Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Dacă alți producători de biciclete gravel lansează noi modele făcându-le acum mai “prietenoase” cu turele recreaționale, noua Canyon Grail este, dimpotrivă, mai mult îndreptată spre concursuri decât spre plimbări. Noua bicicletă are acum manevrabilitate mai precisă, cockpit estetic integrat, spațiu integrat pentru stocare și îmbunătățiri serioase la aerodinamica. Așadar, noul gravel Canyon Grail este acum mai rapid și mai rigid.
În ultimii ani disciplina “gravel” s-a dezvoltat destul de mult, iar ca o consecință, s-a și segmentat și împărțit în mai multe subdiviziuni. Așadar, noua Grail este azi pentru cei care caută gravel mai rapid și concursuri. Dacă ce îți place mai mult este plimbarea, atunci poți alege Canyon Grizl, cu geometrie mai mult îndreptată spre aventură și bikepacking.
La noua Canyon Grail nu mai găsim ghidonul dublu Hover. În schimb avem un cockpit în continuare integrat, dar convențional.
Din punct de vedere al cadrului, noua Grail este aproape în întregime nouă. Drept consecință noua generație Grail oferă o economie de 9,1 wați la „nerealista” viteză de 45 kmh, comparativ cu vechiul model. Este o valoare destul de mare a waților, dacă ar și conta pentru majoritatea cicliștilor care nu vor prinde viteza asta, decât la vale.
Cadrul noii Canyon Grail vine și cu spații interne special dedicate stocării diferitelor obiecte pe care dorești să le iei cu tine în tură, dar și spații externe. Pentru varianta cadrelor din carbon, la primele două modele de top, Canyon oferă “Load Downtube Storage”, unde poți pune o cameră de rezervă, cartuș CO2, cap de pompă pentru CO2 și leviere. Pe “ușa” acestui compartiment poți instala multi tool-ul, care este inclus și o mini pompă, care nu este inclusă.
Pentru exterior, avem o geantă care se prinde de cadru folosind sistemul Fidlock. Există o mărime dedicată a acestei genți pentru fiecare mărime de cadru. În această gentuță e spațiu suficient pentru a pune o jachetă de vânt sau snack-uri. Mai mult, dacă este instalată, obții și o economie de 1,5 wați, față de situația în care nu ai avea-o instalată.
Noul gravel permite acum instalarea de anvelope de până la 42 mm lățime, spațiu pentru noroi rămânând din belșug. Aparent pot fi instalate și anvelope mai late, de 45 mm, însă dacă îți dorești așa ceva, atunci mai bine alegi Canyon Grizl, Grail fiind totuși un gravel bike pentru concurs.
Geometria noului Grail este diferită față de modelul anterior, dar nu cu mult. E drept că nu mai ai ghidonul dublu Hover, iar țeava headtube este puțin mai relaxată, având acum 71,5 grade. De asemenea, ampatamentul este în fapt mai lung la noul model, cu 27 mm mai mult. Per total însă offsetul furcii a rămas la 69 mm, pentru o manevrabilitate stabilă și echilibrată.
Noua Canyon Grail este disponibilă în 8 variante de echipare pentru cele trei variante de cadre din carbon: CFR, CF SLX și CF SL. Cel mai ieftin Grail este CF SL 7 și costă 2.700 euro. La el primești Shimano GRX 2×11 mecanic și roți DT din aluminiu. Greutatea anunțată este de 9,22 kg.
Varianta Canyon Grail CF SL 7 AXS costă 3.500 euro, iar aici primești transmisia wireless 1x SRAM Rival AXS Xplr. Greutatea anunțată este de 9,82 kg. Canyon Grail CF SL 8 costă 3.000 euro și este echipată cu GRX 1×12 și roți mai bune DT G1800, dar tot aluminiu. Greutatea anunțată este de 8,74 kg.
Canyon Grail CF SLX 8 Di2 are un preț de 5.000 euro și este echipată cu GRX electronic plus roți DT Swiss din carbon. La prețul de 5.300 euro bicicleta vine cu SRAM Force AXS Xplr wireless și roți Zipp 303 din carbon.
Modelul de top este Canyon Grail CFR Di2 la 7.000 euro, echiparea fiind GRX Di2 și roți DT GRC1100 din carbon. Pentru acest model greutatea anunțată este de 8,3 kg. Mai există și varianta la 8.000 euro, care vine echipată cu Sram Red AXS Xplr, powermeter Quarq și roțile GRC1100 de la DT Swiss, totul la o greutate anunțată de 8,04 kg.
Nu în ultimul rând, mai este un model disponibil, și mai “de top”, Canyon Grail CFR LTD, cu doar 70 de bucăți produse, la prețul de 10.000 euro. Aici echiparea este SRAM Red AXS Xplr și roți DT Swiss de top din carbon, diferența făcând-o culoarea specială GRVL DZZL a cadrului.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.