Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Din ce în ce mai multe opțiuni există pe piață pentru umflarea anvelopelor de bicicletă, asta pentru că orice facem nu reușim să scăpăm de pene. Fumpa a fost gândită special pentru cicliști. Este o pompa electrică extrem de mică, cu baterie reîncărcabilă, pe care o poți lua cu tine în tură. Există două variante: Fumpa și miniFumpa, cea din urmă fiind suficient de mică pentru a o lua în gentuța de șa. Și cea mare încape, dar nu prea mai ai loc și de altceva.
Gândită să înlocuiască pompele cu CO2, Fumpa umflă o anvelopă de cursieră cu dimensiunea de 23c la o presiune de 8,27 bar în 20-25 secunde, în timp ce miniFumpa face același lucru în 40-50 secunde. Modelul mare Fumpa, cântărește 380 grame și are dimensiunile de 42x73x87mm, iar miniFumpa are doar 190 grame. Dimensiunile ei sunt de 32x56x68mm.
Fumpa dispune de câteva specificații în plus față de miniFumpa, din acest motiv și prețul e mai mare. Spre exemplu este echipata cu manometru digital, poate fi folosită cu valve Presta, dar și Schrader, are acumulator mai mare, umflă mai repede. miniFumpa poate fi folosită doar la valvele Presta.
Acumulatorul pompelor se încarcă repede cu un încărcător normal USB. 1 oră pentru miniFumpa durează încărcarea și două ore pentru Fumpa, însă dacă folosești un încărcător rapid, timpul de încărcare este și mai scurt.
Cu o baterie plină la miniFumpa, poți umfla două anvelope de cursieră 700x25c la o presiune de 7 bar, în timp ce cu Fumpa poți umfla 6 astfel de anvelope. Partea bună este că acumulatorul poate fi înlocuit dacă da semne de oboseală după mai multe încărcări incorecte, însă producătorul spune că bateria va ține 3-6 ani fără să simți că i-au scăzut performanțele.
Fumpa și miniFumpa pot fi folosite la umflat tot felul de gonflabile. Desigur, în primul rând orice anvelopă de bicicletă, fie că este de șosea, mtb sau de oraș. Poți chiar să umfli roți de mașină sau mingi.
Prețul este de 139 $ pentru miniFumpa și 179 $ pentru Fumpa. Din păcate produsul poate fi livrat doar în SUA, Canada, Noua Zeelanda și Australia. Așa că dacă aveți prieteni în zonă, puteți da o comandă.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.
Tinand cont de pret, greutate si livrare, cred ca o sa raman la micro Lumpa 🙂 – pompa mea miniaturala luata din Lidl, doar 90 de grame la vreo 25 de lei, functionand cu energie umana si cu manometru digital (apesi cu degetul pe cauciuc)
Gadgeturi peste gadgeturi o sa tot apara, nu stiu cate dintre ele sunt cu adevarat utile …
Sant de aceiasi parere
Worry not, sigur apare ceva alternativa pe aliexpress 🙂