Acum citesti
Prim contact: Cannondale SuperSix Evo Hi-Mod Ultegra Di2 (2019)

Pur și simplu auzirea denumirii de SuperSix este suficientă pentru o mulțime de pasionați de ciclism să le facă părul de pe spate să se ridice… o cursieră simplă, eficientă, elegantă, cu greutate și caracteristici incredibile! Nu e de mirare că acest model, în special în versiunea de top Hi-Mod, a născut un fan club numeros în toate colțurile lumii! Pasionații se întrec în echipări cât mai extravagante și aduc modelul producătorului american la greutăți senzaționale… Însă odată urcat pe un SuperSix, geometria perfectă și capacitatea de a transmite forța piciorului către roți este uimitoare! Este o bicicletă de competițe desăvârșită!

Din acest motiv, sarcina de a îmbunătăți acest model nu a fost ușoară pentru cei de la Cannondale. La fiecare generație ei au adus mici îmbunătățiri de rigiditate, greutate sau de confort la o bicicletă ce oricum era aproape perfectă. Iată însă că echipa de proiectare și-a luat inima în dinți și a făcut cea mai mare schimbare din istoria modelului! Noul SuperSix EVO 2019 aproape că nu mai poate fi recunoscut – formele clasice au făcut loc formelor noi aerodinamice, seatstay-urile au coborât iar echiparea s-a îmbogățit cu componente integrate. Mai multe despre datele tehnice ale noului model găsiți în articolul de prezentare.

Am primit pentru un test de câteva zile de la Extreme Riders, importatorul Cannondale în România, un SuperSix EVO HiMod Ultegra Di2, al doilea model din gamă ca performanțe și preț. Am încercat să îl ducem și la munte și pe plat, după care să vă spunem cum ni s-a părut. Iată concluziile…

Superb este cuvântul care mi-a venit în minte prima dată când am văzut bicicleta în realitate. Nu îmi dau seama dacă imaginile reflectă sentimentul, dar finisajele, roțile profilate și anvelopele cu margini maro dau o imagine impresionantă dacă stai cu ea față în față. Doar un mic amănunt, inscripționarea SuperSix cu un autocolant lipit direct pe vopsea, parcă nu se ridică la nivelul restului bicicletei. Tuburile cadrului au toate forme studiate aerodinamic iar contactul dintre seatstay-uri și seat tube a fost coborât pentru a crește capacitatea de absorbție a vibrațiilor.

Primul loc pe care fuge privirea este noul ghidon și pipa Hollowgram cu sistemul de distanțiere aero Knot și imediat se remarcă lipsa totală a cablurilor. Probabil nu e un lucru esențial pentru o bicicletă, dar efectul vizual este puternic. Toate cablurile intră în cadru pe sub pipă și sunt de acolo direcționate unde e nevoie. În cazul în care se dorește, se poate elimina din distanțiere, iar gâtul furcii fie este tăiat, fie se pot adăuga deasupra distanțiere clasice.

Ghidonul impresionează ca ergonomie. Efectiv este plăcut la atingere și mâna stă foarte relaxată în orice poziție pe acesta. Este cu siguranță și meritul ghidolinei Grip, foarte moale și aderentă.

Bicicleta vine echipată cu Ultegra Di2 iar joncțiunea A se află montată pe gura special prevăzută în downtube.

Un alt element de noutate este tija de șa Knot Hollowgram cu secțiune în formă de D. Aceasta este prinsă în cadru cu ajutorul unui sistem ascuns, reglabil de la un șurub poziționat între toptube și seat tube. Ce e remarcabilă e capacitatea tijei de a absorbi vibrațiile, vă recomand să apăsați pe șa când puneți mâna pe o bicicletă din acest model și să vedeți cât de tare flexează.

Vedeta bicicletei e însă setul de roți Knot SL Hollowgram, aerodinamice, cu un profil de 45 mm și cu lățime internă de 21 mm, foarte mare pentru o cursieră, dar care face ca anvelopele Vittoria Corsa Graphene 2.0 să se așeze superb. Cu o lățime oficială de 25 mm, pe aceste jante anvelopele măsoară fix 28 mm.

Transmisia Shimano Ultegra Di2 o cunosc deja pentru că o am și pe bicicleta personală și este o alegere excelentă care aduce un mare plus din punctul meu de vedere acestei biciclete. Funcționează perfect iar rapoartele montate sunt destul de îngăduitoare, cu pinioane 11-32. Din păcate, fără a găsi o explicație, pinioanele sunt din seria 105, foarte grele și greu de înghițit la prețul acesta.

Un aspect foarte original este angrenajul ce vine cu un powermeter dual Power2Max gata instalat. Din păcate acesta nu este și funcțional, necesitând activarea ce implică plata unei sume destul de mari, dar până la urmă nici bicicleta nu e ieftină și probabil 99,9999% din cumpărători vor achita și această factură.

Frânarea nu mai e o problemă cu discurile hidraulice Ultegra. Efectiv fac ceea ce trebuie și gata. Ambele roți au ax thru cu prindere rapidă cu cheie imbus.

Senzorul de viteză Cannondale este o nouă adăugare la majoritatea modelelor apărute în ultima vreme și este un senzor cu memorie, care păstrează valoarea distanței și dacă nu e folosit un computer. Datele pot fi accesate apoi cu o aplicație de smartphone Cannondale. Tot prin această aplicație senzorul reamintește și necesitatea unei revizii. În rest, viteza poate fi citită de orice computer prin ANT+ sau BTLE.

Spațiul din cadru permite oficial montarea de anvelope de până la 30 mm lățime. Noile seatstay-uri coborâte cresc considerabil confortul, motiv pentru care sunt prezente pe cea mai mare parte a cursierelor lansate în ultima vreme. Good work BMC!

Personal am fost extrem de încântat de șaua scurtă și lată de la Prologo, atât de încântat încât mi-am propus să imi comand și mie una. Funny fact: șaua nu e de șosea, e de fapt… de enduro! Dar e fix ce trebuie! Ușoară, comodă și cu siguranță rezistentă!

Cadrul permite montarea a două bidoane iar cel de pe downtube are trei șuruburi de prindere pentru o ajustare mai bună a poziției.

Am cântărit bicicleta fără pedale și am obținut 7.78 kg care nu pare o valoare prea impresionantă când vorbim de SuperSix Evo HiMod, dar trebuie luat în considerare că avem o echipare cu roți aero profilate și mai ales că avem frâne pe disc. Pentru doritori sigur se mai poate scădea această valoare cu niște investiții mai mici sau mai mari.

Concluzie

Părerea completă despre noul Cannondale SuperSix Evo HiMod am preferat să o prezint într-un mic video. Dar ca un rezumat, bicicleta este ceea ce se laudă: o cursieră de competiție exemplară, acum și cu valențe aero. Cu un centru extrem de rigid, transmite la roți puterea într-un mod impresionant. Cu elemente gândite pentru confort, trece peste asfaltul prost în cel mai fin mod posibil. Cu profile aerodinamice și roți profilate permite păstrarea vitezelor mari cu minim de efort. Nu în ultimul rând, tot datorită aerodinamicii excelente și a frânelor pe disc, este regină pe coborâri cu o stabilitate și o precizie incredibile!

Cannondale a reușit după părerea mea să aducă un plus modelului lor de cursieră de top pentru toți cu excepția probabil a celor mai înrăiți weight weenies. Este o bicicletă modernă, la zi cu tehnologia și tendințele dar și cu elemente inovatoare. Este cursiera de care te îndrăgosteși la prima pedală și îți dorești un cont în bancă suficient de generos încât să ți-o permiți, să fie a ta!

Preț: 7000 euro

Importator: Extreme Riders Distribution

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

seventeen + eighteen =