Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
La Eurobike 2014 Ritchey a expus colecţia de pipe însă a venit vremea acum să aruncăm o privire mai detaliată asupra subiectului. Gama include 3 variante ale pipei fiecare cu o deschidere din ce în ce mai mică în jurul diametrului ghidonului de 31,8mm. Ideea acestei abordări este cu cât înfăşurarea ghidonului este mai mare cu atât plăcuţa frontală a pipei poate fi mai mică, iar şuruburile mai uşoare în acelaşi timp obţinându-se o interfaţă pipă-ghidon mai uşoară, dar mai puternică. Problema este că pe măsură ce înfăşurarea este mai mare cu atât mai dificilă este instalarea.
Privind această pipă cum înfăşoară 260° din cele 360 ale ghidonului, aproape 3/4, nu poţi să nu te gândeşti la problemele care pot apăra la instalare. Oare câte trebuie să demontez de pe ghidon pentru a o putea instala. Din acest motiv Ritchey a scos pe piaţă modelul C220 care înfăşoară acum ghidonul în proporţie de 220°. Împărţind diferenţa dintre noua C260 şi vechea 4-Axis recenta C220 devine mult mai versatilă păstrând rigiditatea şi capacitatea de reţinere a ghidonului.
Aşa cum era de aşteptat C260 este pipa care are cele mai mari probleme la compatibilitate. Ghidoanele drepte pentru mtb pot fi instalate însă cele de cursieră sunt foarte puţine care se potrivesc.
Cu pipa Ritchey C220 este mult mai uşor de lucrat. Orice ghidon poate fi instalat fără să fie nevoie să demontezi ceva. Ritchey C260 este o pipă rigidă şi destul de uşoară. Varianta de 110 mm cântăreşte 146g. Pe de altă parte Ritchey C220 este un compromis bun care adăuga rigiditate suplimentară faţă de modelul anterior. Varianta de 80mm cântăreşte 114g. Aceasta oferă mare parte din rigiditatea modelului C260 însă fără acele probleme de instalare.
Însă dacă consideri că tot ce am spus până acum este prea complicat pipa Ritchey 4-Axis încă există fiind cât se poate de performantă şi simplă. Varianta de 100mm cântăreşte 114g deşi modelul din seria Comp probabil mai adaugă vreo 30 grame.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.