Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Rezultatul colaborării cu firma de design ITEM, noul BH XTEP este un eMTB full suspension cu cursa de 140 sau 160 mm. Cu o suspensie avansată și cursă suficientă, el se remarcă și prin înălțimea redusă dată de design-ul curbat al downtube-ului.
Downtube-ul curbat ascunde o baterie segmentată. O deschidere în partea superioară asigură accesul la aceasta, iar închiderea se face cu un sistem prin rotire.
Unghiul furcii de doar 65 de grade asigură performanțe excelente pe trail și a permis ca downtube-ul să fie curbat chiar mai mult, ceea ce a lăsat spațiu în triunghiul față pentru un bidon de dimensiuni întregi, chiar dacă triunghiul spate e amplasat destul de jos și amortizorul, de asemenea, e prins tot jos pe cadru. În mod normal o astfel de configurație ar reduce spațiul din triunghiul principal, dar aici nu are un efect prea pronunțat.
Suspensia folosește un sistem Split Pivot cu un amortizor scurt de 465 mm, similar cu cel folosit pe alte MTB-uri full suspension ale producătorului. Greutatea cadrului e de doar 2200 g, de asemenea în concordanță cu modelele non-electrice ale acestora. Bineînțeles, greutatea e fără baterie și motor. Bateria e mare, oferind 720 Wh și o autonomie maximă de 155 km.
Puterea asistenței oferite de motor poate fi reglată dintr-o aplicație de mobil, existând și un mod Trail care oferă putere unde e nevoie și face economie atunci când se poate. Bicicleta folosește noul motor Shimano EP8, care ar trebui să lucreze fin și silențios.
Noul cadru din carbon este conform producătorului cu 70% mai rigid decât modelul anterior, brațul spate al suspensiei îngroșat mărind rigiditatea cu încă 36%. Cablurile rutate intern și șuruburile ascunse ale suspensiei dau un aspect curat al bicicletei.
Bicicleta e disponibilă în 5 culori sau în culori personalizate și e deja pe stoc, prețurile fiind disponibile pe pagina producătorului.
BH Core a fost introdusă în 2019 ca un model de cursieră/bicicletă de oraș din aluminiu, în 2021 aceasta primind și o versiune din carbon.
Nu doar cadrul a fost schimbat. Modelul original avea o autonomie de 115 km, cel nou având una crescută la 165 km folosind bateria standard de 540 Wh.
Bateria externă suplimentară XPRO crește capacitatea la 720 Wh și autonomia până la 220 km! Ce e interesant e că suportul de bidon asigură toate conexiunile necesare, așa că dacă suportul original e montat, introducerea bateriei în acesta o conectează direct la sistem. Altfel, suportul poate fi folosit pentru un bidon clasic de hidratare.
Autonomia impresionantă e ajutată și de greutatea mică de până la 12.6 kg. Acest lucru o face să se simtă mai mult ca o cursieră, nu ca un e-bike greoi. Datorită motorului mic 2ESMAG, ce oferă o putere de 250 W și un cuplu de 65 Nm, geometria și manevrabilitatea sunt de asemenea apropiate de cele ale unei cursiere clasice. Bateria și downtube-ul în care este montată sunt destul de subțiri, oferind chiar și aspectul unei biciclete clasice la prima privire.
La fel ca modelul original din aluminiu, și cel din carbon primește un cockpit complet integrat cu rutare internă de la manete până la schimbătoare și frâne. Toate formele acestuia sunt aerodinamice. Afișajul și butonul de control sunt integrate în capacul pipei, așa că sunt invizibile dacă nu e nevoie de ele. O aplicație de mobil oferă control suplimentar asupra configurării și asistenței oferite la fiecare nivel. Bicicleta e disponibilă în 5 culori standard sau în culori personalizate.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.