Acum citesti
Rapid Fire versus Grip Shift

Vesnica intrebare : care dintre aceste doua concepte de schimbare a vitezelor este mai bun? Shimano propune sistemul Rapid Fire, iar cei de la Sram vin in intampinarea ciclistilor cu sistemul Grip Shift. Ambele sisteme sunt gandite pentru utilizarea pe bicicletele de munte dar si pe cele de oras (city bikes).


Sram introduce primul sistem Grip Shift in 1988, pe cand Shimano lanseaza pe piata shifterul RapidFire un an mai tarziu. Din acel moment, ambele sisteme au evoluat din punct de vedere al materialelor utilizate si al greutatii, insa principiul de functionare a ramas acelasi.


Cele doua sisteme si-au facut imediat loc in topul preferintelor biciclistilor iar taberele au fost mereu impartite. Atat Rapid Fire cat si Grip Shift au avantajele si dezavanatajele lor, de aceea nu poate fi declarat un invingator absolut. In schimb, mai jos sunt enumerate caracteristicile pozitive si negative ale celor doua sisteme iar nn final, nu ramane decat o chestiune de gust dar si de necesitate, pentru fiecare persoana in parte se va simti mai bine utilizand unul din cele doua shiftere.


Plus Plus
-functie 2 way release : poti schimba intr-o treapta inferioara din doua directii (fata si spate)
-schimbari precise (nu poti schimba accidental odata familiarizat cu manetele)
-in functie de sistem, poti utiliza un singur deget pentru schimbarea vitezelor
-permite actionarea manetei de frana in timp ce schimbi vitezele
-posibilitatea de a schimba mai multe pinioane (doar de la superior spre inferior)
-pot fi pozitionat ergonomic datorita prinderii cu colier de ghidon
-display-uri lizibile
-greutate scazuta pentru unele modele
-schimba mai rapid
-poti schimba mai multe pinioane deodata indiferent de directie
-unele modele compatibile cu schimbatoare Shimano
-ergonomie crescuta : realizate dupa forma palmei
-pastreza mina pe ghidon, indiferent de situatie
-mai rezistente la cazaturi, fiind pozitionate optim pe ghidon

Minus


Minus

-actionare mai complicata pentru incepatori
-schimbare de la inferior spre superior doar pinion cu pinion
-sistemele mai ieftine necesita doua degete pentru schimbare
-relativ incomode pentru cei cu degete mai scurte
-greutate mai mare decat Grip Shift (pentru modelele ceva mai ieftine)
-pozitia pe ghidon micsoreaza dimensiunile mansonului
-cauciucul care-l acopera se toceste destul de repede
-schimbatorul de foi este usor imprecis si slab etajat
-ceva mai zgomotoase decat Rapid Fire
-actionare accidentala cand tragi de ghidon pentru a evita un obstacol


Vezi Comentarii (10)
  • Eu am pe o bicicleta de DirtJump – Rapid si pe una de plimbare – Grip .Cred ca Grip shift e mai potrivit pentru oras sau pentru turele mai linistite unde nu e nevoie sa tragi de ghidon .E chiar mai usor de schimbat decat la Rapid .DAr nu are ce cauta la o bicicleta de Dirt sau la una de DownHill si probabil ca nici nu o sa existe asa ceva.Aici RapidShift isi face foarte bine treaba .

  • Cei de la SRAM s-au gandit la amatorii sporturilor extreme si au in gama ceva asemanator cu RapidFire,si anume sistemul triggershift.De asemenea,cei de la SHIMANO au in gama cateva modele Gripshift,care poarta denumirea de Revoshift si sunt pt. maxim 8 pinioane.Din pacate au o calitate foarte slaba deoarece crichetii sunt din plastic.

  • eu am Grip Shift si sunt foarte multumit dar acum am fost nevoit sa schimb cablul de la schimbtorul de pinioane si dupa ce am pus firul am obs. ca Grip Shift-ul nu mai face poc poc..la schimbare vitezelor,pur si simplu merge asa in gol.Ce s-a intamplat?cine ma poate ajuta,ma poate cauta la adresa [email protected]

  • @Mihai: cand ai schimbat cablul probabil ti-a cazut din maneta o lamela de metal.Aceasta lamela ara rol crichet.Trebuie sa o pui la loc si apoi sa montezi cablul.Vei vedea ca maneta va ,,pocni” din nou(se numeste index).

  • rapid fire. am avut un sistem revoshift in urma cu cativa ani si sincer m-a enervat la culme. era o bicicleta „de buget” si poate de aia, insa faceam niste basici din alea urate intre aratator si degetul mare. e adevarat ca nu purtam manusi pe vremea aia, dar totusi….

  • nu se compara…mai ales la confort pot sa zic ca rapidfire dau clasa. si la durabilitate la fel. si oricum nu e recomandat sa tragi de maneta de gripshift sa schimbi toate vitezele o data ca cedeaza foarte repede. te inveti foarte rapid cu ambele dar la foi tot timpul am avut probleme cu etajarea la grip. daca vreti ceva de calitate nu mai cumparati din bazar. luati ceva la 100 de lei si va va tine cel putin 3 ani

  • Auzi aberatie, grip-shifter-ul sa fie pe fata „usor imprecis si slab etajat”!!! Pai cine a scris articolul asta o pus in viata lui mana pe un grip-shifter? Ma refer de la X7 in sus, bineinteles. Pai sa afle ca el are o gramada de pozitii intermediare, astfel incat poti sa iti pozitionezi deraiorul fata unde vrei tu sa nu frece de lant, mai ales cand toate sunt pline de noroi. Dupa parerea mea pozitiile intermediare pe fata sunt cel mai mare avantaj la grip, schimbi 9 viteze deodata ca vine dealul, auzi ca freaca, mai dai un click pe fata si gata.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

15 − 5 =