Acum citesti
Vizită în fabrica Stone de lângă Brașov

Săptămânile trecute am răspuns invitației reprezentanților Stone și am făcut o vizită în fabrica acestora, localizată lângă Brașov, în Ghimbav. Suprafața pe care se desfășoară întreg ansamblul este impresionantă, fiind vorba de 4 hale pe 10.000 de metri pătrați. Aici nu se produc însă doar biciclete, existând spații separate și pentru alte producții.

_B8K6965

La Ghimbav se produc biciclete încă din 1997, primele modele fiind First Bike-urile care s-au vândut în cantități impresionante în decursul timpului. Filosofia însă s-a schimbat, iar producătorul trece la un alt nivel, un pas firesc, urmând eforturile celuilalt mare producător autohton de biciclete, DHS. După cum probabil ai citit deja pe site, Stone este acum o bicicletă de munte în toată regula, cu un cadru din aluminiu și echipări care pot fi găsite și pe bicicletele competitorilor germani, francezi sau taiwanezi. Țelul este de a oferi o bicicletă echipată rezonabil, ce poate fi achiziționată la un preț foarte competitiv. Ca producător local este cumva mai simplu să realizezi toată această magie și să oferi produse pentru un cost atractiv.

Producția de biciclete Stone a început în 2013, iar planurile de dezvoltare sunt foarte promițătoare, deci ne putem aștepta la mari surprize din partea brașovenilor. Deja sunt construite 3.800 de biciclete din gama Stone, urmând a mai fi fabricate anul acesta încă 2.700 de exemplare. În total, gama Stone conține 6 modele, atât pentru bărbați cât și pentru femei, cu roți de 26, 27.5 și 29 de inch. În fabrică există două linii de asamblare pe care sunt construite bicicletele.

Înainte de a te invita să privești galeria foto, mai trebuie amintit faptul că în fabrica din Ghimbav lucrează 75 de persoane, iar reprezentarea în țară este făcută prin intermediul a 21 de magazine.

Vezi Comentarii (7)
  • Sper ca in timp sa ajunga sa concureze de la egal la egal cu firmele de traditie in primul rand la calitate ;). Asadar mult succes!

  • SECTIA DE ASAMBLARE mai corect. Fabrica doar prin „lege”, care zice ca daca ai 80% componente importate si asamblae, poti scrie „fabricat in Ro”.
    Cat de simplu este sa fabrici un model de MTB. Investitia este in linia de asamblare, adica podul rulant, 2 masini de spitat, maxim 2 prese hidraulice si multe posturi de lucru confectionate din metal dupa nevoi si acule….+ multi percutanti care sa faca aceeasi operatiune toata ziua. In rest, iei 200 de furci xct, 2000 de frane tektro drako, 200 de chestii basic folosite si de alti producatori si cea mai interesanta parte, 2000 de cadre pe care le faci cu design-ul tau in taiwan. Mai vb cu ala de face sei sa puna aceeasi culoare si scris si te-ai scos cu un produs „Made in Romania”. Cel mai mare efort este cel financiar, restul specificatiilor sunt identice cu cele ale multor producatori „din germania”, pana si unghiurile cadrelor (difera hidroformarea downtube-ului).
    So, asamblat in Romania si poate un adaos mic ca sa concureze cu ailalti, asta daca nu te fura la tija de sa, bb, butuci, angenaj ambutisat in loc de demontabil.
    Un lucru e bun, 75 romani au ce pune pe masa, au ce baga in buzunar cate un surub, o piesa.
    Nu-s hater, nu intelegeti gresit…dar prea multa lume sare repede cu „Oaaaa, fabricat in Romania. oaaaaa !!!!

  • Se pare ca au prins ideea ca 27.5″ e la moda, dar au sarit cativa pasi esentiali… Decat sa plateasca advertoriale mai bine faceau si ei mai mult de o marime de cadru pentru fiecare model.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

nineteen − five =