Acum citesti
Eightpins, tijă dropper integrată în cadru

eightpins-integrated-dropper-seatpost-for-Liteville-mountain-bikes15Eightpins este o tijă dropper ce dorește să revoluționeze conceptul. Aceasta nu se mai prinde cu colier de cadru ca o tijă normală ci este practic integrată în acesta. La Eurobike a fost prezentată într-o gamă variată de dimensiuni și curse.

Cadrul trebuie momentan să fie proiectat pentru această tijă, ea fiind atașată de cadru în partea inferioară a seat tube-ului cu un șurub. Prinderea se numește Postpin, dar este și singura modificare necesară. Diametrul intern al seat tube-ului este de 34.9 mm, nu atât de standard ca 27.2 sau 30.9. Totul intră în interiorul cadrului, inclusiv mecanismul de blocare a acesteia pe poziție.

eightpins-integrated-dropper-seatpost-for-Liteville-mountain-bikes19Sunt disponibile patru dimensiuni care se potrivesc pentru orice mărime de cadru. Modelele mici se potrivesc la mărimi de cadu în care tijele dropper clasice nu încap. Cursa tijei este reglabilă până la un minim de doar 20 mm. Cursa maximă depinde de mărime, fiind de 150 mm (S), 180 mm (M), 200 mm (L) și 220 mm (XL). Un mare avantaj este că aceasta coboară cu aproximativ 20 mm mai jos decât modelele clasice, mecanismul de prindere în cadru fiind intern.

eightpins-integrated-dropper-seatpost-for-Liteville-mountain-bikes04Tija e formată din doi cilindrii, unul suțire care ajunge până în partea de jos a cadrului unde este fixat cu șurub și unul mai larg, care vine montat peste și care culisează practic pe verticală. Între acesta și cadru se află o bucșă specială care ajunge adânc în cadru, proporțional cu lungimea tijei.

eightpins-integrated-dropper-seatpost-for-Liteville-mountain-bikes11Diametrul tijei este de 33 mm, ceea ce înseamnă că bucșa dintre ea și cadru e foarte subțire. Pentru asta e nevoie de un design rigid și rezistent, foond folosită ca bază o tijă de la Syntace. TIja are cursa reglată la maxim din fabrică, dar poate fi scăzută până la 20 mm. Pentru cadrele mai mici se poate tăia din cilindrul exterior pentru a câștiga cursă.

Lungimea tijei se reglează cu un imbus aflat fix sub șa, prinderea acesteia trebuind lărgită pentru asta, dar sistemul este gândit astfel încât să nu se piardă poziția șeii. La tija cu setback însă a fost montat un buton rotativ pentru reglarea lungimii.

Colierul intern de la intrarea în cadru are mai mult rolul de a evita pătrunderea mizeriei și a umezelii, fixarea efectivă în cadru fiind făcută cu șurubul din partea interioară. Practic singura modificare a unui cadru ar fi gaura pentru acesta.

eightpins-integrated-dropper-seatpost-for-Liteville-mountain-bikes21Acționarea manetei este ușoară. Fixarea pe poziție nu e hidraulică ci mecanică, cu ajutorul unor pini de fixare.  Reglarea se face în pași de 6 mm, deși la utilizare pare să nu aibă poziții fixe. Nu există scurgeri de lichide iar trecerea de la o poziție la alta nu produce niciun click, motiv pentru care cursa pare continuă.

În caz de accident tija are un sistem de protecție care dă voie șeii să se rotească. În cazul în care se întâmplă acest lucru, șaua poate fi pusă manual înapoi pe poziție. Tija nu se va roti, fiind fixată de cadru.

eightpins-integrated-dropper-seatpost-for-Liteville-mountain-bikes17Un alt avantaj este greutatea mică, între 430 și 550 g, absolut competitivă cu orice alt model de pe piață.

Ideea e patentată de Syntace doar pentru anul 2017, după aceea orice producător având voie să producă tije compatibile.

Mai multe informații puteți afla pe pagina producătorului.

Informații și imagini preluate de pe bikerumor.com

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

3 − 3 =