Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Dacă marca Cannondale vă sună cunoscută, dar nu ştiţi unde să o amplasaţi în geografia şi ierarhia mondială, aflaţi în primul rând că este una dintre mărcile recomandate de Veloteca, magazin din Bucureşti, dar care vinde online în toată ţara. De acum înainte, o gamă din ce în ce mai variată va putea fi găsită la veloteca.ro.
Istoria pe scurt
Bunicii Cannondale s-au născut în America, şi acolo îşi trăiesc familiile lor vieţile fericite…
Joe Montgomery, Jim Catrambone şi Ron Davis au fondat compania în anul 1971, pregătiţi fiind să manufactureze rucsaci şi genţi pentru drumeţii şi campamente montane, apoi remorci pentru cicloturism. Numele companiei vine de la gara Cannondale Metro North din Wilton, Connecticut.
Astăzi, Cannondale produce unele dintre cele mai versatile şi performante biciclete din lume, specializaţi fiind pe cadre de aluminiu şi carbon, domenii în care au fost şi sunt pionieri.
Fabrica era amplasată iniţial în Bedford, Pennsylvania, dar din 2003 toată producţia s-a mutat în Taiwan.
Carbonul, visul oricărui producător
Toată experienţa acumulată în elaborarea de noi tehnologii, în domeniul bicicletelor Cannondale de munte le-a permis să construiască modele cu cadre de carbon excepţional de puternice şi uşoare în acelaşi timp, dacă ne gândim la liniile dedicate: seria F, la OverMountain şi la Scalpel.
Pentru gamele de biciclete Cannondale de şosea, invenţia asta le-a dat frâu liber în construcţia de “rachete” aerodinamice care sparg barierele timpului, fiind uşoare şi extrem de rigide, îmbunătăţind substanţial şi confortul ciclistului, exemple fiind liniile dedicate: SuperSix Evo, SuperX şi Synapse.
Totul a plecat de la o structură de bază compusă din fibre ultra-puternice, create special în urmă cu câţiva ani pentru armăturile balistice militare. Un alt element esenţial este un amestec inteligent foarte puternic de răşini şi extrem de rezistent la impact, similar cu cel folosit în fabricarea de bâte de baseball din carbon: uşor, rigid şi proiectat să reziste la mii de cicluri. Băieţii specializaţi în design de la Cannondale colaborează acum la un cu totul alt nivel cu o armată de ingineri specialişti în rezistenţa materialelor, geometrie, chimie şi fizică pentru a şti cum să aşeze, cum să împletească, cum să stratifice aceste fibre şi cum să le lipească între ele, astfel încât să formeze o structură de carbon cât mai uşoară, cât mai rezistentă şi mai reactivă din diferite perspective. Obiectivul lor era să maximizeze calităţile anizotropice (specific-direcţionale) ale fibrelor împletite şi stratificate, pentru a putea rezista la şocuri mari sau sarcini extreme, fără să piardă la capitolul integritate structurală. Mai pe limba noastră, fără să se rupă şi fără să fie nevoie de materiale grele. Trebuie înţeles un aspect foarte important: rigiditatea şi rezistenţa (sau flexibilitatea) sunt abordate de ceva vreme încoace nu pe întreg ansamblul bicicletei, ci pe segmente. Fiecare segment este analizat pentru a se identifica tipul de sarcini la care este supus.
Astfel, ei obţin un cadru apt să treacă prin chinurile iadului de pe muchiile stâncilor sau de pe caldarâmul şoselelor… dar nu îi dau drumul în curse până nu îl chinuie ei în prealabil în laboratoarele de teste de anduranţă, să verifice capacitatea de rezistenţă la uzură, oboseală şi socuri.
La final, pentru a finisa rigiditatea generală şi confortul ciclistului, sunt adăugate în alte puncte nevralgice diferite “petice” (la propriu) de ţesătură de carbon, în zone delicate sau în puncte cheie. Astfel se ‘acordează’ rigiditatea cu flexibilitatea, absorbţia şocurilor cu transferul de forţe. Efectul final este fluiditate, echilibrare şi viteză.
Iată cele trei nivele diferite ale construcţiei Carbon BallisTec:
BALLISTEC NANO
– Tehnologia carbon de ultimă oră. Acest tip de construcţie combină structura Cannondale BallisTec Hi-MOD cu o răşină injectată cu nano-particule, metodă care realizează o matrice de suport în interiorul structurii de carbon. Această matrice nano-particule adaugă suficiente rigiditate şi putere, fără să fie nevoie de material suplimentar care să crească greutatea… dar totuşi capabilă să asigure caracteristicile dorite ale cadrului. Fiind foarte costisitor şi dificil de lucrat cu el, acest material
BallisTec Nano este deocamdată găsit doar la modelele de top ale liniei SuperSix EVO.
BALLISTEC HI-MOD
– pe cadrele Hi-Mod sunt folosite aceleaşi structuri de bază, dar pentru realizarea reţelei de rigidizare sunt utilizate mai multe mix-uri sofisticate de fibre ‘high’ şi ‘ultra-high modulus’. Datorită rigidităţii lor extreme, se câştigă o tărie incredibilă cu foarte puţin material, menţinând greutatea întregii biciclete la minim.
BALLISTEC CARBON
– Aceeaşi structură, stratificare şi formă ca la versiunile Hi-MOD dar rigiditatea şi experienţa pedalatului sunt formate cu un procent mai mare de fibre intermediare ‘high-modulus’.Acest material adiţional adaugă o mică greutate suplimentară dar le permite să ofere tehnologia BallisTec la mai mulţi ciclişti (rideri).
Magazinul de biciclete Veloteca îţi stă la dispoziţie cu cea mai largă gamă de biciclete Cannondale, cu biciclete de test şi diferite modalităţi avantajoase de plată.
Magazinul online www.veloteca.ro oferă şi opţiunea plăţilor online în rate.
Pe lângă cele prezentate mai sus, Veloteca vinde şi biciclete de la Merida, Corratec , Cross şi Dahon.
Adresa de contact este [email protected] şi numerele de telefon: 021 3118269 / 0720 606 300.
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.