Acum citesti
Bunătățuri de la Yeti: noile SB120 și SB 140

Bicicletele cu suspensii mai mici au prioritate chiar și când afișate pe site-ul producătorului dar în general, personal mă interesează mai puțin decât cele cu suspensii mai mari. Ceea ce mă face invariabil să încep cu noul SB120, cu o cursă a suspensiilor care poate fi ușor dedusă din denumire și care este recomandată de producător pentru „trail” și „downcountry”. Acum, treaba cu trail-ul este destul de discutabilă, căci există biciclete încadrate similar cu suspensii de 150mm. Tocmai de aceea, cred că nici n-ar mai trebui neapărat încadrate cumva aceste biciclete ci lăsat clientul să-și facă singur management-ul categoriilor în propria minte. Ştie el mai bine ce are nevoie și mai ales, pentru ce.

Noul SB120.

În orice caz, SB120 nu arată rău deloc și în teorie, nici nu puteau sta altfel lucrurile. Cadrul din carbon, culoare și suspensia Switch Infinity fac din bicicleta asta una care prestează la nivel înalt și pentru care va trebui să fii tot la nivel înalt pentru a ți-o putea permite: 7.890 euro costă versiunea C2 și 9.490 de euro, versiunea T1. Așadar, este foarte posibil să ai nevoie de un credit pentru a achiziționa una. Un credit, pe care dacă-l contractezi, te duce cu gândul la următoarea pe listă: SB140.

SB140. Arată bine de oriunde de uiți, dar mai ales de la spate.

Da, este cu vreo 400 de euro mai scumpă, dar suspensiile 160/140mm au mai multe ore de distracție de oferit decât cele de 130/120mm de pe modelul SB120. Suspensie similară cu o cursă mai mare, cadru construit tot din carbon și cu o geometrie mult mai orientată către coborâri: headtube amplasat la 65 de grade, un chainstay variabil în funcție de dimensiunea cadrului (!), care pornește de la 436mm și crește până la 440mm, un reach de 460mm (dimensiunea M) și un seat tube amplasat la 77 de grade. Cu toate datele astea sunt aproape convins că poți urca la fel de lejer cu SB140 precum cu SB120, diferențele fiind marginale. Varianta de bază a lui SB140 nu este chiar de bază și costă 8.199 de euro, sumă pentru care primești o transmisie Sram GX Eagle (care putea fi totuși wireless), frâne Sram Code R, amortizoare Fox din gama Performance și diverse componente de la Burgtec, Odi, Cane Creek sau Crank Brothers.

Cadru din cabron. Finisaje ca la carte.

via Yeti

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

3 × 5 =