Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Noile scule de la Park Tool constau în îmbunătăţiri la unele modele deja existente sau scule cu totul noi.
Park Tool ATD-1 este cheia dinamometrică gândită să o poţi lua cu tine oriunde oferind strângeri de 4; 4,5; 5; 5,5 sau 6 Nm. ATD-1 are incluse capete allen de 3, 4 şi 5mm cât şi un T25 toate la preţul recomandat de 72,95$.
Dacă ai nevoie de mai puţin există versiunea fără reglaj de cuplu însă cu aceleaşi capete incluse, modelele PTD-4, PTD-5 şi PTD-6 care oferă strângeri de 4, 5 respectiv 6 Nm. Sculele dispun de culori diferite pentru a face diferenţa între ele, iar preţul este de 44,95$ bucata.
Park Tool BBT-10.2 este un instrument destinat instalării şi demontării capacelor angrenajelor Shimano Hollowtech II. Dacă dai peste un capac blocat poţi folosi o hexagonală de 8mm pentru a obţine pârghie mai mare. Noua sculă dispune şi de un mic cârlig folositor la scoaterea capacului de siguranţă. Preţul este de 10,95$.
Park Tool INF-2 este un capăt de pompă gândit special pentru biciclete. Dispune de un corp mai uşor, un cap rotativ 360 grade pentru valve Presta şi Schrader şi un trăgaci redesenat pentru a putea fi agăţat în mai multe feluri. Manometrul funcţionează până la 160 psi şi orice piesă din interior poate fi schimbată în caz de defecţiune. Preţ 140,95$.
Park Tool DAG-2.2 este un instrument de aliniere a urechii schimbătorului spate şi este mai bun faţă de modelul anterior întrucât oferă toleranţe mai mici. În plus tija este acum mai solidă, iar compatibilitatea cu diferite tipuri de urechi a fost mărită. Preţul este de 74,95$.
Ultima este Park Tool BBT-79, instrumentul pentru demontarea rulmenţilor pedalieri de la Race Face Cinch, Rotor BSA30, Zipp Vuma, Hawk Racing şi alte sisteme cu rulmenţi exteriori. Preţul este de 29,95$.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.
Nu am luat niciodata dupa mine vreo scula pt. interventie mecanica, ci numai kitul de pana pneumatica inclusiv pompa.
In general, numai bicicletele prost servisate sau de proasta calitate pot avea pene mecanice in timpul folosirii, penele pneumatice fiind inevitabile, indiferent de traseu.
Cine are cu adevarat simtul mecanicii, monteaza orice cu maxima siguranta fara sa foloseasca vreodata cheia dinamometrica.
Pentru alinierea urechii deraiorului spate; o spun din proprie experienta, nu este nevoie de niciun instrument de aliniere, ci doar de o cheie reglabila si ochi bine formati pt. indreptarea lucrurilor (pieselor) strambe.
@ath1:
Dupa parerea mea o scula pentru interventie mecanica tot trebuie sa ai cu tine.
Sa iei o tranta sau sa lovesti bicicleta de ceva pe traseu si sa nu ai o scula la tine sa-l repari/reglezi mi se pare aiurea.
Cand lovesti ceva pe traseu sau cazi cu bicicleta, aceasta poate fi avariata serios, iar o asemenea scula nu-ti este de niciun folos, tot in atelier se rezolva.