Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Noul model de enduro Bergamont Encore ia tot ce este mai bun în domeniu şi le oferă într-o singură bicicletă cu două personalităţi distincte.
Folosind tehnologia Flipchip de la modelul anterior, Threesome EX, Encore beneficiază de două geometrii diferite şi, cu cursa spate fixată la 165 mm, poate folosi o furcă de 160 sau 170 mm. Aproape toate noutăţile din domeniul enduro sunt prezente: cadru lung şi pipă scurtă, roţi de 27.5 şi deraior faţă demontabil, dar şi furca spate şi braţul suspensiei din carbon.
Cablul de schimbător din spate şi comanda tijei de şa trec prin downtube, intrând şi ieşind din cadru prin nişte mufe mari de cauciuc. Cablul deraiorului faţă trece prin top-tube. Este una dintre puţinele biciclete noi care nu sunt compatibile cu sistemul Sideswing. Conducta frânei spate în schimb rămâne la vedere pe exterior pe downtube.
Modelul de top Encore Team este echipat cu o furcă de 160 mm Manitou Mattoc care are reglajul amortizorului special, preluat de la modelul de DH Dorado. Opţiunea asta ar putea să devină disponibilă în curând, dar în 2016 este exclusivă pentru Bergamont.
Reglajele arată la fel, dar în interior există un sistem cu două camere de aer denumit IRT, de la Infinite Rate Tuning.
Suportul pentru deraiorul faţă este demontabil. Se poate observa prinderea de jos a amortizorului…
… care poate fi inversată pentru a schimba unghiul furcii de la 65 de grade (poziţia jos) la 65.7 grade şi unghiul tijei de şa de la 75.3 grade la 76.1 grade. Monoblocul va avea o cursă verticală de 4.8 mm în loc de 14 mm.
Mufele mari de cauciuc se regăsesc şi în partea de jos, doar că nu apar în toate pozele.
În spate se află Coax Pivot, un pivot spate excentric ce reduce la minim numărul de articulaţii şi ajută la rigidizarea spatelui şi la izolarea frânelor faţă de forţele din suspensie. Prinderile roţii spate ghidează butucul la schimbarea roţii şi întăresc cadrul în zonă.
Momentan, Bergamont a păstrat standardul 12×142 pentru butucul spate, nefăcând trecerea la Boost.
Suspensia a fost proiectată pentru o cursă liniară pe prima bucată şi la mijloc, devenind progresivă spre final pentru a reduce posibilitatea de a ajunge la capătul cursei. Astfel, ea va lucra pe aproape toată cursa dar va face faţă şi la lovituri puternice. Deşi nu apare în imagini, braţele spate din carbon vin cu protecţie inclusă, montată pe standardul ISCG05.
Geometria şi opţiunile de echipare sunt prezentate mai jos:
Furcă: Manitou Mattoc Pro 160mm, QR15, cu IRT
Amortizor: Rock Shox Monarch Plus RC 3 Debon Air, 216x63mm
Transmisie: Sram X01, 1×11-speed
Frâne: Avid Guide RS, 200/180mm
Roţi: Sun Ringle Charger Pro SL
Tijă de şa: Rock Shox Reverb 150, 31,6mm
EnCore 9.0
Furcă: Fox 36 Float Performance 170mm, QR15
Amortizor: Rock Shox Monarch Plus RC 3 Debon Air, 216x63mm
Transmisie: Shimano new XT, 1×11-speed
Frâne: Magura MT5, 200/180mm
Roţi: Sun Ringle Inferno 29/Jumping Flea
Tijă de şa: Kind Shox LEV-Integra 125, 31,6mm
EnCore 8.0
Furcă: Rock Shox Pike RC 160mm, QR15
Amortizor: Rock Shox Monarch RT Debon Air, 216x63mm
Transmisie: Sram GX, 2×10-speed
Frâne: Magura MT4, 200/180mm
Roţi: Sun Ringle Helix TR27/BGM Pro
Tijă de şa: Kind Shox LEV-Integra 125, 31,6mm
Preţul va fi între 3,200 şi 4,500 USD.
Informaţii de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.