Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Surprinzător sau nu, italienii de la Bianchi au făcut primul pas către lumea bicicletelor electrice și au lansat o cursieră asistată electric. Pe cât de blasfemic pare acest pas, pe atât de necesar era, pentru ca faimosul producător italian să rămână în pas cu vremurile. Pe de altă parte, se pare că pe moment a lăsat neatinsă gama de MTB și s-a concentrat pe un alt brand pe care-l deține, Ducati, pentru a lansat MTB-uri electrice. Despre acestea cât și despre noile Aria sau Oltre XR3 vom povesti în acest articol.
Aria a fost prezentată în premieră la Eurobike și reprezintă o nouă adiție în gamă, un model orientat către performanță, bazat pe un cadru și o furcă foarte aerodinamice, cele două componente reprezentând de fapt un sistem care funcționează pentru a oferi o viteză cât mai mare ciclistului. Este de asemenea gata pentru o competițiede triatlon, așadar va putea fi folosită și în alte discipline decât competițiile de șsea. Aceasta va fi bineînțeles echipată cu frâne pe disc.
Oltre XR3 vine în completarea platformei de cursiere aero și va împărți același cadru cu modelul XR4, un model dezvoltat împreună cu cicliștii echipei UCI World Tour Lotto NL-Jumbo. Ceea ce face ca acest cadru să fie atât de special este tehnologia Countervail care atenuează până la 80% din vibrațiile transmise de pe șosea, rezultând astfel un control desăvârșit și o aerodinamică de excepție. Materialul este de fapt carbon, însă cu o arhitectură specială completată de rășină vîscoelastică.
În ceea ce privește gama de biciclete electrice, aici Bianchi puntează cu două noi modele, e-Road și e-Allroad. Prima este o cursieră pentru șosea, iar a doua un gravel bike, cu cadre care nu diferă de cele electrice, însă care-ți oferă o autonomie extinsă de până la 200 de km. În plus de asta, la o primă vedere, nici nu prea-ți dai seama că ar fi vorba despre o cursieră electrică. Motorul provine de la Polini, are 250W și este produs în Italia, chiar la Bergamo, acolo unde-și are sediul și Bianchi. Acumulatorul de 500Wh este suficient de mare pentru a-ți oferi ture extrem de lungi.
Mai mult decât aceste două modele, Bianchi îl va construi și pe Eduardo, o bicicletă de șosea bună-la-toate, care îți permite să demontezi motorul în cazul în care n-ai chef de el. Bicicleta este gândită pentru fitness sau pentru cicloturiști, care pot parcurge astfel distanțe mai lungi, într-un timp mai scurt.
Nu în ultimul rând trebuie menționat Ducati, renumitul brand de motociclete producând și biciclete electrice sub tutela celor de la Bianchi. Așadar, dacă nu vrei o motocicletă Ducati dar totuși dispui de un buget generos, s-ar putea ca cele două noi MTB-uri să-ți facă cu ochiul. Ambele sunt cu dotate cu roți în formatul 27plus, sunt echipate cu motoare Bosch Performance Line CX și au un acumulator mare, de 500Wh.
Importator Bianchi în România: carbonbike.ro.
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.