de performanţă şi viteză caracteristică modelelor BMC să ia o pauză.
Vor fi două modele disponibile în 2016. Speedfox Trailcrew 02 foloseşte un triunghi principal de carbon pentru cadru, în timp ce partea din spate este din aluminiu, un amortizor Cane Creek DB controlând cei 150 mm de cursă. Ambele modele sunt echipate cu furcă RockShox PIKE, dar modelul mai ieftin Speedfox Trailcrew 03 primeşte un amortizor spate Fox Float EVOL şi un cadru complet de aluminiu pentru reducerea costurilor. Ambele modele au anvelope de 2.4″, tije de şa reglabile, ghidon de 750 mm şi frâne hidraulice Shimano cu discuri de 180 mm. De asemenea, sunt dotate cu un chainguide demontabil ISCG, ax spate 142x12mm şi rutare internă a cablurilor. Ca şi geometrie, Speedfox Trailcrew de 27.5 are un unghi al furcii de 66.5 grade, iar chainstay-ul de 428 mm este cel mai scurt din gama BMC cu suspensie.
Modelul standard Speedfox rămâne în ofertă şi în 2016, dar cu o suspensie îmbunătăţită care face 29er-ul de 130 mm mai capabil. Ambele modele, şi cel de aluminiu şi cel de carbon, vin echipate cu excelenta furcă 34 de la Fox. Trecerea la braţe mai groase, de 34 mm, măreşte mult rigiditatea şi precizia de virare pentru 29er-ul cu cursă lungă a suspensiei, iar Fox a reuşit să scadă mult greutatea modelului 34, ceea ce va face furca una populară în acest sezon. Cadrele BMC sunt recunoscute pentru calitate şi rigiditate laterală, aşa că furca 34 FLOAT va permite utilizarea lor la întregul potenţial.
Furca 34 lucrează împreună cu un amortizor Fox Fload DPS care controlează cei 130 mm de suspensie ai lui BMC foloseşte noua tehnologie Evol de la Fox, care are o cameră negativă de aer mărită pentru a creşte sensibilitatea amortizorului şi pentru un comportament mai liniar. Altfel, cadrul rămâne identic, modelul de top Speedfox 01 fiind integral din carbon. Modelul Speedfox 02 are partea din spate de aluminiu iar Speedfox 03 (din imagine) este complet din aluminiu. Geometria rămâne neschimbată, cu un unghi al furcii de 68.5 grade şi un top-tube lung pentru stabilitate. Un unghi al tijei de şa de 74 de grade poziţionează ciclistul mai central între roţi pentru o poziţie neutră la urcare cu şaua ridicată la maxim.
În zona cea mai performantă a gamei, BMC a obţinut rezultate spectaculoase la cursele de XC după debutul noului Teamelite soft-tail. Julien Absalon a obţinut recent cea de-a 30-a victorie a sa în Cupa Mondială cu ajutorul unei Teamelite 01. BMC fiind o companie cu tradiţie în lumea curselor de viteză de şosea şi de XC, Teamlite este cel mai bun exemplu despre ce pot să ofere inginerii hotărâţi să proiecteze un produs de competiţie. Cadrul Teamelite 01 foloseşte tehnologia MTT (Micro Travel Technology) care oferă o mică suspensie pentru cei ce nu vor să renunţe la eficienţa la pedalare şi greutatea redusă a unui hardtail. Pentru anul 2016 va exista şi un cadru Teamelite 02 ce copiază cadrul de carbon Teamelite 01, dar fără suspensia MTT.
Vor fi trei echipări disponibile pentru cadrul Teamelite 01, incluzând modelul cu Di2 XTR de 2×11 care este folosit de echipele din Cupa Mondială sponsorizate de Shimano. Cadrul Teamlite 01 va veni în 5 dimensiuni, mărimea X-Small având top-tube-ul mai jos cu 8 cm decât cel mai mic cadru de anul trecut. Geometria urmăreşte conceptul BWC (Big Wheel Concept) pe care firma îl îmbunătăţeşte de câţiva ani. Astfel, noul soft-tail de 29 are un monobloc mai jos, chainstay mai scurt şi top-tube mai lung împerecheat cu pipe mai scurte pentru manevrabilitate sporită la viteze mici.
Pentru cei care doresc o bicicletă ca Teamlite 01 dar nu dispun de banii necesari, cadrul Teamelite 03 oferă aceiaşi geometrie învingătoare în Cupa Monrială dar pe un cadru de aluminiu la un preţ mult redus. Geometria este identică cu cea a modelului de carbon iar ţevile hidroformate de aluminiu sunt proiectate să imite rigiditatea şi manevrabilitatea colegilor mai scumpi. Teamelite 03 vine echipată cu furcă RockShox XC30 Solo Air de 100 mm, transmisie Shimano Deore/SLX, roţi DT Swiss şi frâne hidraulice pe disc Shimano.
Nu în ultimul rând, noua Fourstroke de 100 mm va fi disponibilă în 4 versiuni în 2016. Fourstroke 01 (din imagine) are un cadru complet din carbon şi transmisia la alegere între SRAM XX-1 şi Shimano Di2. Fourstroke 02 are partea din spate de aluminiu şi oferă echipare SLX şi XT la un preţ mai accesibil. Ca şi Speedfox şi Trailfox, Fourstroke beneficiază de suspensia APS, dar cu un reglaj orientat mai mult spre eficienţa la pedalare. Fourstroke este proiectată pentru a fi alegerea în cursele de XC foarte tehnice. Acest lucru a fost confirmat la Campionatele Mondiale de XCO UCI de anul trecut, unde Absalon a învins pe o Fourstroke.
Pentru mai multe informaţii despre gama 2016 de MTB de la BMC accesaţi www.bmc-switzerland.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.
din moment ce nu prea comenteaza nimeni pe aici o sa mai pun glume la unele postari,poate rade redactorul. First bike fac biciclete bune si eficiente!!!
Pai na, vremurile se schimba, lumea comenteaza pe Facebook, acolo e mai la indemana, aici majoritatea ajung din link-ul de pe Facebook.
Unde se vinde BMC in Romania? va multumesc.
Nu există importator în România pentru BMC.