Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Orbea Gain era deja una dintre cele mai elegant integrate e-cursiere când a debutat acum 3 ani. Azi, Orbea îmbunătățește platforma populară și versatilă, pentru 2021 e-cursiera Gain primind fibre de carbon OMR, rutare internă completă a cablurilor și sistem de iluminat integrat elegant, toate alături de același motor ce și-a dovedit fiabilitatea și performanțele, Ebikemotion de 250 W situat în butucul spate și bateria de 250 W ascunsă în downtube.
Orbea Gain a fost printre primele biciclete ce au adoptat ideea unei asistențe electrice minimaliste, cu mai puțin cuplu, dar cu o greutate a bicicletei reduse datorită micului dar puternicului butuc amplasat în butucul spatei și a bateriei destul de mici din downtube care împreună oferă o transmisie electrică ascunsă elegant.
Orbea spune că astfel oferă mai multă bicicletă, dar cu suficientă putere și autonomie. Sistemul are scopul să ofere doar atâta asistență cât e nevoie pentru a trece un pic mai repede peste cățărările mari, dar cu sentimentul permanent că se pedalează pe o bicicletă, nu pe o motocicletă.
Marele plus la noul Gain este disponibilitatea acum a unui cadru din fibre de carbon OMR, cu o integrare și mai bună. Penultimul tip de fibră de carbon Orbea oferă o construcție monocoque ce reduce greutatea și amortizează vibrațiile mult mai bine decât cadrul original din aluminiu.
Motorul e practic la fel, dar versiunea nouă Ebikemotion X35 Plus e un pic mai puternică și are senzori de cuplu mai performanți, pentru a oferi o putere dozată mai fin și mai natural alături de forța de pedalare. Există acum și o baterie suplimentară ce adaugă 208 Wh de putere la cei 248 Wh deja existenți în downtube. Noile e-bike-uri au acum și un afișaj ce oferă mai multe informații despre starea bateriei și nivelul de asistență decât oferea sistemul simplu cu un buton și LED-uri colorate de pe modelul anterior.
Noul cadru din carbon are gât conic de 1.5 în care încape toată rutate internă FSA ICR ce intră prin pipă. Mai are de asemenea și prinderi de etrier flat mount, ax thru de 12 mm în față, monobloc BB386EVO și tijă rotundă de 27.2 mm. Datorită prinderii cu șurub a butucului Ebikemotinon X35 Plus, pe spate Gain a păstrat axul standard de 135×9 mm.
Gain Carbon inlcude și o lumină spate integrată în clema tijei de șa, plus una în față montată elegant pe pipă, cu o putere de 60 de lumeni. Ambele sunt proiectate să funcționeze din bateria principală, atât pe timpul zilei cu un consum mic cât și pe timpul nopții când lumina devine mai puternică.
Orbea Gain Carbon are spațiu pentru anvelope de 40 mm pe ambele roți, ceea ce o duce cu utilizarea posibilă până în zona gravel bike-ului ușor. Noua e-cursieră are și geometria ușor modificată pentru virare mai relaxată și intuitivă, cu un monobloc mai coborât și chainstay-uri mai scurte.
E-cursiera Gain e disponibilă în diverse echipări, modelele de top folosind cadrul mai ușor din carbon OMR și integrare mai elegantă. Echipările de șosea vin cu anvelope slick tubeless de 30 mm, dar Orbea permite o oarecare personalizare a modelelor din carbon,
Modelul de top e Orbea Gain M10i la 9000 Euro, incluzând grupul complet Shimano Di2 și roți din carbon cu profil de 42 mm.
Modelul M20i din carbon are prețul de 6000 Euro și coboară la Ultegra Di2, apoi la 4700 Euro modelul M20 e disponibil cu Ultegra mecanic și roți din aluminiu Fulcrum.
Există și o versiune M20F la 4600 Euro, dar cu ghidon drept, aceasta folosind tot grupul Ultegra mecanic compact, dar cu frâne XT și ghidon riser de 700 mm pentru o poziție mai ridicată.
Există o versiune din Carbon Orbea Gain este M20 1x cu Ultegra, care la 4600 Euro vine orientată spre gravel, cu ghidon cu flare de 12 grade, transmisie GRX 1×11 cu casetă 11-40t și anvelope Schwalbe G-One Bite de 40 mm montate pe roți Fulcrum E-Racing 900.
Există trei echipări cu cadru din carbon și componente 105, toate la prețul de 4000 Euro. Orbea Gain M30 folosește grupul 105 compact dublu de șosea și ghidon de cursieră clasic, Gain M30F folosește ghidon drept cu riser și frâne SLX iar Gain M30 1X primește transmisia GRX RX600 1×11, ghidon cu flare și anvelope G-One Bite de 40 mm.
Versiunea din aluminiu a noului Gain are cadrul din aluminiu 6061 hidroformat și noua furcă din carbon. Acest model primește același motor X35 și baterie ascunsă, plus integrare a cablurilor și sistem de iluminat. Există 5 echipări în ofertă: 3700 Euro D20 cu Ultegra, 3300 Euro 0 D30 cu GRX 1×11, 3300 Euro D30 cu 105, 2900 Euro D40 cu Tiagra 2×10 și cea mai ieftină versiune, Gain D50 la 2500 Euro cu transmisie Claris 2×8.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului, cu prețuri în RON.
Informații de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.