Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Modelul Propel lansat de Giant în 2013 a devenit în scurt timp un segment de sine stătător al bicicletelor aerodinamice pentru şosea. Însă până acum construcţia a fost doar din carbon acestea făcând parte din colecţia Advanced.
Acum Giant lansează modelul de succes Propel în versiunea de aluminiu, bicicleta care beneficiază de aceeaşi eleganţă şi performanţă a cadrului însă la preţuri mai prietenoase şi cu frâne tradiţionale de cursieră în loc de cele specifice aero.
Vor exista două modele din aluminiu ce vor fi dotate cu noua furcă din carbon Advanced SL Overdrive 2 (cu ţeavă steerer de la 1.25 la 1.5) şi cu un ghidon standard pentru şosea în loc de piesa aerodinamică dintr-o singură bucată care include pipa şi ghidonul.
Modelul de top este Giant Propel SLR 1 echipat Shimano Ultegra 11 viteze (36/52T, 11-28T) cu lanţ KMC. De asemenea şi roţile Giant SL1 Aero arată a fi noi acestea oferind un preţ mediu pentru jante cu profil adânc. Preţul recomandat pentru SLR1 este de 2.039$.
Cablurile sunt ghidate în întregime la interior. Cel pentru frâna spate intră în cadru în ţeava top tube şi iese în spate, pe dedesubt fiind apoi curbat pe lângă seat tube pentru a ajunge la frâne. Punctul de intrare de pe top tube se află pe laterale pentru a evita unghiurile ascuţite. Însă cablurile pentru schimbătoare intră vertical în cadru pentru a coborî apoi prin ţeava down tube.
Ţeava seat tube are formă de lacrimă sau aripă de avion, lucru repetat şi la tija de şa. Şi ţeava down tube este aerodinamică şi oferă un profil special în dreptul bidonului de apă pentru a reduce frecarea cu aerul. Însă cea mai impresionantă este zona headtube – top tube. Aceasta este una din cele mai puternic prelucrate forme de aluminiu întâlnite în industrie. Rezultatul se traduce prin combinarea ţevii headtube cu top-tube într-o singură piesă.
Modelul Giant Propel SLR 2 2016 reduce nivelul la o echipare încă foarte bună Shimano 105 şi foloseşte roţile PA-2. Preţul recomandat este de 1.520$.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.