Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Culprit a introdus pe piaţă pentru prima dată în 2013 modelul lor de triatlon Legend cu un design surprinzător din care lipsesc seatstay-urile şi compatibilă cu frâne pe disc.
Anul acesta ei au prezentat la Campionatele Mondiale de Ironman la Kona un prototip funcţional dar nu ciclabil al viitorului lor model de Legend, plin de îmbunătăţiri.
Fondatorul companiei, Josh Colp, spune că noul Legend este proiectat pentru ca să fie o super bicicletă de triatlon, dar una uşor transportabilă şi care nu se bazează pe componente integrate. Aceasta a fost proiectată pe calculator şi cu ajutorul testelor aerodinamice pentru a obţine cea mai bună formă a tuburilor fără a pierde din aspectul practic.
Bicicleta include următoarele:
– demontare uşoară a barelor aer pentru împachetare. Cablurile sunt rutate prin capacul de la cuveţi
– două bidoane în triunghiul frontal al cadrului, importante la turele lungi, dar fără a pierde din aerodinamica tuburilor.
– bicicleta este proiectată atât pentru frâne pe jantă cât şi pe disc. folosind sistemul flat mount, existând şi varianta cu frâne pe jantă, cu una standard direct mount în spate şi una specială de la TRP în faţă
– cadrul are un compartiment ascuns cu un capac magnetic în zona superioară unde poate fi păstrat un multi-tool
– cadrul funcţionează cu orice ghidon aero, deşi este optimizat pentru cel de producţie proprie
– headset-ul este de 1-1/8 în partea de sus şi de 1-1/4 în cea de jos fiind posibilă folosirea unei furci cu gât normal
– monoblocul este de tip BGB386 EVO din care se despind chainstay-urile masive. Se poate monta angrenaj Rotor, inclusiv cu foi ovale
Indiferent dacă echiparea este cu frâne pe disc sau pe jantă, cadrul este pregătit pentru oricare dintre ele, furca fiind însă adaptată doar la unul dintre sistemele de frânare. Sistemul de prindere flat mount de pe spate face ca să nu rămână nicio urmă de prindere pe cadru dacă nu se foloseşte frâna pe disc. Frâna pe jantă se instalează pe prinderile Direct Mount de sub monobloc.
În faţă este instalată o frână TRP specială, asemănătoare cu vechile Campagnolo Delta.
Cablurile şi furutunele sunt ţinute departe de curenţii de aer cu ajutorul unor capace magnetice. La fel este ascuns şi cablul de la frâna faţă pe furcă.
Cadrul foloseşte adaptori de la sistemul de butuci de 130 mm OLD la sistemul Shimano e-thru de 142×12 mm pentru frâne pe disc. Chainstay-urile masinve şi axul thru pe spate ar trebui să rigidizeze bine zona în lipsa seatstay-urilor.
Bicicleta va fi lansată pe Kickstarter în noiembrie fiind disponibile trei mărimi: S(51) , M (54), L (56), în funcţie de numărul de vânzări fiind anunţate încă două mărimi, XS(48) şi XL (58), precum şi o variantă cu roţi 650c pentru cicliştii mai mici de înălţime.
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.