Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
În imaginea de mai sus, deși e greu de crezut, nu avem doar o grămadă de piese de bicicletă și bucăți de cadru ci chiar o bicicletă completă de 27.5 pentru trail, exceptând roțile, care se montează și e gata de atac în aproximativ 90 de secunde. Proiectul e rezultatul ideilor producătorului austriac de cadre Thomas Schwaiger iar ideea din spatele bicicletei East este de a avea un MTB care poate fi transportat într-un rucsac, proiectantul dorind să îl transporte cu el cu parapanta. După mai multe versiuni și încercări s-a ajuns la un model care oferă aceiași rigiditate cu un model full suspension din aluminiu și se face suficient de mic încât să poată fi transportat oriunde și depozitat acasă fără să ocupe mult spațiu.
Așa arată bicicleta montată. Modelul acesta este unul cu roți de 26 pentru XC cu furcă rigidă, dar după mai multe încercări s-a ajuns la un model de trail cu furcă cu suspensie. Geometria nu este încă în formă finală, fiind în teste până la lansarea pe piață ce se așteaptă să aibă loc în primăvara anului viitor.
Cel mai interesant lucru la bicicletă este însă împachetarea. 90 de secunde sunt necesare pentru a transforma bicicleta într-un morman de piese, dar producătorul poate să facă asta în jumătate din acest timp. Iar cel mai mult durează demontarea roților. Fără roți, cu bicicleta așezată pe furcă și cu triunghiul spate în aer, se demontează tija de șa DT Swiss RWS prin desfacerea clemei care ține totul împreună. Tija de șa și zona ei de prindere sunt foarte groase și rezistente pentru că acestea țin totul conectat.
Odată scoasă tija de șa, restul cadrului se demontează foarte repede. Partea din față se dezmembrează și restul de seattube se pliază la locul lui. La fel se pliază chainstay-urile și seatstay-urile sub downtube.
Partea senzațională e că nu este nevoie să fie scos lanțul sau cablurile, acestea sunt rutate sub downtube iar la pliere se rotesc doar în jurul monoblocului. Pipa și pedalele sunt de asemenea demontabile cu QR. Singurul dezavantaj pare să fie că la transport totul se va zgâria destul de serios, dar bicicletele vechi prezentate nu par să fie foarte afectate, stratul de vopsea fiind gros și de calitate.
Iată și un film cu montarea bicicletei, destul de șocant după părerea mea. Odată montată, ai zice că va fi moale și instabilă, dar este mult mai rigidă decât s-ar aștepta oricine, proiectantul spunând că nu e nicio diferență față de un FS din aluminiu care are și el pivoți destul de mulți.
Partea cea mai complicată e în jurul monoblocului, unde s-au făcut cele mai multe încercări și variante. Există cu siguranță mai mulți pivoți decât la un model FS. În final, bicicleta are doar 12.5 kg și se pliază la dimensiunile de 20x32x75 cm, exceptând bineînțeles roțile. Astfel ea încape în orice rucsac de dimensiuni decente! Rămâne să o vedem în producție de serie și să auzim părerile celor ce o vor testa pe teren adevărat de MTB!
Mai multe informații puteți găsi pe pagina producătorului!
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.