Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Potrivit fabricantului noua Focus Paralane este mult mai mult decât o bicicletă obișnuită de anduranță pentru șosea. Noua cursiera dorește să fie o bicicletă de curse care să ofere calități ideale de confort la parcurgerea distanțelor lungi ce se desfășoară pe mai multe tipuri de suprafețe de rulare. Noua bicicletă dorește să fie bună și pentru concursuri tip Gran Fondo, dar și pentru ture pe macadam. Opțiuni de echipare și prețuri la final de articol.
Focus a identificat două poziții majore pentru bicicletele de șosea – una aplecată și sportivă, pentru aerodinamică maximă în timp ce entuziaștii adoptă o poziție mai dreaptă și mai confortabilă, dar și aceasta sportivă. Noua Focus Paralane este gândită pentru cei din urmă.
Pentru a obține acest lucru cadrul noii biciclete dispune de o distanță verticală mai mare între rulmentul pedalier și mijlocul țevii head tube. În același timp s-a micșorat distanța orizontală dintre rulmentul pedalier și mijlocul țevii head tube. În plus, la noua bicicletă se folosește o furcă mai lungă ce permite utilizarea de anvelope mai late de până la 35 mm.
Însă confort înseamnă și complianța cadrului, cât de confortabil este pe denivelări. Focus s-a ocupat și de acest aspect optimazând forma țevilor care alcătuiesc triunghiul spate al cadrului. S-a ajuns la o formă eliptică a secțiunii țevilor. În plus această formă a secțiunii țevilor variază de la un capăt la altul, motivul fiind tot obținerea unui confort cât mai bun.
În plus față de confortul venit de la secțiunea țevilor triunghiului spate, mai avem și țevile seat stay și chain stay care sunt ușor curbate spre interior pentru a se comporta ca niște arcuri lamelare. Nu în ultimul rând și țeava seat tube a fost optimizată, revenindu-se la diametrul vechi de 25,4mm pentru a atenua și mai mult vibrațiile venite de la drum.
Noua Paralane este gândită să fie folosită tot timpul anului, indiferent de vreme. Acesta este și motivul pentru care cadrul oferă posibilitatea instalării aripilor pentru noroi fie că montarea se face în găurile din cadru sau furcă fie cu ajutorul sistemului Fender Bridge Installer care presupune instalarea unei punți între țevile seat stay, necesară instalării aripii spate. Partea frumoasă este însă că bicicleta se vinde împreună cu un set de aripi incluse.
Gama Focus Paraline este alcătuită din 10 modele din care 6 cu cadru din carbon. Pentru fiecare versiune de cardu va exista și varianta de damă “Donna” care va oferi puncte de contact specifice anatomiei feminine: șa, ghidon și lungime angrenaj pedalier. Fiecare model va fi disponibil în 6 opțiuni de mărime a cadrului. Toate modelele, indiferent de preț, vor fi echipate cu frâne pe disc, pentru eficiență maximă. În plus prinderea roților se va face prin noul sistem rapid RAT dezvoltat tot de Focus.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.