Dracula MTB Race, pe 27 Septembrie

I pak dau de ştire, jupânese şi cavaleri, că sunteţi aşteptaţi în cetatea Târgoviştei în a douăzeci și șaptea dzi a lunii răpciune din anul 7523. Să vă aduceţi bidivii pe două roţi, pentru a vă întrece într-un turnir. Vegheaţi de pădurile de stejari şi de Istorie!

dracularace

Dracula MTB Târgovişte 2015 vă propune o cursă de bicicletă, desfăşurată în zonele deluroase din apropierea urbei, având pe traseu numeroase obiective istorice şi religioase cum ar fi: Mănăstirea Dealu, Mănăstirea Viforâta, Mănăstirea Gorgota şi nu în ultimul rând, Curtea Domnească.

STARTUL competiţiei se va da duminică, 27 septembrie 2015, ora 11.00, din Curtea Domnească-Turnul Chindiei.

Traseul începe pe un sector de drum asfaltat prin oraș, apoi pe DN 72, după care se intră pe Gura Văii, până la Casa Fierarului Dumitrescu, loc de unde începe efectiv cățărarea prin pădure ce culminează în final cu un drum pământos, cu pantă înclinată, drum ce ne scoate pe platoul din spatele Mănăstirii Dealu. După o traversare ușoară a platoului, loc unde se află și punctul de hidratare/orientare, intrăm prin pădure pe directie N-E, până la “La Rădăcini”, zona cea mai abruptă a traseului, cu portiuni lunecoase si rădăcini, unde recomandăm tuturor concurenților să evite coborârea pe bicicletă in acel loc, pe o lungime de aprox. 25m.
După acest pasaj coborârea continuă, ceva mai domol, până la intrarea în islazul Gorgotei, după care cotim brusc dreapta, spre sud în urcare pe o pantă îneirbată care ne scoate într-o șa si dupa care ne antrenam in coborare pe un drum pietruit ce traverseaza un alt islaz al Gorgotei. Acesta ne scoate, în final, în asfalt.

Traseul continuă pe asfalt, o portiune scurta, după care intram în urcare dreapta pe un drum cimentat/pietruit până la Mănăstirea Gorgota, loc de hidratare/orientare. Din acest punct coborâm din nou prin sat până traversăm valea Gorgotei, peste un pod cu table din fier, si dupa o urcare mai domoală cotim dreapta, spre nord, si continuam urcusul pe drumul pietruit, intr-un final si pământos, până la iesirea in islazul Viforata.
Drumul se continua lejer pe islaz in prima faza, dupa care intram in padure si, dupa confluenta cu drumul ce vine dinspre Viforata, incepem o cățărare pe drumul sondelor lunga de aproximativ 500m, dupa care ne abatem de la acesta si cotim spre nord, prin padure sălbatică, fără dificultăți spectaculoase, pe direcție N-E, după care începe o coborâre cu pantă mai abruptă, unde vă recomandăm atenție maximă!

Imediat ce terminăm coborârea, cotim brusc stânga, spre N, pe drumul de caruță ce ne duce în islazul Glodeni. Începem lunga traversare, în urcare susținută, a islazului.
Ajunși în culme, traseul continuă stânga, spre sud-est, după care se intră pe drumul forestier ce coboara în Comuna Aninoasa. Aproape de intrarea în sat, cotim in stanga, spre est, traversand o zona mlăștinoasă.

Revenim în “Drumul Sondelor” pe care-l traversăm pentru a continua o potecă pe curbă de nivel ce ne conduce în drumul care coboară spre Mănăstirea Viforâta. Din fața mănăstirii, traseul continuă tot spre est, în urcare ușoară, dupa care intrăm în islaz pe un drum de căruță, lasăm pe partea stângă o stână de capre si urcăm un drum abrupt, până la intrarea în pădure. Din culmea islazului, continuam în urcare spre sud, până în platoul Mănăstirii Dealu.
Traversăm platoul tot spre sud și intrăm pe un sector de coborâre, mai abrupt, care ne scoate la asfalt pe Valea Sasului, iar de aici spre Târgoviște, pe Aleea Mănăstirii.

Toate informațiile, pe site-ul oficial al competiției.