Acum citesti
AbsoluteBLACK HOLLOWcage reimaginează rotița de schimbător

O mulțime de producători au încercat să facă transmisiile mai rapide prin folosirea unei rotițe de schimbător mai mare și a rulmenților ceramici, dar noul HOLLOWcage de la absoluteBLACK pare să fie un sistem cu totul revoluționar. Numele spune în mare totul: patina și rotițele clasice ale schimbătorului sunt înlocuite de o patină ușoară din carbon și o rotiță gigantică din carbon, cu frecare redusă, ce se rotește pe rulmenți ceramici și e extrem de silențioasă.

Încă de la primele deraioare spate, patina formată din două plăci ce integrează două rotițe cu rolul de a menție tensiunea lanțului a rămas un concept neschimbat. Rulmenții ceramici și rotițele cu dimensiuni mărite au făcut ca frecarea din transmisie să fie redusă.

Acum însă, absoluteBLACK promite performanțe mai bune cu noul sistem carbon/ceramic HOLLOWcage. Patina cu o singură placă oferă schimbări mai rapide, funcționare silențioasă, aerodinamică superioară și are cei mai fini rulmenți ceramici de pe piață.

absoluteBLACK spune că funcționarea e extrem de silențioasă, funcționarea e la fel de bună cu cea a unei patine stoc Dura-Ace, aerodinamica e îmbunătățită iar watt-ii salvați sunt mai mulți decât la orice alt sistem similar disponibil.

Tot sistemul este complet nou. Placa unică este fabtricată dintr-un material carbon-polimer, asemănător cu materialele foarte performante folosite în multe aplicații, de la tălpile extrem de rigide ale pantofilor până la componentele deraioarelor italiene.

Suprafața patinei primește adâncituri în stil Zipp pentru aerodinamică îmbunătățită. absoluteBLACK spune însă că patina are o oarecare flexibilitate ce permite rotiței superioare să fie mereu plasată perfect pentru schimbări fără cusur, în timp ce rotița inferioară se poate așeza în aliniament cu lanțul și foaia pentru o frecare redusă.

Rotițele speciale sunt fabricate tot din carbon-polimer, cea superioară având o formă convențională și o dimensiune 12T, fiind rigidă și rulând pe un rulment ceramic supradimensionat, dar prins într-o singură parte. Rotița inferioară 18T are un aspect exotic, e tot din carbon-polimer și se rotește între doi rulmenți ceramici foarte mari, păstrați pe poziție de un inel de fixare.

absoluteBLACK spune că sistemul lor în curs de patentare Silent Xring Pulley asigură trecerea silențioasă a lanțului pe dinții înalți ai rotițelor, îmbunătățind funcționarea deja silențioasă a rulmenților ceramici față de cei din aluminiu. În comparație cu rotițele stoc Dura-Ace, acestea reduc sunetul cu 12-14 dB, adică o reducere cu aproximativ 60% a zgomotului. Secretul este elementul din cauciuc Xring din interiorul rotiței superioare care amortizează impactul lanțului pe dinți, fiind elementul care aduce cea mai mare contribuție la silențiozitatea sistemului.

Dinții lungi permit folosirea unei tensiuni a arcului patinei mult mai mică decât la orice altă patină de pe piață, fără a compromite precizia schimbărilor de viteză. Asta înseamnă frecare mai redusă, mai mulți watt-i salvați, dar oferă în continuare schimbare excelentă datorită combinației unice între rigiditatea rotiței și profilul înalt al dinților. În plus, este singura patină care se poate adapta dinamic la modificările liniei lanțului, minimizând frecarea la rotița inferioară.

Noua patină din carbon-ceramic de upgrade pentru schimbătorul spate absoluteBLACK HOLLOWcage are o greutate oficială de 71 g și un preț impresionant de 600 Euro. Pe lângă culoarea standard negru mat, aceasta e disponibilă în cinci alte culori anodizate ale inelului de fixare a rotiței inferioare: negru, auriu, roși, titan și curcubeu PVD.

Noua patină HOLLOWcage este momentan compatibilă doar cu deraioarele Shimano Dura-Ace R9100/R9150 și Ultegra R8000/R8050, cu casete de până la 32T.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

6 − two =