Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Doar zilele trecute ce vorbeam despre bicicletele din lemn ale românilor de la Oaky că am şi prins de veste despre altă noutate, bicicletele din lemn ale elveţienilor de la Selva.
De-a lungul anilor am tot publicat ştiri şi interviuri despre acest subiect tocmai pentru că lemnul pare un material atât de nepotrivit pentru o bicicletă. Însă în timp acest material s-a dovedit a fi cât se poate de competitiv cu condiţia să fie prelucrat de mâini pricepute.
Acelaşi este şi cazul de faţă al celor de la Selva. Construite undeva în Alpi, la graniţa dintre Elveţia şi Italia, Selva a început iniţial cu biciclete single speed, dar a crescut în timp pentru a ajunge azi să fie o companie destul de mare.
Ultima creaţie a elveţienilor este bicicleta de şosea Selva Ti XXII. Numele vine de la dropout-urile din titan prelucrate CNC, insertul din titan pentru rulmentul BB, alte componente din titan şi de la transmisia 2×11. Mulţumită furcii conice, tijei de şa şi pipei din titan şi a roţilor din carbon Selva ne spune că noua cursieră Ti XXII nu doar că are 8 kg însă este cât se poate de modernă şi competitivă.
Un lucru cu care Selva se mândreşte este modul special de încleiere a cadrului şi utilizarea diferitelor esenţe de furnir laminat. Nu încearcă deloc să scundă modul cum bicicleta este asamblata. Dimpotrivă, chiar scot în evidenţă straturile diferite ale construcţiei prin utilizarea esenţelor de culori contrastante şi lac prin care se accentuează şi mai mult fibra lemnului.
Cea mai simplă bicicleta a lor, Night Rider, este şi cea mai practică. Bicicleta de oraş cu ghidon plat foloseşte puncte de contact lipite în aluminiu, dropout-uri din aluminiu prelucrat CNC şi dispune de o singură viteză.
Nu ştim care sunt preţurile, pe site-ul oficial nu sunt afişate şi ne este frică să întrebăm.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.