Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Producătorul australian Bossi a lansat noua cursieră Strada SS, o variantă de competiție al modelului lor Strada, rezultatul fiind un mix de tuburi hidroformate și trase din titan care îi oferă un aspect foarte modern și aerodinamic, aproape similar cu cel al unui model din carbon
Bicicleta e construită după principiul companiei – optimizat aerodinamic dar nu compromis. Producătorul folosește exclusiv titanul pentru cadrele lor, de la gravel la șosea și touring ușor, iar acum au intrat pe piața cursierelor de competiție.
Cadrul e fabricat din tuburi dublu trase și hidroformate, din titatn 3/2.5 pentru downtube, toptube și seat tube, astfel că nu există nicio țeavă cu secțiune rotundă pe toată bicicleta. Headtube-ul este turnat din titan 6/4, cu cuvete integrate, la fel ca joncțiunea seat tube-ului (ce are o clemă de tijă integrată) și dropout-urile. Monoblocul este produs CNC din titan 6/4 și este de tipul T47 filetat.
Producătorul spune că amestecul de tuburi cu forme specifice și piese forjate permite obținerea combinației dorite de rigiditate și confort, scăzând cam 200 g din greutatea unui cadru cu tuburi circulare tradiționale.
Cablurile sunt rutate intern complet, tuburile au secțiuni în formă de D iar sudurile sunt finisate pentru aerodinamică perfectă. Compania nu a dat cifre efective despre performanțele aero, dar cu siguranță sunt mai bune decât cele ale unei cursiere tradiționale. Plus că arată mult mai bine.
La performanțele aerodinamice contribuie și ghidonul integrat FSA Vision Metro ACR, ce duce toate cablurile direct de la manete în pipă și apoi în cadru, fiind vizibile doar când ies afară lângă etrierele de frână sau schimbătoarele de viteze.
Headtube-ul e de tipul drept de 1.5/1.5, ceea ce lasă loc pentru orice cabluri și furtun fără să fie nevoie de găuri. Furtului frânei din față intră pe sus în brațul furcii și iese din acesta jos.
Chainstay-urile sunt dublu ovalizate pentru a obține rigiditate în direcțiile corecte, cu prindere coborâtă a seatstay-urilor pe seat tube pentru un confort suplimentar.
Geometria e ceva mai compactă decât cea a modelului Strada simplu, dar oferă și așa spațiu pentru anvelope 700×30 mm, chiar și cu jante destul de late. A fost testată lățimea de 22 mm cu anvelope de 30 mm și nu există probleme.
Prețul cadrului începe de la 3940$ și include cuvetele FSA No55 ACR, furca proprie din carbon, tija de șa dedicată cu secțiune D și axul thru la ambele roți. Dacă se adaugă și ghidonul integrat Vision Metron 5D, prețul crește la 4112$.
Prețul modelului complet echipat e mare, dar titanul e un produs de lux. Pentru 10.386$ este oferit următorul pachet:
- Cockpit FSA complet integrat
- Grupset SRAM Red AXS 2x HRD
- Roți din carbon Bossi RD1R cu butuci DT Swiss 180
- Anvelope tubeless Schwalbe Pro One 28c
- Valve tubeless Supacaz
- Ghidolină Silca Nastro Piloti
- Șa Prologo Dimension Nack din carbon
La acest preț se poate adăuga și personalizarea culorii cadrului, de la formatul standard în diferite culori până la adăugarea de logo-uri sau chiar design-ul propriu, totul este posibil.
Sunt deschise precomenzile cu livrarea anunțată în decembrie 2020. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.