Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
În urmă cu patru ani Specialized lansa gravel bike-ul electric Creo SL, o bicicletă electrică deosebită, capabilă să ofere distracție și autonomie ore la rând. La finalul lui septembrie însă a venit rândul și pentru această bicicletă să primească noutăți. Iar îmbunătățirile nu sunt puține, cele mai importante fiind în privința motorului și cadrului.
Proiectată să fie folosită pe suprafețe mixte, noua Specialzied Creo 2 primește spațiu pentru anvelope mai mari, putere mai mare de la motor și o nouă variantă pentru Future Shock, suspensia proprietară Specialized pentru partea din față a bicicletei. Cadrul este fabricat dintr-un carbon nou, FACT 11r mai precis, despre care Specialized spune că, împreună cu celelalte noutăți, creează cea mai eficientă bicicletă din clasa sa, venind cu o greutate totală sub 13 kg.
Noul Turbo Creo 2 vine cu cel mai nou motor de la Specialized, SL1.2 mai precis, disponibil deja de când s-a lansat a doua generație a e-mtb-uri Levo SL. Noul motor electric Specialized este mai silențios, are 33% mai multe putere și 43% mai mult cuplu. Specialized spune că noul lor motor electric este cel mai eficient de pe piață, transformând 80% din puterea bateriei în propulsie.
În același timp însă noul motor este mic și ușor. Bateria din noua bicicletă are o capacitate de 320 Wh, autonomia obținută fiind de aproape 200 km! Noul Creo obține un cuplu de 50 Nm la 320 W, față de 35 Nm la 240 W, cât avea vechiul Creo.
Poți însă adăuga și un range extender, obținând astfel cu 50% mai multă autonomie, extenderul venind cu încă 160 Wh. Setările motorului și updateri pot fi făcute folosind aplicația Specialized, prin care poți regla și cum să funcționeze motorul în fiecare dintre modurile disponibile. Valoarea inițială este ca la modul turbo să primești 80% din puterea maximă, pentru eficiență mai bună. Însă prin app, poți modifica să primești până la 100%. Noul motor este, de asemenea, mai îngust, factorul Q fiind acum cu 12 mm mai mic.
Noua Creo 2 vine cu noua versiune de suspensie Future Shock 3.0 localizată în headtube. Însă, în funcție de varianta Creo 2, primești o anumită versiune de Future Shock. Astfel, pentru Creo 2 Expert și S-Works primești Future Shock 3.3, care e complet customizabilă. Specialized Creo 2 Comp vine cu Future Shock 3.2, mai puțin reglabil.
Cadrul noii Creo 2 este proiectat pentru roți 700c, anvelopele maxime acceptate fiind de 700×2.2″ (55mm) sau 700×47 dacă vrei să pui și aripi.
O noutate importantă este că noul Creo vine cu butuci standard 12×100 și 12×142, față de vechiul Creo care folosea standardul boost, de 12×110 și 12×148. Asta înseamnă că la noua bicicletă va fi mai ușor să upgradezi roțile.
Noul e-gravel Specialzied Creo 2 vine cu un reach mai mare, pipă mai scurtă și unghi al furcii mai relaxat. Este un trend popular, de mărire a ampatamentului care oferă bicicletei stabilitate mai bună și spațiu mai mare între vârful pantofului și roata față.
De asemenea, rulmentul BB a fost coborât, tot pentru stabilitate mai bună. Pericolul de lovire cu pedalele de obstacole ar trebui să fie redus întrucât majoritatea bicicletelor electrice sunt acum echipate cu angrenaje de 165-170mm.
Cadrul oferă o multitudine de prinderi pentru bagaje, devenind astfel o adevărată bicicletă pentru aventuri, însă ecranul și butonul pornit/oprit sunt instalate acolo unde ai putea pune, în mod normal, gentuța pentru top-tube.
Modele Specialized Creo 2, prețuri și opțiuni disponibile în România.
Specialized S-Works Creo 2 vine cu un preț de 13.000 euro, echipat fiind cu ghidon Roval Terra din carbon, șa S-Works Power, transmisie SRAM Red AXS cu schimbător spate XX1 și pinioane X1 10-50 plus tijă de șa dropper Reverb XPLR AXS. Roțile sunt Specialized Roval Terra CLX II cu rulmenți ceramici. Greutatea anunțată este de 12,96 kg.
Specialized Creo 2 Expert are un preț anunțat de 9.000 euro, echiparea fiind SRAM Rival / GX AXS, roți Roval Terra carbon, anvelope Tracer Pro și tijă de șa dropper TranzX 50mm. Greutatea anunțată este de 13,96 kg.
Specialized Creo 2 Comp are un preț anunțat de 6.500 euro. Cadrul este din același carbon FACT 11R, echiparea fiind SRAM Apex și X1 AXS, cu roți DT Swiss din aluminiu și cockpit Specialized tot din aluminiu. Greutatea anunțată este de 14,47 kg.
Bicicletele Specialized sunt disponibile în România prin importatorul oficial Cross Bike.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.