Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Ciamillo este cunoscută drept o marcă de nişă care se adresează clienţilor fideli. Aceşti clienţi erau mai mult „test rideri” care foloseau produsele în schimbul părerilor lor. Cele mai multe probleme la produsele anterioare erau legate de apariţia scârțiiturilor şi slăbirea treptată a îmbinărilor datorate în mare parte de uzura materialului.
Folosind-se de feedback-ul clienţilor săi fideli Ted Ciamillo, fondatorul companiei, a făcut modificările necesare, iar acum axul pedalier este dintr-o singură bucată spre deosebire de modelele anterioare care dispuneau de mai multe componente interne.
Apoi vorbim de braţul pedalier. La modelul original tuburile din carbon erau mai expuse acestea beneficiind de mai puţin material plasat între baza din aluminiu şi tuburile din carbon. Din acest motiv apărea puţină mişcare torsională care la final duce la scârţiit. Modelul nou este de două ori mai solid putând astfel să facă faţă mai bine mişcărilor de torsiune.
Dar trebuie ţinut cont de faptul că modelul iniţial a fost conceput să fie cât mai uşor posibil. Astăzi durabilitatea şi uşurinţa în fabricaţie sunt priorităţile care guvernează producerea noului angrenaj. Cu toate acestea angrenajul nu este deloc greu.
Practic noul angrenaj Ciamillo Gravitas 3.1 reprezintă un concept cu totul nou fiind primul angrenaj din lume ce oferă o „arhitectură deschisă” pentru a permite cicliştilor să şi-l regleze după nevoile proprii.
Una din cele mai vizibile modificări este structura mult mai mare a noii baze realizată aşa pentru a susţine mai bine tuburile din carbon.
Recomandarea producătorului este ca baza să fie ataşata de axul lor de 30mm însă compania oferă şi versiuni mai mici de 24mm. Această dimensiune permite angrenajului să fie folosit pe cadrele BB90 de la Trek.
Axuri de rezervă se vor afla la vânzare la preţul de 75$ în versiunile BB30, BB386, BSA30, BSA24 şi 24mm BB90. Acestea pot fi uşor schimbate folosind cheia inclusă în pachet.
Partea a doua a ajustabilităţii acestui angrenaj este lungimea braţului. Acesta se modifică incremental din 10 în 10mm direct de către ciclist. Aşadar poţi avea un braţ lung de 171-181mm sau 160-170mm etc. Lungimea minimă este de 140mm.
Ajustabilitatea angrenajului este folositoare şi pentru că îţi permite să-ţi testezi nivelul de putere exercitat în pedale la diferite lungimi ale angrenajului. Nu în ultimul rând poate fi la fel de folositor şi pentru cei care au picioarele uşor inegale.
Practic toate părţile componente sunt modulare şi înlocuibile de către utilizator. Greutatea anunţată este de 475g pentru braţ cu lungimea de 170mm, fără foi şi rulment. Acest nou model este cu 50 de grame mai greu decât originalul.
La lansare angrenajul va fi disponibil în 3 variante de BCD: 110mm compact, 130mm standard şi 135mm pentru Campagnolo.
Angrenajul este alcătuit din baza braţului (care constă în baza din aluminiu şi 3 tuburi din carbon), spider, partea pedalei şi axul. Totul se livrează împreună cu cheia specială de instalare. Spiderul foloseşte acelaşi şablon de instalare cu powermeter-ele SRAM/Quarq. Preţul este de 899$.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.