Acum citesti
Tudor Oprea despre participarea la Cape Epic: obiectivul optimist este o clasare în top 10

Lucian Logigan și Tudor Oprea sunt singurii sportivi români care ne vor reprezenta la Cape Epic, cursa pe etape din Africa de Sud de care probabil mai toți dintre voi ați auzit. Am stat de vorbă cu Tudor pentru a afla mai multe detalii despre participarea lor la una dintre cele mai renumite dar și dificile competiții din lume (691 de km, 15.400 metri diferență de nivel și 1.300 de participanți la start). Totodată, vei putea admira în fotografiile de mai jos noile lor biciclete cât și noul echipament.

1.Salut Tudor! Ați rămas singurii români în competiție după accidentarea lui Cătălin Sprînceană și a lui Hans Comyn. Asta pune mai multă presiune pe voi?

Este regretabil ce au pățit Cătălin și Hans și ne pare foarte rău pentru ei. Dar pentru noi nu s-a schimbat nimic, totul merge conform planurilor. Deci nicio presiune suplimentară.

2.A fost o convorbire în prealabil cu cei de la BikeXpert pentru participarea la Cape Epic sau pur și simplu s-a nimerit? Cum ați luat decizia să participați?

Am încercat și în 2016 dar am trimis cererea mult prea târziu și nu au mai fost locuri disponibile. Cochetam de mai mult timp cu idea de a participa la Cape Epic dar sunt mulți factori care influențează o decizie în acest sens, și unul din cei mai importanți este bugetul. Nu am discutat în prealabil cu nimeni, am aplicat pentru un wild card și am fost acceptați. A fost o coincidență faptul că și BikeXpert au reușit să obțină un loc.

3.Știu că v-ați antrenat serios pentru această competiție. În ce anume a constat antrenamentul și de cât timp l-ați început?

În mare parte ne-am antrenat similar cu alte sezoane. Am insistat mai mult însă pe partea de anduranță și am făcut mai devreme decât de obicei antrenamente intense. Similar poate cu ceea ce am făcut în 2015. Din păcate a fost și una din cele mai grele ierni din ultimii ani ceea ce ne-a făcut viața mai grea. Am avut de curând prima competiție în Cipru, un stage race de 4  zile cu etape mult mai scurte decât Cape Epic dar mai intense. A fost o pregătire foarte bună pentru Cape Epic inclusiv ca teren. Ne-a ajutat mai ales în ce privește coborârile, parte pe care de-a lungul iernii nu am putut să o menținem la un nivel ridicat.

4.Cât de mult contează latura psihică într-o astfel de competiție?

Cred că destul de mult. E o experiență nouă pentru mine așa că voi știi mai multe în acest sens după. Cu siguranță ai nevoie de un psihic puternic pentru a termina Cape Epic, dar nu poți să faci asta dacă nu ai și o pregătire fizică adecvată. Partea psihică va fi foarte importantă pentru felul în care eu și Luci vom reuși să ne tolerăm și să ne ajutăm reciproc în cele 8 zile. Cu siguranță vor fi zile când unul din noi se va simți mai bine, iar în următoarea etapă poate va fi invers.

5.Ce așteptări aveți după încheierea celor 7 etape și mai ales, care dintre acestea crezi că este cea mai dificilă?

Obiectivul optimist este o clasare în top 10. Anul acesta este probabil cea mai numeroasă și valoroasă participare din istoria Cape Epic așa că după părerea mea și o clasare în primele 20 de echipe ar fi foarte bună. Oricum vom încerca să stăm cât mai în față, nu mergem doar să terminăm cursa. Cea mai grea etapă, cel puțin pe hârtie, pare a fi etapa a 6-a. Dar cred că cele mai grele pentru noi din punct de vedere fizic dar și psihic vor fi etapele 4 și 5.

6.Spune-ne mai multe din backstage: cum veți ajunge acolo, ce modalitate ați ales pentru a înnopta în timpul competiției, cum crezi că vă veți descurca cu clima și cum crezi că veți face față programului? Plecați doar voi doi?

Plecăm doar noi doi. Parțial și din cauza bugetului, dar și pentru că oricum în timpul cursei nu este permisă niciun fel de asistență externă. Sper să nu avem probleme majore cu bicicletele, asta fiind singura situație în care ne-ar prinde bine probabil un mecanic. Un avantaj major este faptul că toate echipele înscrise la categoria Pro au posibilitatea să trimită la fiecare water point piese, roți, scule, bidoane. Mai exact un set de roți și o cutie pusă la dispoziție de organizatori în care punem ceea ce decidem noi. Așa că vom duce cu noi destul de multe materiale pentru a fi cât mai acoperiți în cazul unor probleme tehnice. De exemplu vom avea 3 seturi de roți de rezervă și componente pentru aproape încă o bicicletă, în afară de cadru. Logistica pentru Cape Epic este cu siguranță ceva aparte, chiar dacă am făcut numeroase deplasări de-a lungul carierei mele.

Vom ajunge în Cape Town joi 16 martie și încercăm să ne acomodăm cu temperaturile, eventual să facem traseul prologului dacă ni se va permite. Eu în general suport foarte bine căldura și sper ca Luci să nu aibă probleme în acest sens.

Vom dormi în corturi. Am experimentat asta deja în Oman la Trans Hajar, iar aici va fi mult mai cald pe timpul nopții. Asta ne va da posibilitatea și să fim aproape de zona de start evitând transferurile la hotel, dar e și o chestiune de buget, pachetul premium fiind mult prea scump.

7.Avem posibilitatea în România de a organiza competiții de o asemenea anvergură?

Depinde din ce punct de vedere. 7 trasee unite într-un stage race cu siguranță se pot găsi. Dar pentru un eveniment organizat la nivelul la care este acum Cape Epic este nevoie de multă experiență și de o echipă numeroasă și antrenată. Trebuie urmați probabil pașii pe care i-au făcut și ei.

8.O să te rog de asemenea să ne povestești mai multe despre bicicletele cu care veți concura.

Bicicletele sunt construite pe cadre Scott Spark RC 900 SL model 2017. Furcă FOX 32 SC Float Factory, shock FOX Nude, blocaj Scott TwinLock. Componente Shimano XTR Di2, frâne XTR cu discuri de 160mm. Vom merge cu singură foaie de 32 de dinți și bloc de pinioane 11-40. Roțile sunt construite de Haico cu jante de carbon și butuci XTR. Ghidon, pipă, tijă de șa PRO Tharsis Di2. În ce privește anvelopele o să luăm cu noi Small Block Eight și Karma și vom decide acolo ce folosim mai mult. Vom avea un al doilea suport de bidon pe tija de șa, minitool, capsule de CO2, camere de schimb, camere GoPro, așa că bicicletele nu vor mai fi chiar ușoare. Doar de câteva zile am reușit să asamblăm noile biciclete și să facem primele teste. Noul cadru este mult mai bine echilibrat și mai rigid. Rigiditatea și stabilitatea sunt amplificate de faptul că folosim butuci boost (148mm spate și 110mm fată). În ansamblu bicicletele sunt mai rigide și mai ușoare decât cele de anul trecut.

9.Nu în ultimul rând, cum vom putea noi cei din țară să fim la curent cu evoluția voastră acolo?

Deocamdată nu știu cum va fi acolo conexiunea la internet. Sperăm să facem după fiecare etapă o scurtă transmisiune live pe facebook unde să răspundem și la întrebările celor care ne urmăresc. Vom anunța detalii pe pagina de facebook a echipei.

Apoi fiecare echipă va avea un dispozitiv de urmărire și oricine va putea vedea poziția lor în cursă.

Live streaming, transmisiuni live pe anumite canale de televiziune, cameră video la sosire care transmite continuu live pe internet. Toate informațiile se pot găsi pe www.cape-epic.com/fans care își va modifica aspectul începând din 18 martie pentru a pune accent pe posibilitățile de urmărire a cursei de către spectatorii de acasă.

Mulțumesc pentru timpul acordat și mult succes în Africa de Sud! Vă ținem pumnii strânși!

Mulțumim!

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

17 + nine =