Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
(Album foto la finalul articolului)
Etapa a 5a de la Absa Cape Epic 2018, ediția a 15, a fost un contratimp pe echipe. O etapă scurtă, doar 39 km, însă cu multă diferență de nivel, 1430 m. Pe hârtie, traseul părea să-i favorizeze pe specialiștii în cross country de la Cannondale Factory Racing și Centurion Vaude. Cu doar încă două etape înainte de marele finiș, cele doua echipe Investec Songo Specialized de la Masculin și Feminin și-au construit avantaje care nu ar trebui să fie greu de păstrat.
La aceasta a 5a etapă Jaroslav Kulhavy și Howard Grotts au mai obținut o victorie, adăugând 3 minute la avantajul lor. Traseul părea să fie pe placul corss country-iștilor, însă Cannondale Factory Racing au fost marii pierzători ai zilei. „I-am dat tare și ne-am asumat niște riscuri”, spune Avancini. „Am încercat, dar nu am avut picioarele”.
Cannondale a terminat etapa pe 5, iar din aceasta cauză au scăzut un loc la General, sub austriacul Alban Lakata și cehul Kristian Hynek de la Canyon Topeak. Canyon Topeak sunt la peste 7 minute în spatele lui Kulhavy și Grotts. Pe de altă parte Investec Songo Specialized au un avans de peste 7 minute cu care pleacă în etapa 6 de azi, o etapă grea. Chiar dacă are doar 76 km, are totuși 2000 m diferență de nivel.
Între timp la feminin, Langvad și Courtney se bucură de a 6a victorie. Totuși, pentru prima oară la Cape Epic 2018, câștigătoarele nu au fost decise încă de la începutul etapei. Sabine Spitz și Robyn de Groot (Ascendis Health) au stat în față cu un avans de 31 secunde mai bine de jumătate de cursă. Ele au fost în final depășite de fetele de la Investec Songo Specialized, terminând la doar 12,5 secunde în spatele lor.
Chiar dacă azi au câștigat „la mustață”, Investec Songo Specialized măresc avantajul în Clasamentul General față de urmăritoare, Annie Last și Mariske Strauss (Silverback-KMC), cu 2 minute 52 secunde, avantajul ajungând la nu mai puțin de 35 minute! Nimeni nu le mai poate detrona pe Langvad și Courtney, decat dacă vor avea probleme de sănătate sau probleme mecanice la bicicletă.
Echipele românești continuă cu stoicism și recuperează în clasament, în această etapă de contratimp. Karina Bonta și Răzvan Jugănaru termină pe 11 la Categorie, față de 15 cu o zi înainte, iar Hans Comyn alături de Cătălin Sprînceană termină pe 109 la Categorie față de 110 cu o zi înainte. În Clasamentul General însă au urcat și mai multe poziții.
„Au fost trei urcări mari din care una tehnică înaintea coborârii tehnice Land Rover”, spune Cătălin. „Ne-a plăcut mult coborârea asta. Multe contrapante și mult flow. Dar a fost și cald, vitezometru mi-a arătat la un moment dat 36 grade. Pantofii fiind negri, chiar îi simțeai cum se încing.”
„Traseul a fost foarte mișto, mai ales a 2a parte, cu potecă săpată la mână”, povestește și Răzvan. „Azi Karina nu a mai căzut, dar și-a rupt un pantof. Din fericire cu o bridă de plastic am reparat repede. A fost tare pentru că pentru prima oară am prins pe cineva, pe coborâre!”
„A fost iar extrem de cald, mai ales că nu am mai plecat în cursă de dimineață”, mărturisește Karina. „Am plecat pe 26 de grade la ora 9:25 dimineața. Sus cred că erau 40! Era ca în deșert. Fiind traseu mai scurt, ne-am gândit azi să luăm la noi doar un bidon, dar aproape că am rămas fără apă. Totuși traseul frumos, dar coborârea cam periculoasă pentru că avea niște șanțuri pe care nu prea le vedeai”.
„Prima coborâre a fost dubioasă pentru că drumul era lat, dar traversat de șanțuri. Se venea tare și dacă nu te apăsai în furcă, ca să sari efectiv, riscai să cazi în cap”, comentează Cătălin legat de șanțurile amplasate de-a latul drumului.
Cătălin Sprînceană s-a simțit însă bine azi. Vă reamintim că el avut probleme stomacale destul de grave, primind de la spitalul ambulant câte o perfuzie pe zi. „În etapa a 5a eu am mers doar cu apă și fără geluri, de teamă să nu mă stric iar la burtă. În schimb, fiind etapă mai scurtă, la final am avut și noi timp să ne odihnim o oră, chiar să dormim puțin. Eu am dat o fugă în oraș și am mâncat la KFC!”.
„Azi mi-a plăcut. Plecând dimineață mai târziu, i-am văzut pe riderii de top luând startul”, spune Hans. „Erau acolo lângă noi. Asta e frumos la un astfel de concurs, că „vedetele” pe care le vezi la televizor se plimba pe lângă tine. Traseul a fost frumos, puteai da tare tot timpul. Nu mi-am dat seama de căldură până când nu au spus colegii mei că a fost cald. Până acum cel mai mult mie mi-au plăcut etapele 3 și asta de azi”, încheie Hans.
„Startul a foarte interesant și pe repede înainte. Se pleca în cursă la fiecare 15 secunde. A fost tare că ulterior găseai rideri pe tot traseul”, povestește Răzvan. „Am plecat mai lejer și am încercat să creștem ritmul treptat deoarece nu știam cum va fi. Nu a fost perfect, dar a ieșit bine. Din păcate nu am putut să ținem pasul cu echipa din China și am pierdut ceva timp. Dar am câștigat față de alte echipe. Per total a ieșit bine, zic eu, după ziua de ieri. Am împușcat un loc 11 și am mai urcat un loc la general”, încheie Răzvan.
Etapa a 6a de azi, chiar dacă mai scurtă, cu doar 76 km, nu va fi deloc ușoară datorită celor 2000 m diferență de nivel.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.