Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Au existat câteva biciclete și componente anul acesta, pe care am avut ocazia să le testăm și de care ne-am îndrăgostit. Sau pur și simplu ne-au dat de înțeles că sunt lideri de clasă, fără să ne placă în mod special aspectul exterior. Oricare ar fi varianta, le vom menționa în articolul de față.
Dacă anul 2013 s-a remarcat printr-o creștere a prețurilor bicicletelor, pentru anul viitor veștile sunt mai bune, majoritatea producătorilor menționând că vor scădea ușor din prețuri sau le vor menține pe cele din 2013.
De asemenea, 2013 a fost ultimul an când producătorii au investit serios în biciclete cu roți de 26 de inch. Pentru sezonul viitor, 80% dintre aceștia se vor concentra pe noul format de roată, de 27.5 inch.
Categoria biciclete de munte
Bicicleta anului: Cannondale Scalpel 29er
Fără doar și poate este cea mai potentă bicicletă al cărei ghidon l-am ținut în mâini anul acesta. Cursa este suficientă și pentru trasee mai dificile, roțile mari depășesc cu mare ușurință obstacolele de pe traseu, are un cadru din carbon și o echipare de top, deci este ușoară. Ce altceva îți mai poți dori de la o bicicletă?
Cea mai distractivă bicicletă a anului: Fatbike-ul Nicolai Argon FAT
Este o bicicletă care te poate purta în locuri mai dificile decât ai visat. Fie că este vorba de trasee prin păduri, pe munte, pe zăpadă sau pe gheață, Fatbike-ul îți pune mereu un zâmbet în colțul gurii. Încă visez la ziua în care vom această mașinărie disponibilă pentru test pe timp de iarnă. Și nu în ultimul rând: este foarte ușoară!
Full-suspension-ul anului: Mondraker Foxy XR
Foxy-ul ne-a plăcut atât de mult încât am fost nevoiți să-l cumpărăm. O bicicletă care din punct de vedere al performanțelor nu se ridică la nivelul competitorilor, în schimb vine cu Forward Geometry, spaniolii dând dovadă de mult curaj pentru a veni cu un concept diferit, care ne place. Sălbatică precum o vezi în fotografii.
Hardtail-ul anului: Stevens Haze
Acesta este entry-level-ul în universul bicicletelor cu cadru din carbon. Ne-a plăcut configurația, ne-a plăcut poziția pe bicicletă și cu indulgență, prețul. Finisaje foarte bune și echipare medie, pentru un cadru cu potențial de upgrade foarte mare. Rulează pe roți de 26 de inch.
Raport echipare/preț: Rockrider 8.1
Cu o geometrie old-school, hardtail-ul de la Rockrider oferă o echipare demnă de un concurs de Cross Country pentru un buget modest. Dacă prețurile se vor menține și anul viitor, rămâne de văzut, dar până atunci reprezintă cea mai rezonabilă variantă când vine vorba de raportul echipare/preț.
Biciclete de șosea: Bianchi Infinito CV
Trebuie să te dai pe Infinito CV ca să te convingi. Știam că marca Bianchi e un titan al cursierelor, dar chiar și așa reușește să impresioneze și să ne lase fără cuvinte de fiecare dată când ne urcăm în șaua unei progenituri de-a sa. Infinito CV, deși model de anduranță, are de toate: pedigree, ținută de drum, apetit pentru viteză, dar și pentru confort. Sfatul nostru: dacă nu o vei cumpăra, măcar dă o tură cu ea!
Biciclete de oraș: Deoras Fixie
Model conceput pentru piața românească, Deoras constituie exact o idee mai mult decât strictul necesar pentru pedalat prin oraș. Fixie/singlespeed dotat și cu două perechi de frâne, prețul e imbatabil, mai ales dacă vrei să adaugi și puțină carismă modului tău de deplasare.
Componente
Furca anului: Rock Shox Pike
Americanii au reînviat Pike-ul pentru sezonul viitor și au făcut-o cum nu se putea mai bine. Performanțe excepționale, două culori și brațe superioare negre. Un produs superb care vine cu un preț pe măsură.
Furca cu cel mai bun raport performanțe/preț: Rock Shox Reba Solo Air
Fără discuții, Reba oferă un raport performanță/preț excelent, lăsându-ți în urmă competitorii și stabilind și o distanță considerabilă față de aceștia. Cartușuș Solo Air este mai apreciat decât Dual Air.
Frânele anului: Shimano XT Ice Tech
Deși review-ul încă nu a apărut pe site-ul nostru, vă spunem încă de pe acum că frânele Shimano XT Ice Tech sunt cele mai bune stoppere ale anului. Chiar dacă nu vin cu 4 pistoane în etrier, acestea sunt foarte eficiente indiferent de traseul pe care cobori.
Sistemul de transmisie al anului: Sram X01
Cei de la Sram oferă acum un sistem de transmisie 1×11 la un preț mai rezonabil decât cel al lui Sram XX1. Chiar dacă în prezent nu și-l vor putea permite prea mulți, pe viitor vom vedea astfel de sisteme de transmisie și pentru gamele inferioare. X01 oferă funcționalitatea lui XX1 cu o penalizare mică din partea greutății, la un preț mai mic decât cel al vârfului de gamă.
Anvelopele anului: Schwalbe Thunder Burt
O anvelopă extrem de rapidă, care oferă și o aderență decentă în viraje. Ca pachetul să fie complet, greutatea acesteia este scăzută. O anvelopă pe care o vom vedea în 2014 pe multe biciclete de Cross Country.
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.