Acum citesti
Bikepark în Masivul Postăvarul? Foarte posibil!

Brașovul este deja unul din locurile de referință ale României în materie de mountainbiking, iar anul viitor ar putea, ipotetic, deveni și mai și dacă proiectul Bikepark Postăvarul se materializează.

brasov

Tot în cadrul competiției Țara lui Andrei este înscris și acest proiect, iar inițiatorul său este Dan Pohrib. Cât despre motivul pentru care a decis să aplice cu această inițiativă, edițiile Playbike – On The Rocks, feedback-ul bun al străinilor care au mers pe acolo și zona în sine sunt argumente suficiente.

„Orice practicant de mountainbiking din România va spune „Dacă vrei să te dai cu bike-ul, trebuie să mergi în Austria la Schladming și Leogang, sau în Franța la Chamonix…” Dorim să schimbăm acest lucru! Este cel puțin nefiresc că într-o stațiune precum Poiana Brașov, care devine din ce în ce mai pregătită pentru sporturile de iarnă și care atrage foarte mulți turiști în sezonul rece, să nu existe variante pentru sporturi de vară, iar turiștii să nu se bucure de potențialul său și în sezonul cald. Dorim să realizăm în Poiana Brașov un Bike Park cu toate facilitățile, să oferim publicului trasee la standarde de cupă mondială, să organizăm competiții pe aceste trasee, astfel încât într-un termen de la 3 la 5 ani Brașovul să devină un adevărat „loc de dat” în Europa şi să punem România pe harta bike park-urilor de renume” mai este precizat pe pagina rezervată proiectului.

Momentan, planul Bikepark Postăvarul presupune realizarea a două trasee specializate: unul de „downhill”, de dificultate ridicată și unul de „freeride”, de dificultate medie, pentru a satisface toți practicanții acestui sport, indiferent de nivelul de pregătire. Proba de „downhill” presupune coborârea cu bicicleta, pe un traseu specializat în cel mai scurt timp, așadar traseul respectiv va urmări liniile reliefului și va conține elemente speciale care trebuie construite („kikere”, contrapante, elemente din lemn, trecători și altele). Traseul de „freeride” va fi mai lent, fără dificultăți tehnice deosebite, mai larg decât cel de „downhill”, fără elemente naturale periculoase.

Mai multe detalii despre proiect, precum și posibilitatea de a-l vota se află pe pagina dedicată.

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

8 + 14 =