Acum citesti
Tudor Maros despre piața de biciclete din România

Am discutat zilele acestea cu Tudor Maros și cu siguranță numele îți amintește de unul dintre cele mai cunoscute magazine din România, Maros Bike. Cu această ocazie, am dorit să aflăm direct din miezul acțiunii, ce se mai întâmplă cu comerțul de biciclete pe piața locală, cum au mai evoluat vânzările și la ce anume ne mai putem aștepta în perioada imediat următoare.

Tudor Maros la înălțime (Vârful ImjaTse, Nepal, 6.189 de metri), asemenea business-ului pe care-l conduce.

1.Salut Tudor! Nu ne-am mai auzit de mult. Câți ani de activitate a împlinit Maros Bike între timp?

– Salut! Da, intr-adevar nu am mai discutat de ceva vreme. Maros Bike anul curent implineste 15 ani de activitate, daca adaugam si activitatea anterioara in domeniul bicicletelor care am desfasurat-o pe o alta firma, in luna Mai a acestui an implinim 22 de ani de activitate.

2.Cum apreciezi evoluția vânzărilor din ultimii 5 ani? Vorbim despre o creștere sau despre o descreștere?

– In ultimii 5 ani am avut o evolutie constanta, am inregistrat  cresteri in fiecare an. De altfel si piata de biciclete in general a avut un plus.

3.Se tot vorbea în urmă cu ceva de ani de un boom imens pe care urma să-l cunoască piața locală. A venit de fapt acel boom sau mai avem de așteptat? Sau trebuie să admitem că vom avea o creștere mai lină decât cea anticipată?

– Cu siguranta nu se poate vorbi de un „boom” in ultimii ani, si nu se intrezareste ca in urmatorii ani sa vina un „boom’’.

Bineinteles, cresterile nu au fost la asteptarile tuturor, dar cert e ca piata merge in directia dorita. Personal cred ca e mult mai bine sa avem cresteri constante decat cresteri mari. Cu siguranta dupa o perioada de cresteri mari urmeaza si perioada cu scaderi mari si in acea perioada e mult mai dureros. Merg pe conceptul pasilor marunti si sanatosi.

4.Unde se află Maros Bike în acest moment raportat la restul de magazine? Se poate face o estimare pe baza vânzărilor?

– Daca vorbim doar de magazine specializate si nu luam in calcul lanturile de magazine care au in portofoliu mai multe sporturi printre care si biciclete suntem pe locul 1 in Romania. Aici vorbim de suprafata desfasurata pentru produse si de vanzarile efective. Pentru vanzari ne bazam pe datele financiare preluate de pe site-ul Ministerului de Finante din anii anteriori pana in 2015.

5.De regulă, multe magazine păstrează confidențiale datele în ceea ce privește numărul de biciclete vândute. De ce se întâmplă acest lucru?

– Nu cred ca e ceva de ascuns, cred ca multi nici nu cunosc in realitate numarul exact de unitati vandute. Nu toate magazinele dispun de un soft din care sa extraga diferite situatii de vanzari. Mai e si stilul nostru de a tine in mare secret ce facem, probabil e si teama de concurenta.

6.Cum vezi evoluția vânzărilor de biciclete în contextul prezenței din ce în ce mai pregnante a bicicletelor furate? Se pare că ne aflăm în același punct ca de fiecare dată, mai precis, nimeni nu face nimic în priviința acestora. Mai ales că se cunosc locurile de vânzare, orașele unde sunt aduse și distribuite bicicletele furate etc.

– E o problema serioasa cu aceste biciclete. Intr-adevar se cunoaste aproape fiecare loc in care se comercializeaza biciclete furate, mai ales ca multi le si posteaza in mediul on-line. Mai grav e ca tot mai multe magazine vand biciclete furate. Cert e ca autoritatile nu fac aproape nimic in acest sens. Noi, ca magazine, care platim impozite si taxe catre autoritati nu putem concura cu piata neagra. E foarte tentant pentru client sa cumpere o bicicleta care valoreaza 3.000 de euro cu 1000 de euro. Pe gama de biciclete peste 4-5000 de lei suntem foarte afectati de aceste retele care comercializeaza biciclete furate. Mai putin afectata e gama intre 1.000 si 2.000 de lei, unde nu merita riscul pentru client sa se complice.

7.Ce părere ai despre piața de biciclete electrice? La ce cifre anuale ne putem aștepta, vorbind aici despre o estimare aproximativă?

– Piata de biciclete electrice e in crestere dar din pacate cresterile nu sunt foarte mari. O bicicleta electrica de o calitate decenta pretul incepe de la 4.500 lei si care poate ajunge la cateva zeci de mii de lei. Ceea ce nu poate sa-si permita foarte multa lume sa plateasca un asemenea pret pe o bicicleta. In Vest, cresterile din ultimii ani au cunoscut procente semnificative, de unde si rezulta puterea de cumparare.

8.Cum vezi evoluția vânzărilor de anul acesta? Ce promite acest sezon?

– Din punctul nostru de vedere va fi un an bun, cu siguranta vom avea cresteri si in acest an. Din discutiile avute cu principalii importatori de biciclete si componente in acest an vor intra marci noi pe piata cu care o sa adaugam un plus la vanzarile din acest an.

9.Ce părere ai despre Salonul Bicicletei și despre evoluția acestuia?

-Salonul Bicicletei e un lucru benefic pentru piata de biciclete, intotdeauna am sustinut sa se organizeze expozitii in Romania. De la an la an se vede o evolutie buna a salonului, intervine si experienta acumulata in ultimii ani de cei care organizeaza salonul. Imbucurator e ca si suprafata de expunere a salonului creste in fiecare an, de asemenea si numarul de vizitatori e in crestere. In ultimii ani am observat o cerstere importanta a vizitatorilor care vin din intreaga tara, lucru care inainte nu se intampla.

  • În încheiere, spune-ne te rog dacă veți oferi surprize cumpărătorilor voștri anul acesta. Aici mă refer fie la platforme noi de shopping, fie la brand-uri noi.

Da, in fiecare an incercam sa venim cu ceva nou. Altfel pozitia pe care o avem se poate pierde cu usurinta. In acest an finalizam implementarea unui ERP care sa ne ajute in procesul de vanzare si in fidelizarea clientilor. In a doua parte a anului avem in plan si schimbarea platformei on-line, cu care vrem sa fim mai aproape de clientii nostri si pentru a le oferi o experienta mai placuta de shopping. Anual venim cu noutati ca sa fim cat mai aproape de clienti, si incercam sa satisfacem nevoile lor pentru nu a fi nevoiti sa caute produse in afara Romaniei.

Amintim cateva la care sau lansat deja comenzi: Reverse (Germania), Haro (SUA), Dieffe (Italia), Crankbrothers (SUA), FSA (Italia) si Haibike (Germania).

Vezi Comentarii (4)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

nine − seven =