Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Duminică 18 iunie a avut loc o nouă etapă din Road Grand Tour, seria de curse de șosea organizate de Asociația Județeană de Ciclism Prahova. Etapa de la Sinaia, denumită Infernul Muntelui, este cu siguranță o provocare pentru orice ciclist, indiferent cât este de antrenat! Circuitul de 7 km cu 200 m diferență de nivel de pe străzile din Sinaia, cu rampe ce depășesc de multe ori 10% și cu coborâri cu viraje pe cât de frumoase pe atât de periculoase, fac din acest concurs din seria Road Grand Tour un ”must have” pe lista oricărui pasionat de șosea și de cursiere! Freerider a fost la fața locului cu redactorii Horațiu Câmpian și Dan Mazilu, doi cicliști de niveluri diferite, care au participat și au simțit fiecare diferit acest concurs.
Anul acesta prognoza meteo a fost total potrivnică, fiind anunțate ploi serioase. „Am lăsat cursiera clasică acasă și am venit cu gravel bike-ul cu frâne pe disc și anvelope de ploaie de 28 mm”, spune Horațiu după cursă. „Știind că voi trage din greu la ea pe pantele abrupte am ales aceasta bicicletă, dar și cu gândul la siguranța proprie pe coborâre. Ploaia de pe drum m-a făcut să mă bucur de decizie, însă vremea până la urmă a ținut cu cicliștii”.
Dan Mazilu a participat pe cursiera clasică. „Eram deja pregătit psihic pentru haos”, spune Dan. „De luni urmăream zilnic prognoza meteo care nu anunța nimic bun. Deja mă obișnuisem cu ideea că va fi nu doar ploaie, dar și foarte frig, poate chiar lapoviță. Pe de o parte îmi convenea pentru că pe cursieră aveam instalate anvelopele VeeTire Rain Runner pe care le testăm zilele astea la Freerider, și era o ocazie bună să văd cum se descurca pe ud. Mai mult, pe uscat poate toată lumea. Pe ploaie însă se face diferența.”
Totuși dacă toată săptămâna a plouat la Sinaia, inclusiv în ziua premergătoare concursului, duminică s-a oprit. Și, deși vremea a rămas închisă, instabilă și rece, până la urmă totul a fost bine. „Mă uitam la ciclocomputer în timpul cursei, la temperatură, și vedeam cum se menține între 9 și 10 grade”, povestește Dan Mazilu după cursă. „În mod normal ți-ar fi foarte frig, dar în timpul concursului a fost numai bine. Echipați doar cu echipamentul clasic de ciclism plus ceva încălzitoare, eventual bluză de vară cu mânecă lungă sau maieu pe dedesubt, temperatura s-a dovedit optimă!”
Programul zilei era relativ simplu: zece ture de 7 km fiecare cu câte 200 m diferență de nivel per tur. Odată ce primii concurenți epuizau cele 10 tururi, concursul se încheia și pentru ceilalți cicliști odată ce treceau linia de sosire. Horațiu Câmpian a reușit 8 ture, iar Dan Mazilu 7.
„Pentru mine, a doua oară la aceasta cursă, a fost din nou o dimineață superbă”, spune Horațiu. „După un prim tur în care mi-a fost extrem de greu să țin pasul cu startul foarte rapid, m-am stabilizat și am intrat în ritm cam din tura a treia, tură în care am fost depășit din spate de Edi Grosu, lucru care mi-a dat de înțeles că probabil nu voi reuși să fac nici 9 din 10 ture, probabil maxim 7.”
„Eu am pornit lent în cursă”, povestește Dan Mazilu. „Startul m-a prins cu o mănușă scoasă și noroc că traseul făcea imediat dreapta și la deal așa că întreg plutonul nu s-a grăbit prea tare. Nu am reușit să fac o încălzire prea bună înainte de start așa că îmi propusesem ca prima jumătate de urcare să fie această încălzire. Planul a mers și deja din a doua jumătate a cățărării am început să ajung din urmă cicliști.”
Cursa a fost rapidă și nu oferea răgaz de gândire. E drept că pe urcare îți veneau multe în minte, dar în doar 3,4 km cățărarea se termina. „După ce am pedalat puțin cu fetele de pe primele locuri, am reușit să mă detașez la câteva secunde”, povestește Horațiu. „Recunoașteți, câți nu vă concurați puțin cu ele? Merg extrem de bine! Am început să cobor din ce în ce mai bine, lucru normal să se întâmple după fiecare tură. Tura a 7-a mi-a adus la final bucuria de a afla că intru și în cea de-a 8-a, lucru care în calculele mele mintale nu urma să se întâmple. M-am bucurat deci de 8 ture din 10 în care am strâns 53.9 km, o denivelare de 1587 m, un timp de 2:31:32, o medie de 21.4 km/h și… un confortabil loc în top 50.”
„Față de 2015 când am participat pe vreme bună, caniculară chiar, anul acesta parcă a fost mai bine”, spune Dan. „Am făcut atunci cu un tur mai puțin, pulsul mediu a fost mai mare, mai multe calorii consumate. Categoric vremea rece a fost benefică pentru organism. Deși la mine fiecare urcare din tură dura în jur de 15 minute, parcă se termina mult mai repede decât anul trecut. Trebuie să te concentrezi asupra mișcării pentru că mușchii începeau să fiarbă repede. Trebuia să schimbi poziția, ritmul, pentru a face față într-un ritm decent până sus. Apoi pe coborâre frigul nu avea timp să se instaleze. Dacă la început asfaltul era ud și toată lumea mergea foarte precaut, ca pe gheață, spre final mare parte din coborâre s-a uscat și concurenții au început să pluseze”.
Câștigătorul etapei RGT Sinaia a fost Emil Dima cu 10 ture în 2 ore, 19 minute și 13,5 secunde, urmat de Eduard Grosu și Vlad Dobre la categoria Experti. Zece tururi au reușit să facă doar 8 cicliști. La categoria Amatori câștigător a fost Stefan Morcov cu 10 ture si timpul de 2:29:01,10 urmat de Marian Frunzeanu și Florin Manea. La Amatori doar trei cicliști au făcut 10 ture.
„Abia aștept să mă întorc. Mi-aș fi dorit 9 ture, ar fi însemnat să fiu mai rapid cu vreo 13 minute… Cine știe, poate anul viitor! Până atunci vă las cu câteva imagini capturate în timpul cursei, pentru a intra puțin în atmosferă!”, spune Horațiu Câmpian la final de concurs.
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
Salut. Stiu ca la amatori a castigat Basso (Stefan Morcov) iar la elite a castigat Emil Dima. Cel putin asa erau si pozele de pe facebook. Cu stima, Bogdan
Salut. Informatiile au fost preluate din rezultatele oficiale. Acum am aflat ca a fost acolo o mica eroare. S-a corectat si am corectat si noi. Multumim.