Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
După ce ani de zile au lucrat pentru alte mărci, Vielo au decis să lanseze prima bicicletă proprie. Realizate în familie de Ian și Trevor Hughes, bicicletele Vielo sunt proiectate special pentru piața britanică, respectiv pentru confort pe drumuri proaste, dar și cu cadrul adaptat pentru montarea invers a frânelor, cum se practică în UK. Cel puțin partea cu drumurile proaste cu siguranță se potrivește la multe alte țări!
Rezultatul este prima lor bicicletă completă, V+1. La exterior V+1 pare să urmeze aceleași linii de design ca noile grave bike-uri sau cursiere ușoare allroad, dar are și elemente care o fac unică.
Majoritatea cadrelor sunt construite pentru a ruta cablurile frânei față de la stânga și a celei din spate din dreapta. Dacă frânele sunt montate invers, cum sunt pe majoritatea bicicletelor britanice, rutarea cablurilor nu mai e chiar ideală. Din acest motiv rutarea internă a cadrului V+1 e adaptată standardelor britanice.
Vremea mereu umedă din UK afectează grav rulmenții, așa că monoblocul PF86 folosește rulmenți speciali cu etanșare dublă, pentru ax de 30 mm. Și cuveții au rulmenți dublu-etanșați cu protecție suplimentară la rulmentul inferior pentru o durată mare de viață.
Ploile dese necesită aripi de protecție așa că V+1 are puncte de montare ascunse pentru acestea în interiorul brațelor furcii și a stay-urilor. Atât doar că e nevoie de un set de aripi de la SKS special proiectat pentru această bicicletă.
Cadrul este compatibil doar cu frâne pe disc și are pe spate prindere Post Mount pentru disc de 140 mm în timp ce în față prinderea e tot Post Mount dar pentru 160 mm, dar furca poate să suporte și discuri de 180 mm dacă e nevoie de o putere mai mare de frânare. La fel cu majoritatea gravel bike-urilor actuale, V+1 are ax thru de 100×12 mm în față și de 142×12 mm în spate, ambele cu sistem de închidere filetat rapid Vielo A2T.
Cadrul din carbon UD are o greutate anunțată de doar 870 g cu o performanță și o geometrie adaptată mărimii, împerecheat cu o furcă complet din carbon cu gât tapered și cu o greutate de 400 g. Pentru a face față suprafețelor de drum proaste, cadrul are o suspensie spate pasivă ce absoarbe prin chain și seat-stay-uri o parte din vibrațiile drumului.
V+1 are spațiu destul de mare pentru anvelope, deși nu e chiar un monster cross. Roțile de 700c acceptă anvelope de până la 42 mm, dar pot fi montate și roți de 27.5×2.1. Evident, dimensiunile reale depind de combinația anvelopă/jantă.
Tija de șa se blochează de la un șurub ascuns sub top tube iar V+1 permite și folosirea de tije dropper, inclusiv RockShox Reverb. Se pare că e inclus contra unui cost suplimentar un adaptor mecanic-hidraulic ce poate fi ascuns în cadru și care permite acționarea tijei hidraulice Reverb cu ajutorul manetei stângi de schimbător. Există chiar și un indel adaptor pentru a prinde un portbagaj cu geantă mare de șa, compatibil cu tija dropper.
Există și prinderi pentru bagaje suplimentare direct pe cadru. Cadrul e compatibil doar cu transmisii 1×11, fiind disponibil cu grupul SRAM Force 1. V+1 e disponibilă doar în două culori, dar există multe opțiuni. Prețul începe de la 3400 Euro pentru cadru cu furcă și ajunge la 6000 Euro pentru bicicleta completă (cu 225 Euro în plus pentru varianta cu tijă dropper). Aceasta pare să fie doar prima bicicletă dintr-o linie completă Vielo, dar pare a fi un bun început.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.