Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Fie că sunt sportivi cu rezultate remarcabile, fie că sunt organizatori de evenimente, persoanele anului 2013 trebuie amintite la final de an, pentru că merită toate laudele noastre dar și ale voastre. Îi vom prezenta rând pe rând, în ordine aleatorie.
Sportivi
Andrei Nechita a izbutit să impresioneze și în 2013, după ce a reușit cea mai valoroasă clasare modestă din ultimii ani. Chiar el a numit clasarea pe locul 47 de la Mondialele de Șosea de la Florența una modestă, probabil pentru că este conectat la realitățile ciclismului de cel mai înalt nivel, dar cu toate acestea a fost singurul rutier amator care a încheiat infernala cursă.
Eduard Grosu a bifat și el o premieră în acest an, fiind primul rutier român care câștigă o etapă în Turul României de la includerea acestea competiții în calendarul UCI în 2008, dar nu trebuie să trecem cu vederea nici victoria sa de la Red Hook Criterium Milano.
Pe Ana Maria Covrig trebui să o includem în acest top de anul trecut, când a câștigat medalia de bronz la Campionatele Europene de Pistă, la urmărire pe echipe. Chiar dacă a concurat pentru naționala Italiei, Ana este singurul cetățean român care are o medalie la Campionatele Europene de Ciclism.
Nici performanța lui Lucian Buga nu este de neglijat, el reușind să câștige titlul de campion balcanic în proba de fond, competiția desfășurându-se în acest an în Miercurea Ciuc.
În ceea ce privește concursurile de mountainbike, acestea au fost dominate fără drept de apel de către Lucian Logigan, de la echipa Ideal Geiger. Nu doar că a câștigat concursuri precum Prima Evadare, Brașov XCM, Surmont MTB Challenge sau Red Bull Moontime Bike, dar este și noul campion național de XCO.
Foto: Alexandru Lazăr
În ceea ce privește cel mai dificil traseu de XC maraton din țară, Geiger MTB Challenge, cu o lungime de 100 de km și o diferență de nivel de 3.500 de metri, acesta a fost câștigat anul acesta de Robert Dobai de la echipa Nomad Merida CST, cu un timp de 5 ore și 20 de minute.
Foto: Velosport Oradea
Arpad Kelemen (Nomad Merida CST) trebuie menționat de asemenea, pentru surpriza pe care a produs-o la Avalanche On The Rocks. Nu suntem siguri câți se așteptau ca pe locul 3 să sosească un sportiv care a participat pe un hardtail, 29er. Cuvinte de laudă merg cu această ocazie și către organizatorii competiției Avalanche On the Rocks! De asemenea, Arpi este și campionul național la proba de XC Maraton.
Marc Sandu, pentru cele mai siropoase Race Report-uri dar și pentru cele mai multe întâmplări nefericite din cadrul curselor. Din fericire totuși, acesta este întreg și a început deja antrenamentul pentru noul sezon competițional.
Foto: LiveView Photo
Vasile Stoica nu este un profesionist, în schimb a pedalat cu ajutorul mâinilor 11.000 de km într-un fotoliu rulant. Acesta a pornit în expediţia la Capul Nord în 28 iulie şi a urmat traseul România-Ungaria-Slovacia-Polonia-Lituania-Letonia-Estonia-Finlanda-Norvegia-Suedia-Danemarca-Germania-Austria-Ungaria-România.
Organizatori de competiții
Călătorie între cer și pământ și Călătorie spre centrul pământului au fost unele dintre cele mai neconvenționale competiții ale anului. Prima s-a desfășurat la finele lui februarie în Salina Slănic Prahova, iar a doua, în luna mai, la Târgu Ocna. Transalpin Bike și Paul Drăgan, inițiatorul proiectelor, se numără printre organizatorii inspirați ai acestui an.
Foto: Cristian Vasile
Pierre Minet primește aprecierile noastre pentru organizarea concursului de 4X, de la AMIA MTB& BMX ParK, din luna mai 2013.
Sepsi Bike a organizat primul concurs de XC Urban Eliminator din România. Traseul nu a fost simplu, iar ploaia nu le-a făcut sportivilor viața mai ușoră. Apreciem inițiativa și sperăm să vedem mai multe astfel de concursuri pe viitor.
Organizatorii evenimentului Tare ca Piatra au depus anul acesta eforturi pentru a îmbunătăți calitatea competiției. Efortul s-a văzut nu doar pe traseu, dar s-a reflectat și în timpii de cronometrare, capitol la care nu au mai fost discuții. Sebastian Grosu a ajuns primul la finish, cu un timp de 2:26:27.
Ultimii, dar nicidecum cei din urmă, sunt organizatorii competiției Metal Enduro Reșița, prima de acest gen din țară. Cu 4 etape de diferite lungimi, nu au existat reproșuri în ceea ce privește partea organizatorică, prin urmare o puternică strângere de mână merge către oamenii de la Reșița. Simon Cobianu a fost cel care a încheiat cursa pe primul loc.
Daniel Sărdan primește și anul acesta laudele noastre, de data aceasta pentru Red Bull MoonTimeBike. Cu mulți sportivi titrați aflați la linia de start și cu un public pe măsură, aceasta a fost una dintre cele mai sepctaculoase curse ale anului din preajma capitalei. Ideal Geiger reușește o dublă, primul loc fiind ocupat de Lucian Logigan, iar al doilea, de Tudor Oprea.
Turul Ciclist al Sibiului a marcat o premieră pentru România, și anume prima competiție autohtonă de rangul UCI 2.1, care a făcut ca echipe și cicliști de top să fie prezenți la cursa din Ardeal. Astfel, i-am putut vedea pe Constantino Zaballa, Mattia Gavazzi, Stefan Schumacher, Davide Rebellin și alții dându-și duhul la poalele Făgărașilor.
Turul României și-a consumat cea de-a 50-a ediție în 2013. Ucrainienii de la Kolss Cycling Team au dominat autoritar, câștigând prin Vitaly Buts.
Marius Petrache și-a pus la bătaie experiența acumulată de-a lungul anilor și a organizat primul criterium fixed gear din România, P-Track Criterium. Defășurat pe pașnicele alei din umbra Palatului Copiilor, întrecerea a adunat destul de mulți pasionați ai fenomenului la start.
Nici Road Grand Prix, organizat de Alexandru Ciocan, nu trebuie să treacă neobservat, primul turneu de ciclism pe șosea pentru amatori fiind un real succes încă de la prima ediție.
Organizatori de evenimente
Comunitatea Bicicliștilor din București a realizat ceea ce se credea a fi imposibil. Mai precis, au reușit să reunească aproximativ 5.000 de bicicliști pe străzile capitalei pentru marșul de protest Vrem piste pe șosea.
Cornel Stanciu, pentru eforturile realizării unui nou traseu de biciclete, care unește satele Bunești și Criț, din județul Brașov. Îi ținem pumnii pentru următoarele etape ale construcției!
ExpoBike, ediția 2013, a reunit mai mulți expozanți ca oricând și s-a desfășurat în două hangare, oferind mai multă vizibilitate pentru industria de biciclete.
Persoanele direct implicate în construcția DirtPark-ului Balaur din Corbeanca primesc laudele noastre pentru inițiativă. Sperăm să-l revitalizeze pentru primăvara anului viitor.
Salutăm inițiativa celor de la Registrul de biciclete, care vor să pună ordine în ceea ce privește furturile de biciclete din România. Proiectul s-a bucurat de succes și încă se desfășoară în parametri optimi.
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
Ar fi fost frumos sa precizati si juniorii care au avut cateva rezultate destul de bune anul acesta printre care putem enumera cele 2 medalii de la Campionatele Balcanice una de aur prin Lucian Buga si una de bronz prin Dima Emil sau cele 2 curse castigate in Italia de Lucian Buga sau rezultatele de la Turul Dunarii la care JUNIORII ROMANIEI au obtinut 3 victorii si alte 5 podiumuri si au controlat in mare parte cursa lucrand ca o adevarata echipa ca si la Campionatele Balcanice!! Sau comportarea buna la Camp. Europene si participarea la mondiale! Si la Campionatele Nationale si dupa cum ati precizat mai sus la concursurile private!!! Acestia sunt viitorul ciclismului romanesc! In romania unul care castiga maratoanele private este mult mai apreciat decat unul care castiga CONCURSUI INTERNATIONALE SI CONCURSURI UCI!!!
JUNIORII IN ROMANIA NU SUNT APRECIATI CAND AR TREBUI INCURAJATI PENTRU CA REPET EI SUNT VIITORUL!
Da aveti multa dreptate ar trebui copii sa fie pe locurile fruntase pt ca in ei e toata speranta si viitorul ciclismului de performanta ,in ceea ce priveste mtb sau cum ii mai ziceti ar trebui facuta o federatie separata pt ca nu are in comun nimic cu ciclismul de sosea.E ca motociclismul gp1 cu dirt track nu se aseamana numai la denumirea obiectului de calarit se cheama ambele biciclete atit si de aia nu putem amesteca mere cu prune ca nu iasa nimic.Si asa toti de la mtb nu prea agreaza hotaririle celor de la sosea si invers.In rest cu doi ciclisti nu poti face nimic daca nu incepi sa pregatesti juniori si cadeti si sa ii duci la curse chiar linga cei doi ,nu avem sanse de rezultate decit intimplatoare.Cu o federatie care de un an se tot cearta si in rest nimic, sigur nu vom avansa de aceea salut in picioare decizia de a-i schimba peTOTI inclusiv pe presedinte care au avut increderea si rabdarea noastra dar care din pacate pt toti nu a realizat nimic int-un an decit certuri nesfirsite si amanari la proiecte fara sa isi dea seama ca rolul presedintelui nu e de conducere executiva,pacat, poate e prea tinar si prea ocupat cu cariera sportiva.Pacat,dar poate ca inca nu e prea tirziu ca ciclismul sa iasa la lumina.Noi inca speram!